Oulun akvaarioliikkeet ranking
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS, TAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Oulun akvaarioliikkeet ranking
Tuli käytyä akvaariosopissa. En ollut käynyt siellä aikoihin joten päätin käydä tarkastamassa tilanteen. Heti kun pääsin sisään oli siellä myyjä noukkimassa kuolleita kultakaloja pois altaasta.Päätin mennä tutkimaan muita altaita,useassa altaassa oli kuolleita kaloja. Menin mainitsemaan asiasta myyjälle,joka sanoi tänäänhän on kuollu monta kalaa ja lähti siivoamaan kuolleita kaloja pois. Monet kalat olivat sairaita, erityisesti kultakalat haukkoivat ilmaa pinnalta ja monet makoilivat pohjassa liikkumattomina.
En kyllä aio ikinä ostaa tuolta paikasta yhtään kalaa.
Muilla huonoja kokemuksia akvaarisopista?
En kyllä aio ikinä ostaa tuolta paikasta yhtään kalaa.
Muilla huonoja kokemuksia akvaarisopista?
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Itse en ole kannattanut Akvaariosoppia oikeastaan ikinä, ensinhän se oli keskustassa. Jyrsijä- matelija ja lintupuoli todella huonosti hoidettu, aivan järkyttävässä kunnossa monesti, yleensä aina häkit, terraariot ja eläimet. Asiakaspalvelu todella töykeää ja kaverini oli mennyt sanomaan että joku jyrsijä oli huonossa kunnossa niin oli saanut porttikiellon! Tämä on ihan oikeasti totta..
Akvaarioissa todellakin paljon eri kaloja mutta laatu ihan muuta..
Jokainenhan itse päättää..
Mielestäni se että kyseinen liike on saanut asiasta palautetta mutta mikään ei ole muuttunut..
Reppana arat ja monesti siinä oven suussa olevat kalat.
Ohi aiheen..
Kerran oltiin menossa mieheni kanssa viereiseen kiinalaiseen ja tarjouskyltti (joka on näiden kahden liikkeen välissä) jossa luki että seeprakalat tarjouksessa!
Mieheni, joka ei ole akvaarioista kiinnostunut sanoi että Hei, pitäiskö ottaa ruoaksi tuota seeprakalaa?
Ei saa kertoa sille et ton kerroin
Heli
Akvaarioissa todellakin paljon eri kaloja mutta laatu ihan muuta..
Jokainenhan itse päättää..
Mielestäni se että kyseinen liike on saanut asiasta palautetta mutta mikään ei ole muuttunut..
Reppana arat ja monesti siinä oven suussa olevat kalat.
Ohi aiheen..
Kerran oltiin menossa mieheni kanssa viereiseen kiinalaiseen ja tarjouskyltti (joka on näiden kahden liikkeen välissä) jossa luki että seeprakalat tarjouksessa!
Mieheni, joka ei ole akvaarioista kiinnostunut sanoi että Hei, pitäiskö ottaa ruoaksi tuota seeprakalaa?

