Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

Virtanen88
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Virtanen88 »

Zuwih kirjoitti:Posti ei ole toimittanut 1-luokan kirjettä yhdessä yössä perille niinkun pitäisi, ja nyt sitten siitä syystä kasvilähetys on jäänyt reissullensa viikonlopuksi. [}:)]
Ja minä joudun töihin jouluaattoaamuna, vaikka en tiedä kyllä yhtä ainoaa ihmistä jonka oikeasti tarvis käydä jouluaattona kaupassa. HV.
Suosittelen laittamaan valituksen postille tuosta kirjeestä. Luulis että joku vastuu heilläkin. Kyllä itse ainakin on tullut jotain viime hetken hankintoja jouluaattona tullut tehtyä, toivottavasti saat edes paremman palkan tuosta päivästä [;)]
Nykyisin 100l rapula sekä 600l seurala
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Kannattaisi postittaa kasvilähetykset alkuviikosta niin ei olisi tuota vaaraa. Aina voi jotain sattua. :(

Kaupassa jouluaatto on palkan suhteen kuten normaali lauantai eli mitään lisiä ei tule ennen kello 13 tehdystä työstä ja kaupathan menevät jouluaattona kiinni jo kello 12. Ei siis paljon lohduta. Loppupäivä on sitten onneksi aikaa viettää joulua ja kaksi seuraavaa päivää. :) Itselläni saattaa olla sama edessä, enpäs vielä tiedä. Aiemmin olin töissä huoltoasemalla, joka oli auki kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Normaali kiertävä työlista oli käytössä joulunakin, ja saattoi mennä koko joulu työn merkeissä. Siihen kyllä ehdin tottua hevostenhoitajana ollessanikin, eläimet tarvitsevat hoitoa joulunakin. Eipä ole kouluaikojen jälkeen koskaan ollut itsestään selvästi koko joulun aikaa vapaata.
Kultakalat
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Virtanen88 kirjoitti:
Zuwih kirjoitti:Posti ei ole toimittanut 1-luokan kirjettä yhdessä yössä perille niinkun pitäisi, ja nyt sitten siitä syystä kasvilähetys on jäänyt reissullensa viikonlopuksi. [}:)]
Ja minä joudun töihin jouluaattoaamuna, vaikka en tiedä kyllä yhtä ainoaa ihmistä jonka oikeasti tarvis käydä jouluaattona kaupassa. HV.
Suosittelen laittamaan valituksen postille tuosta kirjeestä. Luulis että joku vastuu heilläkin.
Eihän posti edes lupaa toimittaa 1. luokan kirjeitä perille seuraavaksi päiväksi, vaan pääsääntöisesti seuraavaksi arkipäiväksi. Pikakirje on sitten se joka on seuraavana työpäivänä perillä.
Vle1ko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vle1ko »

Nyt kyllä koin armottoman ragen.
Tulin tuossa töistä kotiin ja ruokin kalat, ihmettelin sitten kun mun pikkusta isopurjetta ei oo näkynyt pariin päivään
ja ajattelin etsiä sen sieltä altaasta, no aikani sitä etsin ja sittenhän se löytyi kannon alta jumissa.. Tottakai delanneena.
Altaassa uiskennellut Serrasalmus rhombeus, Serrasalmus sanchezi, ja tällä hetkellä Serrasalmus manueli, sekä Pygocentrus nattererit.
http://www.opefe.com/ Paljon piraijainfoa
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Ostin professionel II käytettynä. Hanayksikkö hajosi ja koska tuo on käytetty niin en ala ostaa uutta hanayksikköä sillä hetken päästä voi hajota jokin muu osa. Sinänsä itse suodattimen muuttuminen käyttökelvottomaksi ei harmita ihan hirveästi kun sain sen halvalla, mutta se kyllä ketuttaa, että menin ostamaan siihen neljä litraa massoja. [}:)]
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Kai ne massat nyt voi käyttää jossain toisessakin suodattimessa.

