Oon ihan pikkiriikkisen kade....

Valvoja: Moderaattorit
Joo pitääpä ottaa Eikasta pose-kuva, kunhan näyttäytyy piilostaan. Kalat selkeesti vielä vähän pihalla et mitä on tapahtunu ja mihin ne on oikeen joutunu.hx kirjoitti:Eiks Eikka ollu adonis?
Kyllä nyt olis ihan välttämätöntä saada otsakkeen toteutumisen osoittava kuva, Eikka uudessa altaassa!
Humm.. Pysyykö noi kerrokset muka järjestyksessä backwashissa? Käsitin et backwashin jälkeen pyöritetään suodatinta Rinse-asennossa tovi että hiekat "pakkaantuu" paremmin(?) Mulla jää jonninverran makarooneja ja palleroita ylite vanhoista suodattimista, ni voinko noita vaan heittää hiekkispalloon 1-2mm hiekan sekaan?009 kirjoitti:Hiekkasuodatin on toiminut erinomaisen hyvin, poijes en enää antaisi.
Pohjalla sihtiputkien päällä on 1-2mm, seuraavaksi 0,7-1,2mm, pinnassa 1-2mm. päällinmäiseksi kippasin puoli ämpärillistä makaroneja.
Jos uudet hiekat pistäisin, niin luultavasti koko satsi olisi 1-2mm.
Vedenvaihdon yhteydessä olen huuhdellut suodattimen n. 1-2 vk välein, miten nyt on toimertunut..
Eli toi on kait sama:009 kirjoitti:Kuinka suuria ne pumput on? Ottaako se backwash pumppu vetensä samasta imurööristä kuin se varsinainen suodatuspumppu.
Jöö siis toi ois tarkotus "lasittaa" kattoon asti umpinaiseks. Just keksin et käytänki ennemmin plexiä lasien tilalla, koska se varmaa liikkuu mukavammin tavan alumiinikiskolla. Lasi vois muutenkin hajotessaan aiheuttaa vaaratilanteita. Altaan reunalta kattoon on noin metri eli joku 4,5 neliöö tulee menemään plexin palasia, jotka sitten liukuu tuplakiskolla limittäin.Deicide kirjoitti:Minkälainen sulla on ilmanvaihto tuolla? Sori jos oli aiemmin puhetta, en jaksa selata!
Sen näkee sitten..009 kirjoitti:Mahtaako olla vaarassa että lasikaappi menee huuruun ja lasit itkevät vettä?
Lämpötilaeroa kuitenkin tulee ympäristöön verrattuna.
Työn alla, työn alla...tate kirjoitti:Kyl suuri on kaunista. Vieläkö Aku saa suhun istutettua merivesi innostuksen, ni sit alkaa lyyti kirjoittaa. Sitä odotellessa
.
Joo, mut liki ennemmin suosisin vettynyttä kantoa. Omenapuunoksa jää ajankin kanssa aika vaaleeks. Mulla on tossa yks semmonen ja laitan sen altaaseen takas, kunhan olot on tuolla vähän eka rauhottunu. Ja melkeen ois parempi et ois hiekkasuodattimet myllyttämässä, ku siitä omppupuusta lähtee sitä hötöä niin paljon aluks.009 kirjoitti:Sinne kyllä pitäisi saada joku kattoon asti ulottuva iso käkkyrä.
Rupeaa vaan katsoman toisten takapihoilta ikivanhaa käkkyräistä omenapuuta.
Käy sen sitten yön pimeinä tunteina korjaamassa pois. (ei moottorisahalla)
Joo toki siihen ylivuotoputki tulisi. En sitä tuohon periaatekuvaan kuitenkaan tahtonut piirtää sotkemaan.JJVi kirjoitti:Laittaisin ehdottomasti ylivuotoputken tuohon valutukseen. Lisäksi laittaisin sen erilleen tuosta hiekkasuodattimesta, eli omalla pumpulla vesi ylös ja ylimmäiseksi kerrokseksi vanua joka olisi helppo vaihtaa.