Paras ehdottomasti on Uusi Akvaario ja se onkin ollut mun kantapaikka usean vuoden ajan, nyt vielä kun se on isommissa tiloissa on se mun mielestä parantunut vaan vanhastaan
Turun ja seudun akvaariokaupat
Valvoja: Moderaattorit
Re: Turun ja seudun akvaariokaupat
Mulla kuolee aina jos ostan puutorin akvasta
tasaisin väliajoin kuitenkin unohdan tuon ja meen hetken härinöissä sinne taas ostoksille ja joka kerta joudun pettymään
Karvakorvissa ei oo enää kaloja joskin akvaariotarvikkeita sieltä vielä saa.
Paras ehdottomasti on Uusi Akvaario ja se onkin ollut mun kantapaikka usean vuoden ajan, nyt vielä kun se on isommissa tiloissa on se mun mielestä parantunut vaan vanhastaan
-
akvaristi
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Ai isommissa? Mitenkäs pienessä paikassa se ennen on ollut
? Itse paikka paikoin pelkäsin, että koska rymäytän tavaraa hyllyltä alas
. Akvaarioiden edessä oli kyllä ihan mukavan väljää, mutta sillä "tarvike"puolella oli hiukkasen ahdasta. Mutta ainahan akvaario- ja lemmikkialan liikkeissä on enemmän tavaraa kuin neliöt antaisi myöten, joten on vaan kestettävä
.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
-
Vesinainen
- Starting Member

Oli siellä edelleen samat myyjät/omistajat mitä jo vuosia sitten. Tämä mies vaan antoi vääränlaista tietoa kysymästäni asiasta, piti oikein palopuheen siitä miten ihmiset ihmettelevät kun kalat kuolee, niitä kun pidetään vääränlaisissa vesiolossuhteissaakvaristi kirjoitti:Vesinainen kirjoitti:Puutorin Akvaario on mennyt huimasti alaspäin viimevuosinaEi kovinkaan asiallista ja asiantuntevaa palvelua sieltä saatu, aiemmin kyllä oli toisin. Vakio kauppa taisi lennosta nyt vaihtua..
Totta, ainakin aiemmin siellä oli yksi vanhempi myyjä, johon olin ihan tyytyväinen. Nyt riitti jo puhelu siihen, että sai todeta vaihtavansa liikettä.
Tällaista toimitusongelmaa ei Uudessa Akvaariossa eikä Akvaariopisteessä ollut.
"I think fish is nice, but then I think that rain is wet, so who am I to judge?" -- Douglas Adams
-
akvaristi
- Senior Member

No, itselläkin on tieto lisääntynyt melkoisesti noista Puutorissa asioimistani päivistä, että epäilen suuresti jos olisin enää tänä päivänä tyytyväinen. Kovin olen tullut kriittiseksi, sekä omien mutta myös myyjien tiedon suhteen. Mutta selvää kuitenkin on tämän keskusteluketjun perusteella, että Puutorista on syytä pysyä kaukana: palvelu ei pelaa ja kalat eivät taida olla ihan kunnossa. Täytyy vielä itse käväistä tuolla Akvaariopisteessä katsomassa. Ja kun itse asuu täällä keskellä ei-mitään, niin voisi käydä Tampereellakin
. Siellä kun on ilmeisesti yksi hyvä liike. Mutta ei viitsi siitä höpöttää sen enempää tässä turkulaisketjussa
.
Tuolla asuneena voisin sanoa, että siellä on kaksi hyvää liikettä, Viherkala ja muuttoni jälkeen avannut Tampereen Akvaariokala, Viherkala ei Uutta Akvaariota isompi ole, asiantunteva myyjä hyvällä palveluasenteella joten, jos sinnepäin on joku menossa niin molemmat liikkeet kannattaa käydä tsekkaamassa, kun välimatkaa on aika sama kuin Akvaariopisteellä ja Uudella Akvaariolla.akvaristi kirjoitti:niin voisi käydä Tampereellakin. Siellä kun on ilmeisesti yksi hyvä liike.
Joskus tulee Puutorissa käytyä ja tekisi mieli pelastaa niitä kaloja omaan akvaan niistä kolkoista akvaarioista, mutta tulee jätettyä ostamatta, kun mieluummin ostan kahdesta edellä mainitusta liikkeestä ja tuen niitä.
-
Milsku
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAY
Kävin eilen katsomassa puutorin akvassa. Myönnän etten mitään merialtaista ymmärrä, mutta ei niiden kyllä kuulu olla vihreän levän peitossa. Olivat kamalia, muutama kalakin näkyi olevan.
Nano Riutta <3
-
They2
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
Ja siinä yhdessä altaassa pohja täynnä simpukan kuoria,Milsku kirjoitti:Kävin eilen katsomassa puutorin akvassa. Myönnän etten mitään merialtaista ymmärrä, mutta ei niiden kyllä kuulu olla vihreän levän peitossa. Olivat kamalia, muutama kalakin näkyi olevan.
-
akvaristi
- Senior Member