Itse eilen pienellä kiireellä pakkasin kamat ja lähdin kohti pääkaupunkiseutua. Tänään sitten iltapäivästä palauduin reissusta ja vastassa odotti iloinen kalmanlemu. Ensin mieleen juolahti että tuo riutta olisi kuollut tms.. Ei ollut. Värit kohdillaan ja kaikki kondiksessa. Seuraavaksi tekniseen tilaan nuuhkimaan josko siellä olisi lattiakaivosta hajulukko kuivunut. Ei ollut. Roskis. Viety. Vessat. Kaikki ok. Ei jumangauta mistä tämä mätä oikein tulee!
Niin - pitkällisen pähkäilyn jälkeen altaan keskituen päältä löytyi kuppi "sulamassa" ollutta ruokaa. Blisteri krilliä ja blisteri osterinmunia. No olivat kyllä sulaneet joo. Siinä yläpuolella kun paistaa 432W valoa, voi sen katkeamattoman kylmäketjun kanssa olla hiukan heikompaa. Noh - ei pieni paastopäivä tuolle possukkalaumalle nyt niin pahaakaan tee.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja urppis »

Tyttären taistouros oli jäänyt suodattimen ja lasin väliin jumiin, ja tietenkin "hukkunut" sinne. poju oli komea, nuori ja vilkas yksilö. Ottaa niin vietävästi pannuun tuollainen turha kohtalo.
Mentiin tytön kanssa ostamaan uutta uroota, mutta ainuttakaan ei enää ollut jäljellä. :|
Harmitus maximus koko juttu!
1000 litraa vesivahinkoa
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Kyllähän minä ajattelinkin ne massat muissa suodattimissa käyttää, mutta harmittaa "turha" ostos, kun ovat nyt tyhjänpanttina siihen asti kunnes jossain muussa suodattimessa tulee massojen vaihto eteen.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
zelex
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja zelex »

Poikasakvaariossa ilmeisesti uusi suodatin runnellut/tappanut kaikki poikaset. Ketutus on harvainaisen ankara ja siivoaminen vaikeaa kun ovat niin pieniä ja huomaamattomia. Pitänee varmaan käydä mittaamassa arvoja ja senperusteella päättää vieläkö vaihtaa vettä ja etsii uusia raatoja. Nyt ymmärrän miksi jotkut ei sisusta poikasakvaariota...
240l, 180l, 60l, ja rapula 21l
Lisäksi vapaa aikaa jakamassa siitostamma(+varsa) ja lapset+mies.
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Jaaha tänään ketuttaa se, että töistä tuli lähtöpassit (tosin laittomin perustein) ja samalla kärsii 450litraisen käynnistymisvaiheessa olevan kasvialtaan sisustuksen eteneminen. Juuri kun olis alkanut olla ylimääräisiä dineroita tuohon laittaa niin eikös sitten lopu tulojen lähde ainakin hetkellisesti kokonaan ja vielä tällaisella tavalla. No eipä tarvitse puolustaa tämän talon palveluita missään kohtaa tästä eteenpäin. Työvelvoite, kun loppuu ja joku kysyy toimintatavoista niin onpahan todeta mistä todellisuudessa on kyse :)
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

Ootan kärsimättömänä kasvipakettia, mutta myyjä ei vissiin oo vielä edes käynyt lukemassa lähettämääni yv:tä jossa on osoite (on edelleen lähtevät-kansiossa) ja oon jo rahatkin laittanu tilille :/ no, oon ehkä hiukan kärsimätön, mutta kuitenki... odottelu ei oo mun juttu >:/
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

[RiSu] kirjoitti:Ootan kärsimättömänä kasvipakettia, mutta myyjä ei vissiin oo vielä edes käynyt lukemassa lähettämääni yv:tä jossa on osoite (on edelleen lähtevät-kansiossa) ja oon jo rahatkin laittanu tilille :/ no, oon ehkä hiukan kärsimätön, mutta kuitenki... odottelu ei oo mun juttu >:/
Odottavan aika on tunnetusti Piiiiiiiiiiiiiiiitkä :)
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
fortuna70
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland,TAS

Viesti Kirjoittaja fortuna70 »

