allablaze kirjoitti:Kuinka normaalia on, että poikaset kasvavat hyvin eri vauhtia? Toiset ovat tuplasti toisia isompia. Onko nyt käynyt joku perustavaa laatua oleva virhe? Milloin alatte jaotella poikasia koon mukaan omiin purkkeihin? Entä kannattaako kaikkein surkeimmat eliminoida jo tässä vaiheessa?
Altaan pohja-ala on n 40x30cm, lämpöä +29, ph 6,7. Aluksi ruokin nestemäisellä ruualla ja kananmuna-hiivamössöllä ja mikromadoilla, nyt olisi tarkoitus alkaa antamaan artemiaa.
Kuinkas sun poikaset jaksavat? Mulla on suht samanikäisiä nassikoita. Alussa laskeskelin, että poikasia olisi paljon, mutta nyt kun ovat kasvaneet kokoa, niin tänään näin 3 isoa ja yhden ihan "kääpiön". Altaassa on niin paljon kasveja, että joku saattaa vielä piilotella kasvien seassa. Tuo kääpiö on sen kokoinen, kun vastasyntyynet olivat, mutta altaassa on vain nämä poikaset, eli ei voi olla juuri syntynyt.
Allas on 60 litrainen ja tuntuu, että on liian suuri juuri tuon ruokinnan kannalta. Ja kasveja on ihan liikaa. Luulen, että pienimmät eivät tuolta rehujen keskeltä löydä tarpeeksi evästä kasvaakseen.
Juuri tällä hetkellä mulla on kutemassa uusi pariskunta 40-litraisessa. Hyvin näyttää sujuvan heillä. Pohja on paljas ja siellä on vain muutama kasvi (jotta naaras pääsee piiloon, jos tarvetta). Tässä edellisessä mulla oli hiekat pohjalla ja muutenkin "täysi" sisustus. Kokeillaan, jos näin "pelkistetty" olisi helpompaa.