Odota vaan kyllä ne siitä kasvaa . Malttia. Ja kiitos stempistä
AkvaarioTyttö kirjoitti:Onneksi olkoon kaikille, meillä ollaan edelleen liian pieniä.
200L: n kuparimonnista, 6 kardinaalitetraa, 4 ottoa, taisto poika 3naisen haaremilla
60L: hunajarihma poika, muutama kääpiömonninen, tulisukia ja 2 omppua
kimsl kirjoitti:Äsken aktosin poikas allasta, ja siellä oli yksi pieni monnisen poikanen.... , eli ainakin yksi kuoriutunut .
Koko ajan kuoriutuu lisää! Laitoin sinne poikashäkkiiin muutaman kierteisen sen vaarlta, että jos jotku mätimunat homehtuvat, niin ne ei homehduta muita..
Deicide kirjoitti:En ole varma, mutta uskon kierteisten imuttelevan myös tervettä kutua! Lisää hapetusta, jos mahdollista. Se vähentää munien homehtumista.
En ole löytäny kun muutaman homehtuneet, jotka kierteiset jo hävittivät. Minun oli siirrettävä poikaset takaiseen sellaiseen "kankaiseen" reunaan kiinnietttävään häkkiin, johon laitoin verkon erillailla niin että poikaset eivät pääse reunojen väliin. Oli vaihdettava koska pääsivät sen kelluvan rakosesta ulso, ainakin 7 pääsi karkuun.
Onnea kovasti. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Ala miettimään mihin laitat ne jahka kasvaavat
kimsl kirjoitti:Nyt taitaa olla kaikki loputkin syntyä... Niitä on yli 50, reilusti, saattaa olla, että jopa 100 syntyi!
200L: n kuparimonnista, 6 kardinaalitetraa, 4 ottoa, taisto poika 3naisen haaremilla
en varmaks osaa sanoo mutta epäilen että menee läpi. Voisihan sinne laittaa jonkun muovilevyn pohjaksi, ei ainakaan kaikki mene läpi.
kimsl kirjoitti:toivottavasti ruoka ei valu "häkin" pohjan läpi
Jaaaaa! Ne on sellases poikas häkis mullakin on sellanen! Laitoitko monnin sinne ennen kun kuti ja sitten annoit kutee vai? pystyisköhän niin tehä esim. Sinileukakirjoahvenelle joka on pian kutemaisillaan?
Monnisten kutu kerätään talteen laseilta ja kannoilta ja kaikkialta, minne se on kutenut, ja kutu siirretään häkkiin, jossa niiden annetaan kehittyä. Kirjoahventen kohdalla sanoisin, että olisi hyvä antaa niiden itse huolehtia jälkeläisistään.
Monniluola kirjoitti:Monnisten kutu kerätään talteen laseilta ja kannoilta ja kaikkialta, minne se on kutenut, ja kutu siirretään häkkiin, jossa niiden annetaan kehittyä. Kirjoahventen kohdalla sanoisin, että olisi hyvä antaa niiden itse huolehtia jälkeläisistään.
Juuri noin.. ja lisäys vielä,e ttä ne kirjoahvenet eivät edes mahtuisi sellaiseem kelluvana poikas häkkiin...
Nimimerkillä kokemusta on: jos käyttää sellaista kelluvaa poikashäkkiä, kannattaa valita joku tarpeeksi pienireikäinen/verkkomalli/muovipurkki+vanhat sukkahousut patenttiviritelmä tai vastaavaa. Ketuttaa nimittäin aika paljon, kun kalanpoikaset kuoriutuvat ja uivat poikashäkin liian suurista koloista muualle akvaarioon ja tulevat syödyiksi. No virheistähän oppii
Anastasia kirjoitti:Nimimerkillä kokemusta on: jos käyttää sellaista kelluvaa poikashäkkiä, kannattaa valita joku tarpeeksi pienireikäinen/verkkomalli/muovipurkki+vanhat sukkahousut patenttiviritelmä tai vastaavaa. Ketuttaa nimittäin aika paljon, kun kalanpoikaset kuoriutuvat ja uivat poikashäkin liian suurista koloista muualle akvaarioon ja tulevat syödyiksi. No virheistähän oppii
Joo, mäkin pystyij laitata vasta kom,antena päivänä ne tohon ettei menny läpi.. Srviolta 30 poikasta on päässyt jossain vaiheessa vapauteen, mutta siellä ne menevä 60 litrasessa kun seurana ei ole muita kun kierteisiä.. Ne lopu noin. 150-? on vielä tuossa kelluvassa... Niitten mahasta näkee hyvin mitä kukain tykkää syödä...
Mitä monnisia Anastasia olet kudettanut/viljellyt?
Mulla on akvaarion mukana tulleet täplämonniset, joista osa albiinoja, osa tavallisia. Kutevat joskus parikin kertaa viikossa ilman sen kummempaa yrittämistä. Käsittääkseni ovatkin helpon viljeltävän maineessa. Monniset on kovasti mun suosikkikaloja ja elättelenkin toiveita siitä, että olisi joskus aikaa, rahaa ja ennen kaikkea tilaa alkaa harrastamaan ns. tosissaan.
Höh, eipä vaan miun kupari monnit innostu kutemaan, vaikka mennä heiluvat laseja pitkin kokoajan hirveetä rallia, piistin tuonne 128L akvaan kaksi intinamantelipuun lehteä ja ph onkii tippunu 6,5 mutta eipä näytä tuokaan innostavan noita kutemaan. Tiijjä häntä sitten jospa nuo kutevat siihin aikaan kun olen töissä.
miljoonakala84 kirjoitti:Höh, eipä vaan miun kupari monnit innostu kutemaan, vaikka mennä heiluvat laseja pitkin kokoajan hirveetä rallia, piistin tuonne 128L akvaan kaksi intinamantelipuun lehteä ja ph onkii tippunu 6,5 mutta eipä näytä tuokaan innostavan noita kutemaan. Tiijjä häntä sitten jospa nuo kutevat siihin aikaan kun olen töissä.
Kokeileppa vähän reilumpaa vedenvaihtoa ja laitat sinne viileämpää vettä tilalle...
Meillä myös kutua Asialla on joko kuparimonniset tai sitten noin viikko sitten muuttaneet helmimonniset.
Otin ihan kokeeksi pari palleroista talteen. Nyt osassa näkyy jotain valkoista sisällä, poikanen vai hometta? Ajattelin vain että ne homeiset olisi ilmeisesti hyvä poistaa vai?