[RiSu] kirjoitti:Ootan kärsimättömänä kasvipakettia, mutta myyjä ei vissiin oo vielä edes käynyt lukemassa lähettämääni yv:tä jossa on osoite (on edelleen lähtevät-kansiossa) ja oon jo rahatkin laittanu tilille :/ no, oon ehkä hiukan kärsimätön, mutta kuitenki... odottelu ei oo mun juttu >:/

No kyllä se viesti on siinä tapauksessa lukematta jos se lähtevissä on. Luulisi silloin kun kasveja myy niin tarkistavan viestit varsinkin jos osotetta tietää odottaa. Toivotaan että saat kasvisi pian. Nyt kuitenkin on jo torstai eli lähettäminen ei onnistune enää tällä viikolla. Ainakaan itse en uskaltaisi luottaa et menisi perille 1vrk vaikka niin pitäisikin olla.
Akvaariot 324l , 600l , 130l,120l ja poikasallas +/-20l
http://aijaa.com/v.php?i=006638765959.jpg, http://aijaa.com/v.php?i=006858937193.jpg Monnisten allas,
http://aijaa.com/003959769823 monnisten allas nyt, http://aijaa.com/0056310673604 600l
j3nnib3
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: RAS

Viesti Kirjoittaja j3nnib3 »

Silti nämä tulivat perille hyvässä kunnossa, vaikka olivat postissa to-ma! N. 10 % oli vain kärsinyt. :D Joulu töissä on kyllä syvältä, mutta niin on monella alalla.
Tankit: 18, 80 ja 400 l,
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

fortuna70 kirjoitti:

No kyllä se viesti on siinä tapauksessa lukematta jos se lähtevissä on. Luulisi silloin kun kasveja myy niin tarkistavan viestit varsinkin jos osotetta tietää odottaa. Toivotaan että saat kasvisi pian. Nyt kuitenkin on jo torstai eli lähettäminen ei onnistune enää tällä viikolla. Ainakaan itse en uskaltaisi luottaa et menisi perille 1vrk vaikka niin pitäisikin olla.
No, sitäpä oikeestaan tässä nyt toivonki, että lähettäisi maanantaina, että onnistus ongelmitta, mutta ku luvattiin jo tän viikon maanantaina postittaa :/ aloin nyt sitte ajan kuluksi käynnisteleen mun kahelle pojalle tuota 180 litran akvaa, ku vaikka se on myynnissä niin siitä ei oo kyselyjä tullu ja muuton jälkeen pojilla (4-vuotias akvaarioharrastajan alku :D ja 2-vuotias) ei oo ollu omaa akvaa ja niitä on niin harmittanu...
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja urppis »

Kana +-yksipantteri kirjoitti:Kyllähän minä ajattelinkin ne massat muissa suodattimissa käyttää, mutta harmittaa "turha" ostos, kun ovat nyt tyhjänpanttina siihen asti kunnes jossain muussa suodattimessa tulee massojen vaihto eteen.
Ymmärrän pointtisi... Monesti sille rahalle olis jotain muutakin käyttöä ja homman olis priorisoinut toisella tavalla... Massojen hinnalla jäi varmaankin jotain muuta ostamatta, joka olis kutkuttanut, mutta kun massat oli tärkeämmät... Juu Ite tässä painin moisen jutun kanssa... Tuli ongelmia vanhan altaan myyntiajankohdan kanssa... Olisinpa tiennyt sen viikko sitten, niin olisi pari asiaa jäänyt toistaiseksi ostamatta... Luulis saavani altaa ulos tällä viikolla ja rahat käteen samalla, niin kuin sovittu, mutta ei.. Kaikki eivät ole niin jämptejä lupausten kanssa...
1000 litraa vesivahinkoa
fortuna70
Junior Member
Junior Member

[RiSu] kirjoitti:
fortuna70 kirjoitti:

No, sitäpä oikeestaan tässä nyt toivonki, että lähettäisi maanantaina, että onnistus ongelmitta, mutta ku luvattiin jo tän viikon maanantaina postittaa :/ aloin nyt sitte ajan kuluksi käynnisteleen mun kahelle pojalle tuota 180 litran akvaa, ku vaikka se on myynnissä niin siitä ei oo kyselyjä tullu ja muuton jälkeen pojilla (4-vuotias akvaarioharrastajan alku :D ja 2-vuotias) ei oo ollu omaa akvaa ja niitä on niin harmittanu...