Jep, tuota Akvaariokalaa juuri tarkoitin. Mietin tuossa eilen, jos hakisin kasveja sieltä viikonloppuna. Mutta hyvä tietää, että Viherkalassakin palvelu pelaa. Onpahan vaihtoehtoja, kun joka kaupunkiin on suht sama matka (Turkuun oikeastaan pitempi mutta siltipä tulee pääasiassa siellä asioitua).Jykke kirjoitti:Tuolla asuneena voisin sanoa, että siellä on kaksi hyvää liikettä, Viherkala ja muuttoni jälkeen avannut Tampereen Akvaariokala, Viherkala ei Uutta Akvaariota isompi ole, asiantunteva myyjä hyvällä palveluasenteella joten, jos sinnepäin on joku menossa niin molemmat liikkeet kannattaa käydä tsekkaamassa, kun välimatkaa on aika sama kuin Akvaariopisteellä ja Uudella Akvaariolla.
.
-
akvaristi
- Senior Member

Nyt on kokemusta Akvaariopisteestä ja täytyy sanoa, että tuosta tulee kyllä ehdottomasti suosikkikauppani! Kävin sieltä noutamassa eilen kalat akvaarioon ja oli kyllä aivan loistavaa ja tehokasta palvelua. Ja kalojen saapumisesta soitettiin kuten oli luvattukin. 
-
Mauiwee
- Senior Member

Kävin eilen Uudessa akvaariossa kyselemässä pikkumonnisia. Niitä eil liikkeessä ollut ja kauppias lupasi tilata ja laittaa sähköpostia sitten kun niitä tulee.
Sain äskettäin sähköpostin, että karanteenatut pikkumonniset tulevat liikkeeseen noin klo 17.
On se vaan hienoa toimintaa, ja vielä hienompaa, että tukku (akvaariolaakso) on niin lähellä.
Sain äskettäin sähköpostin, että karanteenatut pikkumonniset tulevat liikkeeseen noin klo 17.
On se vaan hienoa toimintaa, ja vielä hienompaa, että tukku (akvaariolaakso) on niin lähellä.
-
They2
- Advanced Member

Voisiko joku kertoa mikä on Turun akvaariopisteen puh. numero ja s-posti. Soitin liikkeen nettisivuissa olevaan numeroon mutta siihen ei vastattu.
Numeroa en tiedä, mutta aattelin ilmottaa että p- torin akvaavaario on muuttanit, osoite on nettisivuilla.
-
They2
- Advanced Member

Jaa en tiennytkään että se on muuttanut. Täytyy mennä tsekkaamaan paikka kunhan ehtii. En kyllä uskalla Puutorille kalojani antaa, ihan keskustassa 2 laadukkaampaa liikkettä muutenkin on. Edelleen siis haluaisin tietää Akvaariopisteen s-postin tai puh. numeron, jos jollakin on. Netissä oleva numero ei vastannut kun soitin.waldo kirjoitti:Numeroa en tiedä, mutta aattelin ilmottaa että p- torin akvaavaario on muuttanit, osoite on nettisivuilla.
-
Sisso
- Advanced Member

Mulle on ihan ykslysti, vaikka peetori olisi muuttanut meitin naapuritaloon, en edes katsoisi sinne päin
They: kyllä mä soittelin vielä viime viikon maantaina Akvapisteen numeroon, siihen mikä on nettisivuillansa ja siihen vastattiinkin. Eli lisää yritystä vaan!
They: kyllä mä soittelin vielä viime viikon maantaina Akvapisteen numeroon, siihen mikä on nettisivuillansa ja siihen vastattiinkin. Eli lisää yritystä vaan!
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
-
They2
- Advanced Member

