Täytyy uusi poika majoittaa väliaikaisesti ehkä 25L poikasaltaaseen, kun luonteista ei koskaan tiedä.
Haaveilen sille sellasesta 6-kulmasesta yksiöstä. Enää täytyy mies suostutella (taas) yhteen purkkiin
Valvoja: Moderaattorit

Artemian kasvatus ei tarvitse hapetinta välttämättä. Hapettimen kanssa varmasti suurempi osa munista kuoriutuu, mutta käy tosiaan noinkin. Tuossa kuva mun tavastani ilman hapetinta. Kuvassa viljelmä jo muutamia päiviä vanha ja vettä on aika paljon haihtunut.Butterflies kirjoitti: Hmm. Kiitos ohjeista, taas! Mites sitten menetellään, jos ei ole mahdollisuutta kasvattaa artemiaa? Olen kyllä miettinyt sitä ja niin edespäin mutta kauppias väitti että siihen tarvitaan hapetin? Se onkin oikeastaan ollut toinen mutta siinä hommassa. Toinen taas on se, että minkälainen kangas/siivilä käy moiseen? Meiltä löytyy kyllä aika tiheä siivilä, mutta mikä mahtaa olla tarpeeksi tiheä?Niin, ja siivilöidäänkö siitä pelkkä vesi pois vai tuleeko siinä ns. sivutuotteena muutakin, jota ei saa laittaa akvaarioon, kuten munankuoria..?

Mä muistelen niin että oisin saanut ohjeeksi säilyttää jääkaapissa. Samoin artemian lepomunat.nastamuumio kirjoitti:Kuorittu artemia on kuivatavaraa, säilyy hyvin esim purkissa huoneenlämmössä omien kokemusten mukaan.

Miksi olis liian iso? Jos ei ole muita kaloja jotka napsii munat suuhunsa. Tilakin voi vaikuttaa hyvinvointiin ja kutuhalukkuuteen. Ainakin niin aattelen jos itse olisin kalaeriador kirjoitti:Nonni, nyt on 2 ukkoa ja 3 naarasta!
Tässä oon yrittänyt vilautella Prinsessaa Rockylle, mutta rehellisesti sanottuna näyttää aika onnettomalta yritykseltäTaidan siirtää Prinsessaan tuonne Indiana Jonesin altaaseen poikaspurkissa näytille, jos siellä vaikka alkaisi kuplapesää ilmestymään.
Sellaista kyselin, että onko 54L liian iso kutuhommiin taistolle? Meillä oli tyhjänä (ottoja lukuunottamatta) 54l ja sijoitin uusimman pojan sinne ja ajattelin siellä myös yrittää kudettaakin.

Jos sulla ei ole tota nestemäistä niin artemian pitäis riittää, tolla nestemäisellä yleensä "peipataan" ekat päivät. Keltuiainen pilaa veden tosi helposti, eikä tuosta hiutale safkasta ole oikein varmaan mitään hyötyä nyt. Jos pystyt ruokkimaan elävällä esim viikon (eli noin 2 viikoiseksi) niin sitten voisi alkaa tarjoamaan kiinteää sapuskaa. Fiksuinta olisi jos sulla olis esim kuorittua artemiaa saatavilla (jos ei, niin paa yksäri, mä voin lähettää pientä korvausta vastaan jonkun pikku annoksen kirjeessä) sillä tyypit kasvais siihen mittaan että niille vois alkaa antamaan jotain muuta sapuskaa, esim Dupla RinS on kyllä suosikki tai jotain muuta mini kokoista poikas granulaattia (mä käytän nykyään tota saksalaisen harrastajan (janin) tuottamaa poikas sapuskaa. Taistojen suu on kuitenkin tuossa vaiheessa aika pieni niin safkan on parempi olla "pyöreää". Mutta se sitten aikaan jos henkiin jäävät, ei sun nyt kande mitään purkkeja vielä tressata about kolmeen kuukauteen.eriador kirjoitti:Kiitos nastamuumio
Naaraan siirsinkin jo kotionsa takaisin, kun kutu näkyi loppuneen.
Poikasruokaa on onneksi varastossa, tosin tuota JBL nobilfluidia ei ole, pitänee pistää heti tilaukseen, parissa päivässä ehtinee tullaOnko tuollainen erittäin hieno hiutaleruoka vai esim. jauhettu kananmunan keltuainen, parhain vaihtoehto siksi aikaa?
Varmaan hyppään jo asioiden edelle, mutta tuo pesähän on tosiaan 54-l, voivatko kasvaa kaikki siellä rauhassa vai tartteisko jo ruvata hommaamaan lisää muovipokseja? Uroksen siirrän yksiöön taas kun tulen itse kotiin.