Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Onnittelut ostoksesta ^ ja jännitystä sen odotteluun! Tosiaan, elämä on.... Ei pysty, ei tahdo!, laskea paljonko on rahaa palanut. Niin siis eihän kalat paljoa maksa, eikä kasvitkaan, uusi valaisin on pakko hommata ja suodatinkin olisi hyvä uusia.... Oho, hiekkoihin mennyt jo monta kymppiä... Mitä olet ajatellut uuteen paljuun? Joo, viehän se matto tilaa ja siksi mäkin karsastin niitä alussa, mutta nyt arvostan sen helppoutta ja huolettomuutta. Meillä se ei korkeassa akvassa vie edes hirveästi pohja-alaa, kun väsäsin pilvenpiirtäjä-mallin (vaikka Pisan torni kyllä luonnehtii sitä paremmin). Mattotarvikeet tilattiin välittömästi sen jälkeen, kun olohuone oli kuivattu ulkosuodattimen poksahdettua. Meillä on akvoissa hiukan alitehoiset matot (säästettiin koossa) ja lisäksi sisäsuodattimet roskia keräämässä. Jos toinen pettää, toinen pärjää yksin edes hetken.
Se samperin rescuekerri repi kuin repikin meidän seeprakaloja ja nyt osalla on bakteeri/sieni-infektio haavoissa. Onneksi kotoa löytyi laajakirjoinen lääke, joka tehosi heti ekan satsin jälkeen. Huomena truutataan lisää ja eiköhän nuo taas iloisesti porskuta. Ei ole tetran hyvä yksin. Rupeaa terroristiksi.
Löytyisikö kiinnostuneita kimppaan tänne http://www.extraplant.de/? Mulla olisi ihan vaan pari kasvia listalla, eikä isojen postareiden takia lähteä yksin tilaamaan.
Se samperin rescuekerri repi kuin repikin meidän seeprakaloja ja nyt osalla on bakteeri/sieni-infektio haavoissa. Onneksi kotoa löytyi laajakirjoinen lääke, joka tehosi heti ekan satsin jälkeen. Huomena truutataan lisää ja eiköhän nuo taas iloisesti porskuta. Ei ole tetran hyvä yksin. Rupeaa terroristiksi.
Löytyisikö kiinnostuneita kimppaan tänne http://www.extraplant.de/? Mulla olisi ihan vaan pari kasvia listalla, eikä isojen postareiden takia lähteä yksin tilaamaan.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAY
Milsku: En osaa vielä varmaksi sanoa osallistumistani. Ensiviikolla kun vapaat illat ovat vähän kortilla, niin saatan nähdä tuolloin illalla yhtä kaveriani jos flunssa hänestä vain otteensa irroittaa. Mikäli en häntä näe, niin sitten kyllä tulen kasveja vaihtelemaan
Mutta laittelen vaikka sitten tekstiviestiä, jos olen tulossa (tai foorumilla).

-
- Senior Member
Uusi allas tuo takaisin sen miksi joskus innostuin akvaarioista, eli kasvit
. Kalasto tulee olemaan helmirihmakala haaremi, perhoskijoahven pariskunta, ruusutetra parvi, purjesampimonneja pari kappaletta sekä pari vanhaa partistani. Ihan tavis kaloilla mennään. Eihän vielä kaikkea edes ole tullut ostettua. CO2 laitteisto, kasvit, kalat... ja paljon kaikkea muuta vielä hankintalistalla. Odottavan aika on pitkä
.
Toivottavasti seeprakalasi toipuvat hyvin
.