Kiitos sisso tiedosta. Uutta soittoa vaan kehiin sitten. 
-
ÄmHoo
Puutorin akvaario on muuttanut sen verran kauas, että tuskin kauppa ainakaan kiihtyy
M.
M.
-
They2
- Advanced Member

Siis missä tarkalleen se nykyään on?
-
Tia-Teresia
- Senior Member

- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Eiks se mahtanu johki varissuon nurkkiin lähtee? Vai oonkohan ymmärtäny ihan väärin 
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...
Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Kuormakatu 11 sinne muutti, nyt kai kaupungissa on vain kaksi akvaariokauppaa . Ei kyllä minulla ole väliä minne muutti kun en kumminkaan osta sieltä lähes mitään ja onneksi uusi akvaario ja akvaariopiste myyvät oikean kokoisiin oikeita kaloja josko aloittelijat löytäisivät niihin .
-
ÄmHoo
-
They2
- Advanced Member

Ahaa, outo siirto omistajalta, en usko että asiakkaita tulee lisää muuton takia.
-
ParusMajor
- Junior Member

Minun kannaltani on hyvä, että muutti. Vanhaan paikkaan oli aina kauhistus ajaa ja yrittää parkkeerata. Viimeksi jouduin peruuttamaan taskuun - tosin hyvä sitäkin kerran viidessä vuodessa harjoitella
. En ole koskaan ostanut kaloja tms. ko. liikkeestä vaan mittatilauspöytiä ja yhden akvaarionkin. Isompien ostosten vuoksi olisi mukava saada auto lähelle parkkiin ja kuulemma uudessa paikassa on tilaa parkkeerata. Kahdesta keskustaan jäävästä liikkeestä ostelen kalat, kasvit ja muut pienemmät tarvikkeet ja ne saan kannettua sitten pidemmänkin matkan autolle.
Puutorin akvaariosta ostetaan kai aika paljon isompaa tavaraa, ainakin usein siellä käydessä joku kantaa kassalle jyrsijähäkkiä kaikkine tykötarpeineen. Aika harva kai kuskailee jyrsijähäkkejä ja akvaarioita bussilla. Parkkipaikat ovat siis varmaan tarpeen. Muuten en osaa ottaa kantaa liikkeen sijaintiin.
Puutorin akvaariosta ostetaan kai aika paljon isompaa tavaraa, ainakin usein siellä käydessä joku kantaa kassalle jyrsijähäkkiä kaikkine tykötarpeineen. Aika harva kai kuskailee jyrsijähäkkejä ja akvaarioita bussilla. Parkkipaikat ovat siis varmaan tarpeen. Muuten en osaa ottaa kantaa liikkeen sijaintiin.
Akvaarioinnostusta jo yli 20-vuotta.
-
They2
- Advanced Member

MIksi puutorin akvaario edes muutti? Eikös siella vanhassa paikassa ollut juuri remontti meneillä, luulin että olisivat kunnostaneet paikan.
Samaa ihmettelen ja juurihan ne remppas jyrsijä/matelija osaston vanhassa paikassaan. Ei tullut enää hirveästi siellä käytyä ja nyt jää käynnit kokonaan, koska en omista autoa ja en mä tonne saakka lähde bussilla menemään, tietysti nyt tulevan kesäloman aikana voisi käydä katsastamassa minkä näköinen uusi liike on, mutta en usko, että toista kertaa sinne enää menisin.They2 kirjoitti:MIksi puutorin akvaario edes muutti? Eikös siella vanhassa paikassa ollut juuri remontti meneillä, luulin että olisivat kunnostaneet paikan.
-
katrim
- Starting Member

- Akvaarioseurat: Tay, CorydoradinaeFinland
Akvaariopisteen nro on 02-233 2020. Mutta niillä ihanilla on yleensä kovin kiirus ja, ah tälläinen vanhempi täti niin tykkää, palvelevat ja opastavat ekaks läsnäolevat asiakkaat eivätkä siten aina ehdi vastata puhelimeen. Kesällä sulkevat myös jo viideltä.They2 kirjoitti:Voisiko joku kertoa mikä on Turun akvaariopisteen puh. numero ja s-posti. Soitin liikkeen nettisivuissa olevaan numeroon mutta siihen ei vastattu.
aloittelijalla 128l ruokapöydällä ja paljon mahdottomia haaveita