Hehheh, laita mies kauppaan/asioille ja mene itse perässä

. Itse esimerkiksi sain kerran inkivääriä ja valkosipulia niin paljon, että olisi riittänyt vaikka vuoden tarpeiksi

.
fortuna70 kirjoitti:akvaristi kirjoitti:TheSiren kirjoitti:Nightwishin uusin levy. Ainakin vähän.
Et tykännyt? Itse olen jo löytänyt siltä aivan uskomattoman hyviä biisejä. Mutta pakko jo tässä vaiheessa munkin todeta (vaikka en olekaan montaa kertaa levyä vielä kuunnellut läpi), että ei se ihan niin loistava kokonaisuus ollut kuin odotin. Tai sitten levy vaan vaatii enemmän "sulattelua" kuin yleensä.
Muutaman biisin olen kuullut ja kaikissa on sama ongelma. Laulajan ääni on piipitystä ja kaukana siitä mitä oli ennen solistin vaihtoa. Lisäksi yksi biisi muistutti erehdyttävästi vanhaa kappaletta, jota tosin Anette ei kykene laulamaan niin kuin Tarja. Itsellä ei ole Anettea vastaan mitään mutta solistin vaihto oli mielestäni floppi. Osaa kyllä laulaa mutta ääni ei ole voimakas ja kantava. Silloin kun solisti vaihtui sanoin että en osta yhtään levyä enää ja se kyllä muutaman pätkä perusteella on niin. Makuasia tietenkin se on joku voi tykätä muutoksesta. Kuitenkin Holopainen on joutunut muuttamaan musiikkia radikaalisti, koska laulajan ääni on eri tasoinen kuin ennen.
Itse kyllä pidin Dark Passion Play:n kappaleista hyvin paljon, vaikka ei enää ollutkaan Turusta laulamassa. Myönnän kyllä, että Tarjaa ei pysty varmasti kukaan peittoamaan ja pidin itsekin hänestä enemmän. Kuitenkin Tuomaksen sävellykset ja sanoitukset on edelleen pääasiassa aivan mahtavia joten summa summarum: eipä se yksi laulaja bändiä tee

. Uuden levyn biiseistä pidän eniten: Taikatalvi, Storytime, Turn Loose The Mermaids, The Crow, The Owl And The Dove (tähän olen aivan hulluna) ja Imaginaerum, mutta voipi olla että alan lämpenemään myös muille kappaleille, kun olen hetken levyä kuunnellut. Harvinaista kyllä on, että pidän hitaammista biiseistä nyt eniten.
Mutta tosiaan, tuo levy (ja Anette) kyllä jakavat mielipiteet

.