Toivottavasti seeprakalasi toipuvat hyvin

460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
-
- Junior Member
Kaverin näkeminen peruuntui tältä illalta, eli tulen kokoukseen.
-
- Senior Member
Sain aikaiseksi liityttyä TAY:n jäseneksi. Tai oikeastaan juuri maksoin jäsen- ja liittymismaksun. Olen ennenkin kyllä ollut jäsenenä. Löytyypä kuvanikin seuran sivuilta
.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
-
- Advanced Member
Onpas täällä hiljaista! Nostetaas hiukan, ettei ihan painu unholaan Turkulaiset.
Olisiko jollakulla tarvetta Aquristicin tilaukseen? Mulla olisi listalla sitä sun tätä pientä, mutta näkyi postarit nousevan "pienelle" aika korkeiksi. Kiinnostuneita mukaan?
Olisiko jollakulla tarvetta Aquristicin tilaukseen? Mulla olisi listalla sitä sun tätä pientä, mutta näkyi postarit nousevan "pienelle" aika korkeiksi. Kiinnostuneita mukaan?
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
-
- Senior Member
Voi kun olis ylimäärästä rahaa niin tulisin mukaan.
Sain tänään loistobarbit kiinni itse teossa, ovat ihan kakaroita Ja kutevat.
Tietty tosi akvaristin tarmolla imuroin pohjan kudun kohdalta. Saas nähdä sainko yhtään talteen.
Miehen kaveri katsoi touhua ihmeissään, ja mun ukko totes vaan: sil on vaan joku kala addiktio, ei sen hullutuksista kannata välittää.
Sain tänään loistobarbit kiinni itse teossa, ovat ihan kakaroita Ja kutevat.
Tietty tosi akvaristin tarmolla imuroin pohjan kudun kohdalta. Saas nähdä sainko yhtään talteen.
Miehen kaveri katsoi touhua ihmeissään, ja mun ukko totes vaan: sil on vaan joku kala addiktio, ei sen hullutuksista kannata välittää.
Nano Riutta <3
-
- Senior Member
Ehdottaisin että tilattaisiin TAY:n porukalla yhdessä saksasta rompetta. Siitähän oli puhe jo loppuvuonna.
Ajatustahan voisi pistää liikkeelle kuukausikokouksessa.
-
- Advanced Member
Kannatetaan^! Olen mukana kimpassa.
-
- Junior Member
Kuulostaa suunnitelmalta.Mauiwee kirjoitti:Ehdottaisin että tilattaisiin TAY:n porukalla yhdessä saksasta rompetta. Siitähän oli puhe jo loppuvuonna.
Meillä tosin akuuteimmat lähtivät jo kotimaasta tilaukseen, mutta ainahan sitä jotain pientä altaisiin tarvitsee

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Eikö tuota tilausta voisi laittaa jo aiemmin täytäntöön tän palstan kautta? Mäkin lähtisin kimppaan.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Senior Member
Tosiaan siihen kuukausikokoukseen on vielä kuukausi aikaa 
Voishan sen tilauksen tehdä jollain jengillä aikaisemminkin. Mä voin olla mukana jos tilataan aquaristikshopista, koska sieltä saa dr. bassleerin ruokia.
Järjestelyvastuuta en tuosta tilauksesta ota, mutta toivottavasti joku siihen hommaan löydetään.
Oi että kun tekis mieli sellasta kolme metriä pitkää kiekkoallasta mistä kasvais kasvit ulos. Kiekkojen kavereina olis plekoja. Sisustuksena paljon juurakoita ja kasveja..
Mut ei oo varaa sellaseen eikä oo paikkaa mihin sen laittais

Voishan sen tilauksen tehdä jollain jengillä aikaisemminkin. Mä voin olla mukana jos tilataan aquaristikshopista, koska sieltä saa dr. bassleerin ruokia.
Järjestelyvastuuta en tuosta tilauksesta ota, mutta toivottavasti joku siihen hommaan löydetään.
Oi että kun tekis mieli sellasta kolme metriä pitkää kiekkoallasta mistä kasvais kasvit ulos. Kiekkojen kavereina olis plekoja. Sisustuksena paljon juurakoita ja kasveja..
Mut ei oo varaa sellaseen eikä oo paikkaa mihin sen laittais