Kuulostaa niin tutulle mä olen ostanut kaksikin "karanteeni altaaksi" 120l kannettiin sisään ilmoitti 5v. Onko tuo mun allas saanko saanko saanko sen. No joo sitten tuli 50l no joo siellä on nyt sitten ompunpoikasia. No sinne on sentään voinut poikasia halutessaan laittaa ja periaatteessa karateeniksi voi sen muuttaa kun nappaa omput hetkeksi muualle. Se kuulemma kuitenkin on 2v pikkuveljen allas se. Sehän sitten käytännössä tarkoittaa älä edes yritä myydä sitä :roll:

Toivottavasti myyjä on rehellinen ja saat kasvisi perille! Nyt pisti ketuttaan tää näppis, joka aina kun patterit on hiipumassa alkaa jättään kirjaimia pois....en vaihda vielä kun toimii kuitenkin.
http://aijaa.com/v.php?i=006638765959.jpg, http://aijaa.com/v.php?i=006858937193.jpg Monnisten allas,
http://aijaa.com/003959769823 monnisten allas nyt, http://aijaa.com/0056310673604 600l
[RiSu]
Junior Member
Junior Member

fortuna70 kirjoitti:
[RiSu] kirjoitti:
fortuna70 kirjoitti:

Kuulostaa niin tutulle mä olen ostanut kaksikin "karanteeni altaaksi" 120l kannettiin sisään ilmoitti 5v. Onko tuo mun allas saanko saanko saanko sen. No joo sitten tuli 50l no joo siellä on nyt sitten ompunpoikasia. No sinne on sentään voinut poikasia halutessaan laittaa ja periaatteessa karateeniksi voi sen muuttaa kun nappaa omput hetkeksi muualle. Se kuulemma kuitenkin on 2v pikkuveljen allas se. Sehän sitten käytännössä tarkoittaa älä edes yritä myydä sitä :roll:

Toivottavasti myyjä on rehellinen ja saat kasvisi perille! Nyt pisti ketuttaan tää näppis, joka aina kun patterit on hiipumassa alkaa jättään kirjaimia pois....en vaihda vielä kun toimii kuitenkin.
On tuo kyllä jotenki niin hellyyttävääkin, että lapsia kiinnostaa ja haluavat osallistua. Meillä vaikeus on vaan ollu siinä, ku yritän selittää, että "ei emme voi ostaa kultakala parvea tuon kokoiseen" :D no, onneksi kompromisseja löytyy :D nyt kuulemma halutaan joku parvi, ja siinä onneksi riittää vaihtoehtoja. Pikkasen ketuttaa tässä se, että oon koko päivän hoidellu akvaarioita ja uittanu käsiä veessä niin vielä pitäs kuulemma tiskata... (miehen koulutus kesken :D)
TheSiren
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja TheSiren »

Nightwishin uusin levy. Ainakin vähän.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

TheSiren kirjoitti:Nightwishin uusin levy. Ainakin vähän.
Et tykännyt? Itse olen jo löytänyt siltä aivan uskomattoman hyviä biisejä. Mutta pakko jo tässä vaiheessa munkin todeta (vaikka en olekaan montaa kertaa levyä vielä kuunnellut läpi), että ei se ihan niin loistava kokonaisuus ollut kuin odotin. Tai sitten levy vaan vaatii enemmän "sulattelua" kuin yleensä.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
airam
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja airam »

Mies lähti käymään rakennustarvikekaupassa ja pyysin, että hän toisi samalla viereisestä pullapuodista vähän tarjottavaa iltapäivällä tuleville talkoomiehille. En ehdi leipoa, ja ei oikein voi tarjota ei-oota. Mies tulee kotiin, ja kysyn toitko jotain kahvileipää. Vastaus on: " Enhän mä muistanut, kun siellä ei ollut niitä kattotikkaita." 8O
sekalat 350 litraa, 240 litraa ja 200 litraa
rapula 167 litraa & omppula 126 litraa
Oskarista tuli Kissaenkeli 9.3.2013
fortuna70
Junior Member
Junior Member

akvaristi kirjoitti:
Et tykännyt? Itse olen jo löytänyt siltä aivan uskomattoman hyviä biisejä. Mutta pakko jo tässä vaiheessa munkin todeta (vaikka en olekaan montaa kertaa levyä vielä kuunnellut läpi), että ei se ihan niin loistava kokonaisuus ollut kuin odotin. Tai sitten levy vaan vaatii enemmän "sulattelua" kuin yleensä.

