Kuin korkea allas vallisnerialle?
Valvoja: Moderaattorit
Kuin korkea allas vallisnerialle?
Vallisneria on niin hauskan näkönen kasvi, et ottaisin sitä mielellään.. Mutta, mutta.. Eikös se kasva aika korkeeks? Eli mahtuisko se 40 cm korkeaan altaaseen?
Voihan sitä vallisneriaa lyhentääkkin, kun se kasvaa joka tapauksessa yli tuon 40 sentin. Itselläni on 60 senttiä korkea allas ja vallisneria kasvaa jo pitkin pintaa. Ihan kivan näköistähän se mielestäni on, että pinta on kasvillisuuden peitossa ja esimerkiksi rihmakalat pitävät siitä.
Niin piti vielä sanoa, että akvaariossa oleva vallisneria on Vallisneria spiralis jonka kirjallisuuden perusteella ei pitäisi kasvaa 60 senttiä korkeammaksi ja ei välttämättä edes koskaan saavuta sitä korkeutta, noh omat vallisneriani eivät ole lukeneet kirjallisuutta...
Muokattu - Taika-Jim on 27/12/2001 22:28:19
Niin piti vielä sanoa, että akvaariossa oleva vallisneria on Vallisneria spiralis jonka kirjallisuuden perusteella ei pitäisi kasvaa 60 senttiä korkeammaksi ja ei välttämättä edes koskaan saavuta sitä korkeutta, noh omat vallisneriani eivät ole lukeneet kirjallisuutta...
Muokattu - Taika-Jim on 27/12/2001 22:28:19
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
"Tavallinen" vallisneria kasvaa noin metriseksi, kierteinen versio yltää minulla juuri ja juuri puoleen metriin ja jättiläisvallisneria ehkä puoleentoista, en ole mittaillut sitä. Lehtien katkominen johtaa usein kyseisen lehden levättymiseen, mutta katkon kyllä itsekin valmiiksi leväisiä tai vaurioituneita lehtiä kun en laiskana ihmisenä jaksa upottaa käsiä riittävän syvälle irrottaakseni lehden kokonaan. 
-maisu-
-maisu-
Minulla jättiläisvallisnerian pisimmät lehdet ovat yltäneet"Tavallinen" vallisneria kasvaa noin metriseksi, kierteinen versio yltää minulla juuri ja juuri puoleen metriin ja jättiläisvallisneria ehkä puoleentoista, en ole mittaillut sitä. Lehtien katkominen johtaa usein kyseisen lehden levättymiseen, mutta katkon kyllä itsekin valmiiksi leväisiä tai vaurioituneita lehtiä kun en laiskana ihmisenä jaksa upottaa käsiä riittävän syvälle irrottaakseni lehden kokonaan.
yli kahden (2) metrin pituuteen. Allas on n.470 l.
Pablo
Hiljaisuus on katoava
luonnonvara
Re: Kuin korkea allas vallisnerialle?
Hei Maisu, kasvaako toi lehti sit katkaisu kohdasta taas vai miten sille jämälle käy? Mulla on kasvi(t) niin levässä, että näyttää olevan afro jokaisen kierteisen vallisnerian päässä.
Jyrkkä ehkä..
-
punapipo
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Re: Kuin korkea allas vallisnerialle?
Minulla on 50 senttiä korkea ja 80 pitkä allas. Toiseen päähän istutetuista tiikerivallisnerioista pisimmät ulottuvat pintaa pitkin jo lähes vastapäiseen päätyyn.