Kiitoksia piristyksestä, jotenkii vaan repesin tälle.Tankin tankissa tapahtui kummia aamulla. Nokimonnisista kolme oli samassa läjässä yhden puskan alla, ja yhtäkkiä siellä rupesi hiekat ja kasvit vain pöllyämään.

Valvoja: Moderaattorit
Kiitoksia piristyksestä, jotenkii vaan repesin tälle.Tankin tankissa tapahtui kummia aamulla. Nokimonnisista kolme oli samassa läjässä yhden puskan alla, ja yhtäkkiä siellä rupesi hiekat ja kasvit vain pöllyämään.
Riippuu akvaariosta, minulla ei noussut 2 viikonvedenvaihtovälissä yli 25mg/l. Toki 2 viikossa kaikkea muuta kertyy jo niin paljon, että pakko vaihtaa ja vaihdan viikonvälein. Ja riippuu siitä, kuinka akvaariota hoidetaan, paljonko kasveja ja mitä ruokaa ja minkä verran.They2 kirjoitti:Eikös nitraatti yleensäkin ole siinä 25 tuntumassa?
Kyse on mun muistaakseni siitä, että nanostreamit toimii 230V vaihtovirralla, ja ne Tunzen ohjainyksiköt taas ottaa sisään 230V, mutta puskee 12V tasavirtaa pumpuille. Liekö siis ollut tarkoitettu että Tunzen omat yksiköt ei sovi nanostreamien kanssa, koska niinhän se asia on. Ne Tunzen ohjainyksiköt vaatii ne 12V pumput. Tähän on ihan selkeä syykin. 230V synkronimoottori on halpa toteuttaa, kun harjattomat moottorit on näissä pakollisia (paitsi jos moottori ei ole vedessä). Tuollainen moottori kuitenkin nopeudensäädöllä vaatisi taajuusmuuttajan ja se on kallista.weloo625 kirjoitti:Minkä takia tunzen nanostream-pumppujen kanssa ei saa käyttää ajastinta?
Miten se voisi rikkoa pumpun?
Vai onko se vain rahastusta, jotta ihmiset ostaisivat Tunzen valmistaman ajastinyksikön..
Mietin itse asiassa juuri samaa...Piia85 kirjoitti:Tuntuu että tämä foorumi on hiljentynyt tosi paljon..
Pähkäilin samaa kans eilen. Mut itellä ainaki on marras ja joulukuu niin kiire ettei paljon ehdi olla paikallaan.. Jos kaikki on jouluostoksilla?Joulutonttu kirjoitti:Mietin itse asiassa juuri samaa...Piia85 kirjoitti:Tuntuu että tämä foorumi on hiljentynyt tosi paljon..Mistähän moinen hiljentyminen mahtaa johtua?
Voip johtua joulukiireistä, en osaa sanoa. Tai sitten ihmiset kyllästyivät olemaan täällä niitten loppukesän riitojen vuoksi.Mauiwee kirjoitti:Pähkäilin samaa kans eilen. Mut itellä ainaki on marras ja joulukuu niin kiire ettei paljon ehdi olla paikallaan.. Jos kaikki on jouluostoksilla?Joulutonttu kirjoitti:Mietin itse asiassa juuri samaa...Piia85 kirjoitti:Tuntuu että tämä foorumi on hiljentynyt tosi paljon..Mistähän moinen hiljentyminen mahtaa johtua?