Muutaman biisin olen kuullut ja kaikissa on sama ongelma. Laulajan ääni on piipitystä ja kaukana siitä mitä oli ennen solistin vaihtoa. Lisäksi yksi biisi muistutti erehdyttävästi vanhaa kappaletta, jota tosin Anette ei kykene laulamaan niin kuin Tarja. Itsellä ei ole Anettea vastaan mitään mutta solistin vaihto oli mielestäni floppi. Osaa kyllä laulaa mutta ääni ei ole voimakas ja kantava. Silloin kun solisti vaihtui sanoin että en osta yhtään levyä enää ja se kyllä muutaman pätkä perusteella on niin. Makuasia tietenkin se on joku voi tykätä muutoksesta. Kuitenkin Holopainen on joutunut muuttamaan musiikkia radikaalisti, koska laulajan ääni on eri tasoinen kuin ennen.
airam kirjoitti:Mies lähti käymään rakennustarvikekaupassa ja pyysin, että hän toisi samalla viereisestä pullapuodista vähän tarjottavaa iltapäivällä tuleville talkoomiehille. En ehdi leipoa, ja ei oikein voi tarjota ei-oota. Mies tulee kotiin, ja kysyn toitko jotain kahvileipää. Vastaus on: " Enhän mä muistanut, kun siellä ei ollut niitä kattotikkaita." 8O

*Reps* tuo oli kyllä päivän paras vaikka ei kirjoittajaa varmaankaan naurattanut mutta muita kylläkin. Tuo on aivan sama kun taannoin tarvin Hyla vispikermaa ja näytin purkkia kaapissa kun oli yksi joka ei riittänyt. No joo sain kermaa mutta 0,5l en 2dl jota pyysin. Kun kysyin miksi toit noin ison. Vastaus no kun se oli eka mikä osui samannäköinen silmiini. Mitä tästä opimme ei kun teet miehelle lapun laita tuotteen nimi, erityisvalmisteen tunnus ja pakkauskoko!
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Hehheh, laita mies kauppaan/asioille ja mene itse perässä :mrgreen:. Itse esimerkiksi sain kerran inkivääriä ja valkosipulia niin paljon, että olisi riittänyt vaikka vuoden tarpeiksi :D.
fortuna70 kirjoitti:
akvaristi kirjoitti:

Muutaman biisin olen kuullut ja kaikissa on sama ongelma. Laulajan ääni on piipitystä ja kaukana siitä mitä oli ennen solistin vaihtoa. Lisäksi yksi biisi muistutti erehdyttävästi vanhaa kappaletta, jota tosin Anette ei kykene laulamaan niin kuin Tarja. Itsellä ei ole Anettea vastaan mitään mutta solistin vaihto oli mielestäni floppi. Osaa kyllä laulaa mutta ääni ei ole voimakas ja kantava. Silloin kun solisti vaihtui sanoin että en osta yhtään levyä enää ja se kyllä muutaman pätkä perusteella on niin. Makuasia tietenkin se on joku voi tykätä muutoksesta. Kuitenkin Holopainen on joutunut muuttamaan musiikkia radikaalisti, koska laulajan ääni on eri tasoinen kuin ennen.
Itse kyllä pidin Dark Passion Play:n kappaleista hyvin paljon, vaikka ei enää ollutkaan Turusta laulamassa. Myönnän kyllä, että Tarjaa ei pysty varmasti kukaan peittoamaan ja pidin itsekin hänestä enemmän. Kuitenkin Tuomaksen sävellykset ja sanoitukset on edelleen pääasiassa aivan mahtavia joten summa summarum: eipä se yksi laulaja bändiä tee ;). Uuden levyn biiseistä pidän eniten: Taikatalvi, Storytime, Turn Loose The Mermaids, The Crow, The Owl And The Dove (tähän olen aivan hulluna) ja Imaginaerum, mutta voipi olla että alan lämpenemään myös muille kappaleille, kun olen hetken levyä kuunnellut. Harvinaista kyllä on, että pidän hitaammista biiseistä nyt eniten.