-
- Advanced Member
Olisko hei hieno ^....!!!!
Mietin kanssa, että taidan tarvita sälää jo ennen seuraavaa kokousta, listaan tulee tavaraa koko ajan lisää ja jotain tuotetta tarvitsisin jo kohtuullisen pian, osa voi odottaa. Voisin hoitaa tilauksen, mutta taidan asua kaikista vähän kaukana ja tavaroiden nouto meiltä voi muodostua hankalaksi. Toisaalta jos lähden Turusta hakemaan tilaamiani tavaroita, bensaan menee (yksintilauksen) postimaksujen verran rahaa. Että mitenhän tässä nyt sitten tekisi... Jos tilaus tehdään tässä ihan pian, voisin olla mukana, muutoin tilaan yksin.
Mietin kanssa, että taidan tarvita sälää jo ennen seuraavaa kokousta, listaan tulee tavaraa koko ajan lisää ja jotain tuotetta tarvitsisin jo kohtuullisen pian, osa voi odottaa. Voisin hoitaa tilauksen, mutta taidan asua kaikista vähän kaukana ja tavaroiden nouto meiltä voi muodostua hankalaksi. Toisaalta jos lähden Turusta hakemaan tilaamiani tavaroita, bensaan menee (yksintilauksen) postimaksujen verran rahaa. Että mitenhän tässä nyt sitten tekisi... Jos tilaus tehdään tässä ihan pian, voisin olla mukana, muutoin tilaan yksin.
-
- Advanced Member
Ei ne postarit minusta kovin suuret kuitenkaan ole jollei sitten kukaan halua tilata monikiloisia suodattimia... et ihan muutamankin kesken kun jakaa ni olis ihan ok jo. Saattais homma sujuakin paremmin
. Kuinka kaukana Sisso sitten asustelet Turusta?
Mäkin voin hoitaa tilauksen, paitsi jos Sisso sitten ottaa homman, mut mulla ehtona olis et tavarat maksetaan ennakkoon tililleni. Pienempiä loppusummia postareineen vois kenties laskeskella jälkeenkin päin. Mä en halua löytää itseäni tilanteesta, että jonkun mulle ventovieraan tavarat jää mun maksettavaksi ja mun nurkkiin, joita en sitten ehkä edes tarvii... Mä oon vähän skeptinen näissä
, mut, kaikkea voi sattua.
Olisko joku muu vielä innokas kimppatilaukseen, jos esim. vaikka viikon, parin päästäkin?

Mäkin voin hoitaa tilauksen, paitsi jos Sisso sitten ottaa homman, mut mulla ehtona olis et tavarat maksetaan ennakkoon tililleni. Pienempiä loppusummia postareineen vois kenties laskeskella jälkeenkin päin. Mä en halua löytää itseäni tilanteesta, että jonkun mulle ventovieraan tavarat jää mun maksettavaksi ja mun nurkkiin, joita en sitten ehkä edes tarvii... Mä oon vähän skeptinen näissä
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Olisko joku muu vielä innokas kimppatilaukseen, jos esim. vaikka viikon, parin päästäkin?
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Senior Member
Jaahas, nyt sit on uusi lipasto hommattu makuuhuoneeseen ja sieltä vanha lipasto siirretty eteiseen. Tarkoitus ois eteiseen hommata lipaston päälle pari akvaariota. Toinen tulee kudetuskäyttöön
Tosin vähän huonosti nyt näyttäis Turussa olevan myytävänä pieniä käytettyjä akvaarioita...

-
- Advanced Member
Joo-o^, mekin ollaan kytätty 60-litrasta jo pitkään. Kohta taidetaan hakea uusi kaupasta, kun rittää pelkä allas, tekniikka siirtyy vanhasta. Eipä nuo uudet tuon kokoiset maksa iha mahottomia. Vaan kun käytettykin kelpaisi!
En nyt tiedä miten tehdä tilauksen kanssa. Akuuteimmat sain poistettua listalat runsaalla mielikuvituksella. Ja käymällä akvatarvikeliikkeessä.
En nyt tiedä miten tehdä tilauksen kanssa. Akuuteimmat sain poistettua listalat runsaalla mielikuvituksella. Ja käymällä akvatarvikeliikkeessä.
-
- Advanced Member
Mulla saattaisi vapautua 63 litrainen myyntiin, mutta se riippuu ihan siitä, et löydänkö mä sitten altaan, jota ny tarttisin. Tää on melko uusi Puutorilainen ihan ok purkki. Oliskohan vuoden verran käytetty. Jos myyn, myyntiin tulee myös 2 kpl Dennerlen nano lamppua 11w polttimoilla, jotka ovat siis tätä mainiosti valaisseet, ne on uusina hankittu viime syksynä.
-
- Advanced Member
^Mulle saa laittaa postia, jos/kun sille ostajaa etsit...
-
- Advanced Member
Heh, toi oli hauska, mäkin jos osaisin pienentää oisin vastannut pienellä kuiskauksella että ...selvä... oikein piti likeltä tihruttaa et näin lukea 

-
- Senior Member
Tännekin voi viestiä laittaa
Mikä altaan pituus ja leveys on?

