Monniklubi R.I.P.

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mika
Monnimies
Monnimies

Monniklubi R.I.P.

Viesti Kirjoittaja Mika »

Toimiiko meidän porukka enään millään tasolla??Tuntuu, että homma on kuivunut aivan kasaan!!!!!

Catfish blues
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti

Viesti Kirjoittaja prboy »

Toimiiko meidän porukka enään millään tasolla??Tuntuu, että homma on kuivunut aivan kasaan!!!!!

Olet kyllä harvinaisen oikeassa. Viime keväänä valittiin hallitukseen uusia jäseniäkin, mutta eipä sitä ole saatu aikaiseksi edes kotisivua. Taidan kohta palauttaa takaisin aikaisemmin poistamani sivut.

Mistä löytyisiä ihmisiä, jotka näkisivät hieman vaivaa yhteiseksi hyväksi? Monilla monniharrastajilla olisi varmasti kerrottavaa, jonka voisi laittaa Silurus-lehteen jne. Onko kenelläkään hyviä neuvoja?
Tiitu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tiitu »

Tässä on monniklubin käyttöön valmiit sivut:
http://groups.yahoo.com/group/Viiksikuonot/

Senkun vain käytätte, lisäätte tiedostoja, linkkejä, yms.!

t. Tiitu.

PS. Mikäli em. sivujen nimi ei miellytä, niin uuden ryhmän voi(n) (pyynnöstä) tehdä esim. osoitteeseen http://groups.yahoo.com/group/monniklubi.
Mika
Monnimies
Monnimies

Ismo Korjulan sivustoilta löysin raakaversion monniklubin sivuista. En tiedä päivitetäänkö sitä miten?? Käykää tutustumassa. Itse olen samaa mieltä, että harrastajat voisivat kirjoittaa enemmänkin omista kokemuksista - ei juttujen tarvitse olla tietellisiä tutkimuksia. Aqua-webin sivustoilta saisi kerättyä ainakin hyvää aineistoa harrrastajien monneista.

http://www.phnet.fi/public/korjula/monnikerho.htm

Catfish blues
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti

Tässä on monniklubin käyttöön valmiit sivut:
http://groups.yahoo.com/group/Viiksikuonot/

Senkun vain käytätte, lisäätte tiedostoja, linkkejä, yms.!

t. Tiitu.

PS. Mikäli em. sivujen nimi ei miellytä, niin uuden ryhmän voi(n) (pyynnöstä) tehdä esim. osoitteeseen http://groups.yahoo.com/group/monniklubi.
Ongelma ei ole paikka sivulle, vaan se mistä sivulle saataisiin sisältöä. Missä luuraavat ne monniharrastajat, jotka uskaltavat kirjoittaa jotakin?
Ismo Korjulan sivustoilta löysin raakaversion monniklubin sivuista.En tiedä päivitetäänkö sitä miten??Käykää tutustumassa.Itse olen samaa mieltä , että harrastajat voisivat kirjoittaa enemmänkin omista kokemuksista-ei juttujen tarvitse olla tietellisiä tutkimuksia.Aqua-webin sivustoilta saisi kerättyä ainakin hyvää aineistoa harrrastajien monneista.
Sivut eivät ole muuttuneet alun jälkeen miksikään eikä Ismolla taida olla enää kovin paljon intressejä niiden päivittämiseen. Hänhän on tällä hetkellä hurahtanut hammaskarppeihin.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Ongelma ei ole paikka sivulle, vaan se mistä sivulle saataisiin sisältöä. Missä luuraavat ne monniharrastajat, jotka uskaltavat kirjoittaa jotakin?

Äsh. En tiedä tarkaan miten hyviä juttuja purjesampimonnin ( Sturisoma panamense ) kudetuksesta on kirjoitettu mutta voisin yrittä "yhteistyössä" Jani Blombergin kanssa jutun verkkojulkaisuun kuvien kanssa väänttää jos Jani suostuu ja teille kelpaa. Janilla on kalat ja kamera, minä osaan huonosti kirjoittaa...* )

Johtuen siitä että olen itse tällähetkellä kalaton mies, Janilla on kalat ja kamera.

Jospa siitä vaikka saisi joku muukin rohkea "potkua" sampimonnin kudetushan ei sinäänsä temppu ole mutta poikasten kasvatukseen tarvitaan jo hiukan taitoa ja viitseliäisyyttä ja siinä on pieniä jippojakin varsinkin starttivaiheessa. Aikaa tämän jutun uunista ulostuloon saattaisi mennä aikaa montakin viikkoa, se riippuu kuvista kaloja ei voi hoputtaa kutemaan silloin kuin haluaa ja toinen juttu on että kun kutu tulee onko se kuvattavassa paikassa. Mutta kokeillaan jos kelpaa.

-------------------------
Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee.
JaBlo
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaBlo »

Kuvaaminen käypi kyllä,kunhan kutu sattuu otolliselle kuvaamispaikalle.
Kutuja kyllä tulee viikottain.Aikuisia yksilöitä tällä hetkellä noin 18kpl.
Eri ikäisiä poikasiakin löytyy.
Ei muuta kun "räpsimään".
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti

Keskustelen tiistaina henkilön kanssa, jonka piti valmistella monniklubin kotisivua. Sen jälkeen tiedän enemmän siitä, missä mennään.

Kannattaa muistaa, että klubin lehti Siluruskin kärsii jatkuvaa juttupulaa. Viime vuoden toinen numerokin jäi julkaisematta, kun Markku Varjo tai minä emme ehtineet kirjoittaa lehteen mitään. Muita kirjoittajia kuin ei käytännössä juuri ole ollut. Lehti ottaa kaikenlaisia pikkujuttujakin monneista. Miten olisi Mika vaikkapa kokemukset nokijuovasta tai typuksesta jne.?

Kirjoittamisen kynnys ei saisi olla liian korkealla. Kaikille hieman kauemmin harrastaneille syntyy kokemuksia, jotka eivät sovi vaikkapa akvaariokirjojen tietoihin jne. Lehden tai kotisivun palstoilla tiedot säilyvät pitempään kuin uutisryhmissä, joiden arkistointi on ollut vähän mitä sattuu ja vaikeasti tavoitettavissa. Miten arkistointi muuten tapahtuu Aqua Webissä? Onko sitä?
Mika
Monnimies
Monnimies

Joo-olen ajatellutkin kirjoittaa kyseisistä kaloista jotain. Foorumi on ollut avoinna olisiko akvaariolehti sittenkin parempi paikka, mutta mielelläni Silurukseen kirjoitan.

Kaksi pitempää juttua on siellä ollut. Tuntuu vain turhalta kirjoitella lehteen joka ilmestyy milloin sattuu tai ei tiedä tuleeko ollenkaan. Onko vuosien aikana siellä ollut peräti kahdeksalta!! eri kirjoittajalta juttuja .

Mitä jos yhdistäisimme lehtemme ciklidistien kanssa, jotka tuntuvat olevan aktiivisempia muutenkin. Lehdessä olisi kahden seuran harrastajien juttuja, ei se varmaan liian monimutkaista olisi.

Tuleeko harrastajista kalojensa kaltaisia-monniklubilaiset mööllöttävä sohvalla tai piilossa ja ciklidistit eloisina aina näkyvillä??

Catfish blues

Edit: Muokattu luettavampaan muotoon /sam
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”