Lapin akvaarioharrastajat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sammy_S
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Lapin akvaarioharrastajat

Viesti Kirjoittaja Sammy_S »

Herätelläänpäs threadia ja katsotaan mitä on keväällä suunnitteilla lappilaisella akvaarioporukalla. Jos on jollaki akvaariokuumetta
niin voi alustavasti tiedustella 440 litraista pakettia ja 98 litraista pakettia, kalat täytyy vaan saada ensin "häädettyä" :mrgreen:

Onko kellään mielenkiintoa / intoa suunnata rollosta kohti ruotsin merenraintaista haparandaa? Vois käydä kurkkaamas djurmagazinetin tarjontaa.
Ja saa meil tieten käydä kurkkaamas kalojakin ja kahvitella.
Myytävänä: 440L malaŵi
outi83
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja outi83 »

Täällä uusi vanha (ollu tauolla) akvaarioharrastaja Rovaniemeltä. Olen kohta laittamassa isompaa akvaa johon mielellään ottasin vastaan kaikkea mitä muilta on jääny yli :mrgreen:
240l juwel: rusokirjoahvenet, punapäätetrat, kirsikkabarbit, partis, salamanteri ja kuparimonniset.
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

Täällähän näyttää siltä, että thankista tulee sittenkin taas lappilainen akvaarioharrastaja. Veri vetää pohjoiseen sen verran tiukasti, että kesän aikana suuntaan tieni takaisin. :mrgreen:
outi83
Junior Member
Junior Member
Viesti:

^Tervetuloa! Tänne mahtuu :mrgreen:
240l juwel: rusokirjoahvenet, punapäätetrat, kirsikkabarbit, partis, salamanteri ja kuparimonniset.
@ruusu
Member
Member
Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit

Viesti Kirjoittaja @ruusu »

Hei ja moi kalalaiset!

Täällähän puhuu jo muitakin kuin vain mie yksin :)

Sain muuten eilen vinkin, et Rovaniemellä Varastotien kirpparilla pöydässä 31 on Kansankadun Lemmikkieläinkaupan jäämistöä myynnissä 16.6. alkaen. Kannatteepa ehkä käydän.

Tarttee tulla taas lätisemään tänne, jahka aika sanoo joo.
720l sekola + 2 pientä kissua pitämässä kaloille seuraa

Elämä on onnellisten maa!
thank
Advanced Member
Advanced Member

Kohta on saatavilla harvinaisuuksia! Mulla on kasvamassa tuolla kipossa Geophagus "Rio Tapajos Red head" -tonkijoita ("tapajosjoen punapäätonkija") hirveä määrä. Ovat tällä hetkellä n. 2 senttisiä, joten ihan vielä ei myyntikoossa ole. Saisivat olla 4-5 senttisiä. Näiden hinta kaupoissa vaihtelee 20-30 euroa, jos niitä vain sattuu kaupasta löytämään (itse löysin niitä nyt vain helsinkiläisestä akvaarioliikkeestä ja hinta oli huikea). Punapäätonkijat on melko pieneksi jääviä, erittäin kauniita ahvenia. Kilttejä muille kaloille, rauhallisia, kaivelevat jonkin verran. Kasvit ovat jättäneet minulla rauhaan, tosin hentojuurisimmat kannattaa pönkätä vaikka kivellä pohjaan. ;) Tykkäävät suhteellisen lämpimästä, pehmeästä vedestä. Minulla veden lämpötila on 25-26 astetta, saisi olla hieman lämpimämpääkin, mutta ovat kuteneet myös kylmemmässä ennen minulle tuloa. PH vedessäni on noin 6,5.