Jos joku on kiinnostunut pienen akvan kunnostusprojektista niin mulla ois varastossa pieni allas vailla uutta kotia. Litroja muistaakseni n.60 (mittoja voin käydä ottaa jos joku sen tahtoo). Se on toiminut hämiksen terrana aiemmin. Luulen sen vaativan ainoastaan silikonien uusimisen.
Mietin itsekin jo sen silikonien uusimista, mutta en tykkää sen kultaisista kehyksistä niin pitää sitten varmaan ostaa joku kivempi ja pienempi allas (ja kun kaikissa kolmessa jo toiminnassa olevassa altaassa on hopeiset reunukset). Sattumalta tänään oli uuteen akvaarioon tullut kivannäköisiä pieniä akvaarioita.
Mutta yksäriä voi laittaa jos haluaa lisätietoa/kuvia.
Mietin itsekin jo sen silikonien uusimista, mutta en tykkää sen kultaisista kehyksistä niin pitää sitten varmaan ostaa joku kivempi ja pienempi allas (ja kun kaikissa kolmessa jo toiminnassa olevassa altaassa on hopeiset reunukset). Sattumalta tänään oli uuteen akvaarioon tullut kivannäköisiä pieniä akvaarioita.
Mutta yksäriä voi laittaa jos haluaa lisätietoa/kuvia.
-
- Advanced Member
Pituus 60 ja leveys sekä myös korkeus 33. Nyt sovinkin jo omat allaskaupat isommasta, ni taitaapi tuo vapautua ylimääräiseksi. Mulla on ensi viikolla sopivasti talviloma, sinä aikana taidan sen tyhjentää.
Mun piti ensin myydä nuo allas ja valaisimet erikseen, kun tuo on kehysallas eikä nuo nanovalaisimet sovi kiinnityksiltään suoraan siihen. Mulla on nuo laitettu siten, et taustana on ohut ruskea puukuvioinen vaneri, joka on ehkä parin sentin verran allasta korkeampi ja siinä reunassa lamput on kiinni. Vaneri on vain jokapaikan jeesusteipillä (se vahva ilmastointiteippi) taustalla kiinni, et sen aikosin irroittaa ja pestä liuottimella teipin jäljet pois. Eli takaa tuo nyt ei ole mikään kaunotar teippeineen, minuu se ei haitannut, kun takaa sitä ny ei voi katella
. Myyn siis kyllä erikseen nuo, jos haluaa laittaa sitten toisenlaiset valaisimet altaaseen. Mut saa ne sitten krönttikauppanakin ostaa, jos silti haluaa. Vitsit, nyt tuli mieleen et peitinlaseja mulla ei ehkä ole, pitää vielä tarkistaa kellarista. Mä kun en käytä niitä ollenkaan.
Mun piti ensin myydä nuo allas ja valaisimet erikseen, kun tuo on kehysallas eikä nuo nanovalaisimet sovi kiinnityksiltään suoraan siihen. Mulla on nuo laitettu siten, et taustana on ohut ruskea puukuvioinen vaneri, joka on ehkä parin sentin verran allasta korkeampi ja siinä reunassa lamput on kiinni. Vaneri on vain jokapaikan jeesusteipillä (se vahva ilmastointiteippi) taustalla kiinni, et sen aikosin irroittaa ja pestä liuottimella teipin jäljet pois. Eli takaa tuo nyt ei ole mikään kaunotar teippeineen, minuu se ei haitannut, kun takaa sitä ny ei voi katella

-
- Senior Member
Vähän huonot mitat mun lipastolle ku tarkoitus olisi ainakin näillä näkymin laittaa pari 60-litrasta allasta vierekkäin. Lipaston ala siis 88 cm x 40 cm.
-
- Senior Member
Oonko sun tulisuat muuttaneet? Vai onko tää ees se niiden allas... 

Nano Riutta <3
Tänään tuli käytyä hakemassa Uudesta Akvaariosta kotiin sinivalkoinen ja punamusta taskurapu ja tuolla ne möllöttää toinen pohjalla kahden puun välissä ja toinen pinnalla korkkipuun päällä. Hauskan näköisiä veijareita ovat.