pikku_kalaset kirjoitti:Loppuun lisäisin, että jos joku on jo ottanut papuskin niin hoidattehan sitä parhaanne mukaan ja rakastatte kuten muitakin kalojanne ettekä pane kalaparkaa kiertoon vain siksi, että se on ällö ihmisen jaloste? Eihän ole sen vika, että se on jalostettu sellaiseksi ja jos olette sen ottaneet saatte sitä myös rakastaa ja ottamaansa eläintä tulee hoitaa parhaansa mukaan. Siksi on todella hyvä, että ne jotka ovat ottaneet papuskin tai esim. jonkun kultakalamuunnoksen uskaltavat kysyä apua saadakseen sille parasta hoitoa, sillä se on nyt heidän lemmikkinsä eikä sitä saa hylätä. Olisi toki hyvä, jos jalosteiden (etenkin niiden sairaiden) kysyntä Suomessa ei olisi valtavaa, mutta jos se kala on jo ostettu niin kai sen hoitoon voi kysyä neuvoja?
Mulla on papukaijakirjoahvenia enkä luovu niistä IKINÄ sano sitten kuka mitä tahansa...ne on todella symppiksiä fiksuja ja aivan superihania mollukoita...todella kauniita...ja vaikka ne tekevätkin akvaarion sisustamisesta hiukan haasteelliista niin mua se lähinnä huvittaa....

..(ts. kun yritän istuttaa kasveja tai laittaa hapettimen kiven paikalleen niin näykkimisiä tulee...)
Jokaisella saa olla mun puolesta omat mielipiteensä mutta jos meille tullessaan alkaa soraääniä kuulumaan niin se on niskaperseotteella ovesta ulos ja hemmetin äkkiä sittenkin...
Nämä ihanuudet on asustaneet meillä kohta 3 vuotta ja ollaan miehen kanssa molemmät ihan myytyjä...
Itse toivoisin että lisäntyisivät kanssa mutta mun mielestäni ne saapi olla just sellasia kun on...lisääntyä tai sitten ei so not...mun elämä ei siihen kaadu..
Ja jos multa kysytään niin juuri tuo ihmisen typerä jalostamisvietti esim.
koirien suhteen sai mulla aikaan sen sortin raivarin että rakastuin sekarotuisiin enkä siitä luovu...
Tälläkin hetkellä kotona on 3 superihanaa seropia...todella terveitä ja kilttejä tapauksia...2 samojedi-lapinkoira sekoitusta ja 1 sakemanni-belggari sekoitus...linkin takaa löytty elukkatarhan kuvia...
https://plus.google.com/u/0/photos/1020 ... 6554478209
Onnea ja menestystä vaan poikasten kasvattamiseen ja toivottavasti saat kudun onnistumaan...