Mitä eläviä öttiäisiä syötätte kaloillenne näin talvella? Kesällähän niitä saa hankittua luonnostakin kohtalaisen helposti. Saako kalastustarvikeliikkeistä tms. jotain turvallista elävää sapuskaa?
Viha on lyhytaikaista mielipuolisuutta.
Elävää ruokaa kaloille
Valvoja: Moderaattorit
Ainakin surviaisen toukkaa saa elävänä talvellakin mutta oh h***etin kallista litra tätä herkkua maksaa 400-800 mk. Hintahaitari johtuu siitä että laadullisesti elävässä surviaisessa on paljon eroja, samoin pyyntipaikassa = venäjä vs suomi.
Ainakin Kuusamossa tätä myy Kuusamon syötti litratavarana, tässäkin asiassa kimppatilaus kannattaa jos löytää kimppatilauksesta kiinnostuneen paikkakunnaltaan.
-------------------------
Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee.
Ainakin Kuusamossa tätä myy Kuusamon syötti litratavarana, tässäkin asiassa kimppatilaus kannattaa jos löytää kimppatilauksesta kiinnostuneen paikkakunnaltaan.
-------------------------
Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee.
Kalastustarvikeliikkestä ostin pari pikkupurkkia matosia. Surviaissääsken toukkia (mistä lie kaiveltu, toivottavasti ei tule syöpäläisiä mukana..) ja banskukärpäsen toukkia. Survarit maistuivat hyvin, mutta banskut huonommin. Lehtikset ja huulirihmat kyllä mutustelevat niitä, mutta niissä taitaa olla paksu nahka tms, kun suurin osa jää pohjalle köllimään. Eivätkä pohjakalatkaan kaikkia niitä syö. <
Ja eläviin matosiin eivät hienohelmat koskeneetkaan, mulkoilivat vaan pahasti..
Ja eläviin matosiin eivät hienohelmat koskeneetkaan, mulkoilivat vaan pahasti..
Olen syöttänyt Niilinhauilleni taattua Aurajoen särkeä. Olen ensin vain keittänyt ja pakastanut särjet. Sitten olen pieninä "pilppuina" sitä hauille tiputellut.
Hmm, jaa, varmasti kokeilemisen arvoinen juttu tuokin. Mutta täytynee tyytyä muihin kuin Aurajoen särkiin
Elämä on täynnä valintoja, enimmäkseen vääriä...