Mutta tosiaan, tuo levy (ja Anette) kyllä jakavat mielipiteet :).
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
TheSiren
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja TheSiren »

akvaristi kirjoitti:
Noh, olen samaa mieltä kuin sinä että ei ihan vastannut odotuksia mutta ehkä lämpenen sille muutaman kuuntelukerran jälkeen!
Jotenkin tuntuu monet biisit vaan niin..keskiverroilta? Varsinkin siinä levyn puolessa välissä. Slow, Love, Slow oli ihan kivaa vaihtelua ja Last Ride Of The Day edustaa ehkä sitä levyn raskainta antia Ghost Riverin ohella joten niistä pidän paljon. Song Of Myselfin lopulla olevat runolausunnat skippaan.
Yksi asia mistä en albumilla pitänyt yhtään; lapsikuoro. Ei ei ei..
akvaristi kirjoitti:Kuitenkin Tuomaksen sävellykset ja sanoitukset on edelleen pääasiassa aivan mahtavia joten summa summarum: eipä se yksi laulaja bändiä tee.
Couldn't' agree more.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Aqualung kirjoitti:Itse eilen pienellä kiireellä pakkasin kamat ja lähdin kohti pääkaupunkiseutua. Tänään sitten iltapäivästä palauduin reissusta ja vastassa odotti iloinen kalmanlemu. Ensin mieleen juolahti että tuo riutta olisi kuollut tms.. Ei ollut. Värit kohdillaan ja kaikki kondiksessa. Seuraavaksi tekniseen tilaan nuuhkimaan josko siellä olisi lattiakaivosta hajulukko kuivunut. Ei ollut. Roskis. Viety. Vessat. Kaikki ok. Ei jumangauta mistä tämä mätä oikein tulee!
Niin - pitkällisen pähkäilyn jälkeen altaan keskituen päältä löytyi kuppi "sulamassa" ollutta ruokaa. Blisteri krilliä ja blisteri osterinmunia. No olivat kyllä sulaneet joo. Siinä yläpuolella kun paistaa 432W valoa, voi sen katkeamattoman kylmäketjun kanssa olla hiukan heikompaa. Noh - ei pieni paastopäivä tuolle possukkalaumalle nyt niin pahaakaan tee.
Minulla oli toissa kesänä sama juttu, olin jonkun reilun pari viikkoa ollut poissa pahimpien helteiden aikaan. Haju oli palatessani hulppea. Lopulta hoksasin että yksi kaktus oli mädäntynyt ja nyykähtänyt keittion tasolle - siis juuri kaktus kaikista paristakymmenestä huonekasvistani ei kestänytkään lämpöä. 8O
akvaristi kirjoitti:Hehheh, laita mies kauppaan/asioille ja mene itse perässä :mrgreen:. Itse esimerkiksi sain kerran inkivääriä ja valkosipulia niin paljon, että olisi riittänyt vaikka vuoden tarpeiksi :D.
Minulle aikoinaan ostettiin ensimmäinen kännykkäni silloisen avomiehen toimesta synttärilahjaksi, ja siihen johtanut tapahtumasarja oli seuraavanlainen:
-S. pyytää Maisua ostamaan kaupasta jotain leivän päälle
-Maisu on kaupassa, muistaa sanan leipä ja ostaa leipää
-Kotona S. roikottaa kädessään kolmea täyttä leipäpussia ja toteaa hyvin, hyvin rauhallisesti, ikäänkuin puhuisi pikkulapselle, ettei meillä vieläkään ole yhtään margariinia.
Kai hän oli jollain tapaa kyllästynyt myös tapaani ostaa toistuvasti pelkkää kissanruokaa ja kääretorttua. Kännykän mukana tuli kehotus soittaa aina kun olin ruokakaupassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”