Ei saa kertoa sille et ton kerroin

Heli
Kotona 2 allasta, borzoi ja skotlanninhirvikoira,
3 kissaa, jyrsijöitä, käärmeitä ja mies:)
3 kissaa, jyrsijöitä, käärmeitä ja mies:)
-
- Advanced Member
Joskus käväisen itse katseleen tuossa akvaariosopissa, on sieltä noita altaita löytynyt (halvalla lähtee käytettyjä, joskus), mutta elävää en ole ostanut. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen liike, missä kaloja kuolee, tukustakin tulee kaikenlaisia tauti yllätyksiä.
Tuosta Raahen akvaari ja ötökän kartasta en nyt osannut paikantaa (vaikka siellä kuljin n. vuoden päivät), että onko mennääkö sinne siitä isohkon huoltsikan kohdalta ? En muista minkä ketjun pulju oli.
Tuosta Raahen akvaari ja ötökän kartasta en nyt osannut paikantaa (vaikka siellä kuljin n. vuoden päivät), että onko mennääkö sinne siitä isohkon huoltsikan kohdalta ? En muista minkä ketjun pulju oli.
No joo, mutta ei se ihan sattumaakaan ole tuo siniteippikaupan kalojen huono kunto. Ei ole tarvinnut ostaa yhtäkään kalaa oulusta HP:n loppumisen jälkeen ja tuskin tarviikaan ennenkuin jotain radikaalia parannusta tapahtuu.
/jari
Mun on pakko myöntää että oon pettyny Oulun valikoimiin... Tuo Akvaario ja ötökkä on kyllä ihan hyvä kauppa, pari kertaa oon käyny. Pienihän se on, mutta kalat on ainaki mun käydessä ollu hyvässä kunnossa ja paikat siistejä. Taidan keskittää ostokseni sinne tästä lähtien ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Syntymävuosi 1989, akvaarioharrastelua vuodesta 1995. Ei paha!
-
- Senior Member
Mielestäni ainut hyvä paikka on Maikkulan musti ja mirri. Yllättävän paljon altaita ja kalat hyväkuntoisia. Lilzoo menettelee. Myyjät eivät ole ole kovin tietäviä ja kaikki aika kallista. Kaloja en ole ostanut, mutta kaikki kalat ovat olleet hyväkuntoisia kun olen siellä käynyt. Akvaariosoppin en ikinä enää mene! Yksi aloittajan huijaamis kerta riittää
ja kalatkin huonokuntoisia ja myyjät eivät tiedä yhtään mitään.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS
Vieläkö näitä uusia liikkeitä on tuloillaan?
720l + 450l
Eikait sole mikhän!
Eikait sole mikhän!
-
- Senior Member
Ilmeisesti ainakin yksi akvaarioseuralaisen pitämä liike olisi tulossa.
Hei! onko kukaan nähny oulun alueella sitruunatetroja?
-
- Starting Member
Oulunsalon Lilzoossa oli viimeksi kun kävin.
Muistatko mitä hintaluokkaa?
-
- Starting Member
Jos en ihan väärin muista, niin parin euron luokkaa kipale ja jos osti 10, niin oli joku alennettu hinta.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Mikäli tulee myös koirien ruokia, niin ehdottomasti parkkipaikat heti liikkeen eteen. Kyllä siinä käy niin, että ruuat haetaan paikoista missä ei tarvi 15kg säkkiä raahata autolle kilometriä. Eli ei keskustaan. Itse kyllä ajelen aivan sujuvasti kauemmaskin, kunhan parkkitilan kanssa ei ole ongelmaa.suartsa kirjoitti: Niin kuin aiemmin tuolla toinkin esille sen juuri, että jyrsijöitä ei tule olemaan mutta laajat valikoimat tarvikkeita ja ruokia (kaikille lemmikkieläimille). Joihin sitten panostamme myös suuresti, kalojen ja kasvien lisäksi.
180l seura-akva +koiraharrastusta
-
- Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Maikkulan Mustissa ja Mirrissä oli ainakin tiistaina vielä.lauri] kirjoitti:Hei! onko kukaan nähny oulun alueella sitruunatetroja?
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
1080L Malawi
Pittääpäs lähtä kierteleen ja katteleen
Nyt olen oulussa, niin mitä liikkeitä keskustasta löytyy?
Onko tämä senegal vielä elossa?

-
- Senior Member
Ei ole senegal elossa enää. Ainut keskustassa oleva liike on lilzoo. Akvaariosoppiin ei kannata edes harkita menevänsä.Kaysa kirjoitti:Nyt olen oulussa, niin mitä liikkeitä keskustasta löytyy?
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
^ juu akvaariosopista olen kuullut sen verran ärriä ettei sinne mennä. Noh, jos ton lilzoon kävisi sitten kattomassa millanen liike.
-
- Senior Member
Paras liike on ehdottamasti Maikkulan musti ja mirri. Kannattaa käydä katsomassa. 

Kiitokset Maikkulan Mustiin ja Mirriin. Kalat tilattiin ja kun saapuivat niin sain asiasta ilmoituksen tulla hakemaan. Altaatkin näyttivät olevan ihan hyvässä kunnossa ja kalat virkeitä.
-
- Advanced Member
Näytti olevan Ouluun tulossa uusi liike, ilmeisesti sinne tulee akvaariopuoli, en ole varma. Hakivat myyjiä sinne, Lemmikkiasema nimeltään, no jospa sieltä saisi linnuille ja kaloille tarvitsevat ruoat ja muut tilpehöörit kerralla.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Mikä, missä, mitä, hä?
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Advanced Member
En tiedä muuta tuosta kuin sen, että hakevat kahta myyjää sinne. Ja lemmikkiaseman sivuillakin näytti olevan, Ouluun ovat aukaisemassa, muistaakseni nyt lokakuun aikana. Tosin ei mitään hajua minne se tulee.