Kuulumisia Teemun altaasta
Valvoja: Moderaattorit
Re: Kuulumisia Teemun altaasta
Pitänee siis testauttaa arvot jossain muualla varmuuden vuoks.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Itse teen aina niin kun ostan uuden testin, että sekottelen uutta suolavettä ja testaan sen. Jos arvot ovat kutakuinkin kH 7 ja kalsium 400..420 niin kaikki on ok. Aika usein noissa suoloissa on vesiarvot kohdallaan. Kun avaan uuden suolapönikän, testaan sen taas hyväksi toteamallani testillä. Näin pysyy helposti kartalla testien luetettavuuden kanssa.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: FOMA 007
Käyttäkää tippatestin kalibrointiin referenssinestettä, kuten esim http://shop.faunamarin.de/product_info. ... 100ml.html. Nestettä käytämällä näet testisi erotuksen todelliseen arvoon, eikä tarvitse enää arpoa.
Kuplavuokon elämästä tiedotetta.
Hengissä on edelleen. Tosin kutistunut todella pieneksi. Ahtoi itsensä juwelin suodatuspöntön riteliköstä läpi ja "frägäsi" itse itsensä siinä samalla. Eli nyt mulla kaksi kuplavuokkoa.
Päättelen hengissä olemisen siitä että vuokot ovat tiukasti pöntön sisäpuolella seinässä kiinni ja tunnustellessa jalkaosaa se on ihan kiinteä. Ei siis yhtään "löllö" eikä siistä irtoa mitään. Onko diagnoosini oikea?
Kauankos noi kestää käytännössä kokonaan ilman valoa? Jonkunverranhan sinne pönttöön tiukkua osuu loistelampusta ja öisin päällä olevasta sinivalospotista.
Hengissä on edelleen. Tosin kutistunut todella pieneksi. Ahtoi itsensä juwelin suodatuspöntön riteliköstä läpi ja "frägäsi" itse itsensä siinä samalla. Eli nyt mulla kaksi kuplavuokkoa.
Päättelen hengissä olemisen siitä että vuokot ovat tiukasti pöntön sisäpuolella seinässä kiinni ja tunnustellessa jalkaosaa se on ihan kiinteä. Ei siis yhtään "löllö" eikä siistä irtoa mitään. Onko diagnoosini oikea?
Kauankos noi kestää käytännössä kokonaan ilman valoa? Jonkunverranhan sinne pönttöön tiukkua osuu loistelampusta ja öisin päällä olevasta sinivalospotista.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: SMAS
Kyllä ne sieltä pois tulevat. Sitten niitä on varmasti jo 4kpl.. 
Miten ihmeessä ne vois hengissä mahtua niistä pikku rei'istä ? Mä kyllä kaivaisin ne sieltä ulos ihan käsin enkä luottais että samaa tietä löytävät pois mistä menivät.

Miten ihmeessä ne vois hengissä mahtua niistä pikku rei'istä ? Mä kyllä kaivaisin ne sieltä ulos ihan käsin enkä luottais että samaa tietä löytävät pois mistä menivät.
Mites ne ölliäiset saa tosta suhteellisen epätasasesta muovista irti?
Pitäiskö mun puolison suureksi iloksi perustaa niille jonkunlainen hoitokoti? Pieni allas, johon isommasta yks toimiva kivi. Lisäksi skimmeri ja valaisin? Niin ja tietysti jonkunlainen vedenkierto. Mitä muuta?
VAi olisiko sittenkin viisaampaa vaan antaa olla niiden tuolla omassa altaassa?
Tossa vielä kuva heistä. Oikeanpuoleinen on alkuperäinen ja vasemman puoleinen siitä irronnu.

Pitäiskö mun puolison suureksi iloksi perustaa niille jonkunlainen hoitokoti? Pieni allas, johon isommasta yks toimiva kivi. Lisäksi skimmeri ja valaisin? Niin ja tietysti jonkunlainen vedenkierto. Mitä muuta?
VAi olisiko sittenkin viisaampaa vaan antaa olla niiden tuolla omassa altaassa?
Tossa vielä kuva heistä. Oikeanpuoleinen on alkuperäinen ja vasemman puoleinen siitä irronnu.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: SMAS
Sormilla(kynsillä) varovasti "viettelee" sitä jalkaa. Kyllä sen jonkin ajan päästä irtoaa kun saat alkuun.