Jos joltain löytyy kiinnostusta, niin yksityisviestillä saapi lisätietoja! Kalat tällä hetkellä Kemijärvellä, korvausta vastaan toki sitten kuljetan lähialueillekin!
Kukkiis
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Kukkiis »

Nyt olisi yksi etelän akvaristia löytänyt tiensä Kittilään ja haussa olisi jonkinmoinen akvaario .. :) Kiinnostaisi tuo, että missäpäin on parhaimmat akvaarioliikkeet täällä pohjoisessa?
330L, 140L, 90L, 16L
thank
Advanced Member
Advanced Member

Eipä niitä oikein tahdo olla. Rovaniemellä on Faunatar ja Lemmikin Valinta, Faunatar ainakin ihan OK. Haaparannassa rajan takana Djurmagazinet sekä jokin toinen, missä en ole vielä päässyt piipahtamaan. Djurmagazinetissa saa palvelua Suomeksi, mutta kannattaa mennä sinne avoimin mielin. :P
outi83
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Taitaa tosiaan olla Lapissa vain nuo kaksi liikettä missä kaloja ym. oheistuotteita myydään. Molemmissa olen asioinut ja molemmat ihan ok. Molemmista löytyy myyjiä mikä myy mitä vaan minne vaan ja sitten niitä jotka kyselee vähän, että millasiin oloihin je kenen kanssa jne. Molemmissa on ollu akvaariot nyt ihan hyvässä kunnossa.
Camron
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Camron »

Keminmaassa on uusi liike Taikalintu, http://taikalintu.net/etusivu. Eikös Kemissäkin oo vielä Faunatar? Näin oon ainakin kuullut.

Lemmikin valinnasta saa tilaamallla oikeastaan kaikkea sitä mitä tukkulistoilta löytyy. Mun mielestä se on nyt Rovaniemen paras akvaarioliike, kun Johannan liike lopetti. En tarkota tässä nyt myyjiä, vaan hinta/laatu suhdetta ja valikoimaa. Toivottavasti nyt tulis joku päivä se kolmas liike...:) Mutta jos akvaariota meinaa ostaa, niin kannattaa melkeen hakea Haaparannalta. Djurissa on selvästi halvimmat hinnat. Missä paikkaa Haaparannalla on toinen liike?
Harrastus tauolla
Kilu
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: OAS

Viesti Kirjoittaja Kilu »

Kemin Faunatar on lopettanut. Missä Haaparannalla on toinen liike? En itse ainakaan ole kuullut.
720l + 450l
Eikait sole mikhän!
outi83
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Camron kirjoitti:Lemmikin valinnasta saa tilaamallla oikeastaan kaikkea sitä mitä tukkulistoilta löytyy. Mun mielestä se on nyt Rovaniemen paras akvaarioliike, kun Johannan liike lopetti. En tarkota tässä nyt myyjiä, vaan hinta/laatu suhdetta ja valikoimaa. Toivottavasti nyt tulis joku päivä se kolmas liike...:)
Joo kyllä minäkin käyn aina ensin Lemmikin valinnassa. Siellä vaan ei ole ollu nuita safiiritetroja niin olen käynyt Faunattaresta hakemassa niitä pariin otteeseen ja ihan hyvää palvelua olen saanut (kun on ollut oikea myyjä paikalla). Lemmikin valinta tilasi minulle salamanterin ruotsista :D
katjuus
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja katjuus »

Rovaniemen Faunattarestakin saa tilaamalla ihan mitä vaan listoilta löytyy. Kunhan vaan omat allasvaatimukset on kunnossa. Kalavalikoima on nyt muutenkin siellä uudistumassa ja toivottavasti palvelee tulevaisuudessa kokeneempiakin harrastajia.
500L ja 128L.
outi83
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Ja uuteen liikkeeseen Rovaniemellä (JÄLKI) on tulossa myös kaloja ja tarvikkeita noin kukauden päästä :D
katjuus
Starting Member
Starting Member

Lapin Akvaristit huomenna Rovaniemen Faunattaressa klo 17 alkaen!
500L ja 128L.
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Helou naapurit. Hakekaapa joku nyt tuosta kunnon akvaario jouluksi kotiin. :)

Meikäläisellä menee harrastus joksikin aikaa tauolle.
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
thank
Advanced Member
Advanced Member

Hellouta, Kemijärvi huhuilee. Mä oon vähentämässä oman väsymiseni takia altaita, joten täältä löytyy nyt vähän harvinaisempaakin kalaa isompaan altaaseen, mm. tulijuovabarbilauma lähtee uuteen kotiin sekä punapäätonkijakutupari. Saa laitella yv:tä.

