Ei siitä haittaakaan ole! Pikkuiset lähtevät todennäköisesti uimaan neljän-kuuden päivän päästä. Artemia kuoriutuu muutaman päivän sisällä. Mikäli eivät saalista vielä silloin, kun ensimmäiset artemiat ovat syömäkunnossa, voit syöttää ne seura-akvaan.sisu65 kirjoitti: Pitäisköhän laittaa artemia tehdas pyörimään nyt jo?
Artemiaa kannattaa pitää kahdessa eri satsissa pyörimässä. (pistät siis joka päivä uuden satsin tulemaan.) Näin sitä on aina valmiina, kun poikaset ruokaa tarvitsevat. Ja se on vastakuoriutunutta, joka on parasta poikasten kannalta. Jos kutu onnistuu kunnolla, tulee pikkulehtiksiä kerralla satakunta. Sellaisen porukan ruokkimiseen tarvitaan jo artemiaakin ihan kiitettävästi.
Omasta mielestäni tärkeintä pikkuisille on artemian jatkuva saanti, puhdas vesikään ei tuntunut olevan yhtä tärkeää. Täällä olen nähnyt ohjeen, jonka mukaan poikasallas pitää lapota aina ruokinnan jälkeen... itse en koskaan tehnyt niin. Veden nitraattipitoisuus nousi joskus 50:neenkin ja pikkuiset senkun porskuttivat

Ja itse imaisin artemiat ruiskuun suolavesien kera ja ruiskutin ne suoraan poikasille kolme kertaa päivässä (aamulla, töistä tultuani ja ennen nukkumaan menoa). Eivät olleet tästä suolan lisäyksestä moksiskaan... en siis kaiken kaikkiaan ollut turhan tarkka poikasten kanssa ja hyvin pärjäsivät. Uskoisin, että pikkulehtisten kasvatuksen vaikein vaihe on mädin kuoriutumisen onnistuminen. Kun poikaset ovat "sätkintävaiheessa", on pahin jo ohitettu, mikäli ruokinta saadaan pyörimään kunnialla.