Heh, melkoisia vekkuleita nuo uudet monniset

![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

Valvoja: Moderaattorit
Teretulemast keskusteluihin mukaanNallurainen kirjoitti:Iltaa.
Huomasin vasta tämänkin ketjun,
Asustelen tosiaan Loimaan Metsämaalla,
Vettä altaissa yhteensä noin 1.5 tonnia, ja harrastevuosia yli 40 takana.
Kiva tietää että on edes muutama harrastelija täälläkin päin.
Kiva juttu, että siellä on jälleen yritystä. Ei tiedä vaikka joku kerta löytyiskin pikkumonnisia altaastaNinium85 kirjoitti:Eilen vaihdoin taas vettä altaasta ja taas on kuparimonnisten kutua lasit täynnä. Kiva kun nuo tohon tapaan riehaantuu.. Siitä viimeviikkoisesta kudusta ei ollutkaan kuin pari palleroa jäljellä, enkä usko että niistä mitään kuoriutuukaan... Mitäs muille ihmisille kuuluu? On ollut aika hiljaista palstalla...
Nuutti kirjoitti:... edelleen kaipaan tietoa omppujen munaryppään kuoriutumisajasta..?
Joo, niinhän Tia-Teresia kertoi. Se vaan, kun mulla ei ole nyt ollut millä ruokkia, joten henkensä ovat varmaan heittäneet, kun eivät ole saaneet kalkkia mistäänMA7xGE kirjoitti:Mun mielestä Tia-Teresiallakin on pehmeä vesi, hän vain ruokkii niitä kalkkipitoisella viikonloppuruoalla. (kö?)
Itsellä kanssa oli pari "naarmua" kuorissa, mutta ne hävisivät () kun heitin ekat pohjatabut niille.
Niin siis missä, milloin, kuka?MA7xGE kirjoitti:MITÄMITÄ, huutokauppa?![]()
Kyllä nämä sanat saavat heräämään...
Hienoa, toivottavasti löydät aarteita huutiksestaNuutti kirjoitti:Minulla on vielä mahdollisuus tuonne huutokauppaan lähteä. Täytyy pitää peukut pystyssä, että onnistuu.
Mutta uskomatonta, meillä viipottaa tuolla pikkupurkissa nyt lukematon määrä pieniä monnisen poikasia!
Pienempi tytär on vakuuttunut siitä, että näkee onko niillä punaiset silmät vai ruskeat, sehän on periaatteessa ihan mahdollista sillä siellä on sekaisin albiinoja ja kupareita. Mutta ovat kyllä niiiiiin pieniä. Toivottavasti kasvatus onnistuu.
Toivottavasti saat kalasi kuntoon, nuo loiset on ainakin aika hankalia kaiketi tunnistaa (ilman mikroskooppia). Aika noloa, etten minä ole vieläkään käynyt tuossa AnimatZoossa, mies on vaan kerran hakenut vedenparannusainettajahmatti kirjoitti:Hain tänään lääkkeen altaaseen. Ulkoloisille tarkoitettua. Katsotaan auttaako. Aloitin kyllä uuden keskustelun lääkkeen oikeellisuudesta..
Vierailin Huittisten eläinkaupassa. Oli isompi kun ajattelinJa mitä siellä aikaa kulutin niin sain ihan hyvän kuvan liikkeestä. Sitä en tiedä osasiko ne auttaa valitsemaan sopivan lääkkeen, mutta uskon että nuo kalataudit ovat niin vaikeia määritellä ilman suurempaa tutkimusta että aika arpapeliä se on.
Meille olisi muuttamassa toinen koruripsari, sen koti lähtee alta.. En vaan uskalla sitä nyt tuonne laittaa. Ja se kun liian iso satalitraseen.. Pitäisköhän pystyttää 250l karanteeni altaaksi?! Allas on kyllä tulossa käyttöön varmaantalven aikana tai sitten kun sille on tarpeeksi aikaa..
Olen myös ihan innoissani ison altaan tasapainon kehityksestä; siellä on kasvit alkaneet kasvaan![]()
Olisi kanssa ihana mennä huutikseen, mutta meillä vietetään sillon synttäreitä. Pikkumies täyttää 7.pvä 1w ja itsekin 8.pvä pyöreitäMutta mukaan meniät saavat tuoda sieltä löytöjä