Kati kirjoitti:Et kai sinäkin halua kritisoida artikkelia, jota kukaan ei ole nähnyt? Olisin odottanut sulta enemmän
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
En toki halua kritisoida sitä, päinvastoin, kuten edellä sanoin. Enemmänkin pelkään että jollakulla nousee rima nyt liian korkealle eikä uskalleta julkaista. Kiitos muuten kohteliaisuudesta

.
Kati kirjoitti:En, usko nyt. Muutaman viimeisimmän viestin perusteella minusta todella tuntui siltä, että olet sivuuttanut mm. minun ja Maisun kirjoitukset kokonaan. Ainakin sivuutit ne kirjoituksissasi, ts. et quotannut ja kritisoinut suoraan. Sehän on ikuinen fakta, että moni ärsyyntyy vastustuksesta, mutta vielä useampi siitä, ettei edes huomata
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
OK, tässä oli nyt väärinkäsitys. Tarkoitukseni ei suinkaan ollut jättää erinäisiä viestejä huomiotta. En vain halunnut nimenomaisesti kritisoida kenenkään viestejä vaan kritisoida tätä omien kokemusten yliarvioimisen mentaliteettia yleisemmällä tasolla. Nythän tämä historiakin alkaa vähän valaistua enemmän, kun maisu tuossa alla valottaa heidän hiekkazoomausretkeään

. Edelleen tässä kuitenkin mielestäni kannattaa panna jäitä hattuu ja selvittää mistä nyt oikein on kysymys tässä "julkaisemattomassa" tiedossa. Voihan olla niinkin, että tuo Lohjan Rudus ja Optirocin tuote vielä nekin valmistetaan jotenkin eri tavalla. (Toivottavasti en nyt mene ihan metsään siten että puhun yhdestä ja samasta firmasta...

)
Kati kirjoitti:Mm. sinä kritisoit tätä "pari gurua sanoo täällä jotain ja kaikki uskoo" -mentaliteettia. Halusin pollilla vain hakea vähän taustatukea, ts. osoittaa ainakin sen, miten laajasti hiekkaa on oikeasti käytetty ihan harrastajan guruuteen katsomatta.
Väärinkäsityksen välttämiseksi haluan nyt korostaa, että tarkoitukseni ei ollut lytätä tätä pollia. En siis missään tapauksessa pidä sitä arvottomana tms. Siten niiden esiin ottamieni kysymysten/ongelmien tarkoituksena ei ollut yrittää todistaa kuinka väärin olet pollin tehnyt tms. ilkeää. Halusin vain näyttää, kuinka vaikea siitä on vetää mitään kovin selviä johtopäätöksiä, kun kerran se ihmisiltä kerättävä tieto on niin kovin subjektiivista sekin.
Kati kirjoitti:Kris kirjoitti:Onko se pieni ongelma, jos vesi haisee tai jos pinnalla on öljyinen kalvo? Jonkun mielestä on, jonkun ei (ml. sinun, sehän näkyi jo tämän ketjun viesteistä).
Mielestäni on, verrattuna siihen, että kalat eivät viihdy tai pysy terveinä.
Ja minä taas olen sitä mieltä, että jos akvaariovesi haisee öljylle, sen ei pitäisi missään tapauksessa olla akvaariovettä. Ei edes silloin jos 90% kaloista säilyy kuolematta. Ja tässä juuri se ongelma: se joka sinun mielestäsi on "pieni" ongelma, on ehkä jonkun muun mielestä vaikkapa "keskinkertainen" ongelma.
Kati kirjoitti:Tein pollin niin hyvin kuin siihen hätään ehdin. Jos se on mielestäsi syvältä, olen pahoillani. Olisikohan pitänyt ensin pollata sitä, mitä itse kunkin mielestä pitäisi pollata?
En minä nyt sitä tarkoittanut että se syvältä oli. Vastauksissa ja tulkinnoissa on vaan niin paljon epävarmuuksia. Pelkäänpä että tämä voi jopa vahvistaa niitä "hyviä henkilökohtaisia" kokemuksia ja siten viimeistään "varmentaa" tuon hiekan turvallisuuden. Ehkäpä äärimmäinen esimerkki valaisee paremmin: ajattelepa että keräät tietoa tupakan haitoista ja kysyt sitä nuorilta tupakoitsijoilta. Jos ei olisi yleisemmällä tasolla ja tarkasti kerättyä tietoa tupakan haitoista, varmaan suurin osa sanoisi, ettei siitä ole mitään "suuria" haittoja heille ollut. Mitä nyt joskus vähän ahistaa ehkä tai vaatteet haisee tai äiti huutaa. Vakavan haitan (tarkoitan nyt lähinnä keuhkosyöpää) saa kuitenkin vain kerran tai pari ja suuri osa heistä ei ole enää edes äänestämässä.
Kati kirjoitti:Entä mitä ihmettä teet tämän pollin tuloksilla?
Julkaisen ne Ilta-Lehdessä, ja julistan sinut kerettiläiseksi kysymyksinesi

!
JEEE!
Kati kirjoitti:En minä aio tulosten perusteella mitään suuria johtopäätöksiä tehdä. Jokainen saa tulkita ne kuten parhaaksi näkee. Kai siitä jotain keskusteluakin syntyy.
Joo, hyvä kun se on olemassa ja keskustelua syntyy!