Mulle on annettu väärää informaatiota. Ei siellä Haaparannassa ollutkaan toista kaloja myyvää liikettä.
katjuus
Starting Member
Starting Member

Kysellään nyt täältäkin, että olisiko kellään tai tietäisikö kukaan kellä olisi Guianacara sp."Red Cheek"- tonkijoita? Mulla olisi aikuiselle urokselle tytskyjä hakusessa.
500L ja 128L.
@ruusu
Member
Member

Heipsista heijakkaa ja pus pus kaikille.

Lapin Akvaristit mietustelee taas, mitä voitais tehdä kaikkiitten jäsenten kanssa yhdessä. Tulossa tälle keväälle mahdollisesti tapaaminen jos toinenkin. Ilmoitellaan kun päätetään lopullisesti.

Jos jollain on jotain kivoita ideoita, niin kertoa toki saa.

Ps. Mulla uiskentelee altaassa nyt 26 marmoritapparakalaa. Ovat aika ihkuja :D

@ruusu
Member
Member

Lapin Akvaristit järjestävät tapaamisen jäsenilleen la 14.4. klo12 sihteerin eli minun luona. Kahvi- ja rupattelutuokion jälkeen lähdetään yhdessä kiertämään kaikki kylän allasliikkeet. Saatiin kivat alennukset kaikkiin: Lemmikin Valinta ja lemmikkieläinliike Jälki antavat ko päivänä seuran jäsenille 20% alennuksen kaikista akvaariotuotteista, myös kasveista ja kaloista sekä Faunatar antaa 25% alennuksen kaikista akvaariotuotteista, poislukien kalat.

Nyt kannattaa liittyä :D

Jäsenmaksu 15€, nuorisolta 10€

Jos kiinnostus heräsi, niin ota yv:llä yhteyttä.

@ruusu
Member
Member

Kyl teidän kanssa vaan on niin rattoisaa viettää aikaa. Toi edellinen tapaaminenhan oli tosi loisto. Kiitos kaikille osallisille. Sekä jäsenille että kaupan puolelle. Hienoa tää elo meillä :D

Nyt mietustellaan ja ootellaan, että päästään luonnon kanssa samaan aikatauluun, että päästäis keräämään luonnonruokaa meidän rakkaille. Jahka saadaan päätettyä päivä ja luonto meitä sen verran suosii, että sulattelee riittävästi vettä, niin lähdetään luontoretkelle.

Ilmoillaan ja keskustelu jatkuu.

thank
Advanced Member
Advanced Member

Mie täällä oottelen, että jäät lähtis, jotta pääsis keräilemään ajopuita rannoilta. :D
katjuus
Starting Member
Starting Member

Ja minä oottelen, että saan hienon ja hyvän jalustan, että saisin kolmannen altaan pystyyn.. :D
500L ja 128L.
thank
Advanced Member
Advanced Member

Lappilaiset, miittailtaisiko? :)
thank
Advanced Member
Advanced Member

Heippa!
Koetamme Facebookin PohjoisSuomen Akvaarioharrastajat -ryhmässä pykätä miittiä pystyyn. Näillä näkymin miitti olis viikolla 34 (20. - 26.8.) Torniossa. Laitelkaahan viestiä alle, jotka ovat kiinnostuneita myös miittailemaan! Yritetään kasata miitti niin, että mahdollisimman moni pääsisi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”