Kohta on saatavilla harvinaisuuksia! Mulla on kasvamassa tuolla kipossa Geophagus "Rio Tapajos Red head" -tonkijoita ("tapajosjoen punapäätonkija") hirveä määrä. Ovat tällä hetkellä n. 2 senttisiä, joten ihan vielä ei myyntikoossa ole. Saisivat olla 4-5 senttisiä. Näiden hinta kaupoissa vaihtelee 20-30 euroa, jos niitä vain sattuu kaupasta löytämään (itse löysin niitä nyt vain helsinkiläisestä akvaarioliikkeestä ja hinta oli huikea). Punapäätonkijat on melko pieneksi jääviä, erittäin kauniita ahvenia. Kilttejä muille kaloille, rauhallisia, kaivelevat jonkin verran. Kasvit ovat jättäneet minulla rauhaan, tosin hentojuurisimmat kannattaa pönkätä vaikka kivellä pohjaan.

Tykkäävät suhteellisen lämpimästä, pehmeästä vedestä. Minulla veden lämpötila on 25-26 astetta, saisi olla hieman lämpimämpääkin, mutta ovat kuteneet myös kylmemmässä ennen minulle tuloa. PH vedessäni on noin 6,5.
Jos joltain löytyy kiinnostusta, niin yksityisviestillä saapi lisätietoja! Kalat tällä hetkellä Kemijärvellä, korvausta vastaan toki sitten kuljetan lähialueillekin!