Sammakkoprinsessan sateenkaari-allas ....
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Sammakkoprinsessan sateenkaari-allas ....
Mulla ei ole kotiloita minkäänlaista, ja hienoa hiekkaa paljon. Vielä en ole parin vuoden aikana huomannut mitään pohjan tukkeutumiseen viittaavaa. Pohjalla on kevyt kerros pohjalannoitetta, ja paksut kohdat olen täyttänyt 1,5-litran vesipulloilla ja styroxiakin on kivien alla aika paljon.
Niin ja Easy-Carboa olen laittanut silloin kun ehdin ja muistan. Nyt tosin en ole laittanut kun huomasin että Pogostemon Octopus tekee ihan outoja lehtiä kun tuota laittaa.
Niin ja Easy-Carboa olen laittanut silloin kun ehdin ja muistan. Nyt tosin en ole laittanut kun huomasin että Pogostemon Octopus tekee ihan outoja lehtiä kun tuota laittaa.
-
- Junior Member
Videoita monnisten kutupuuhista (?) . Toki muukin porukka pyörii kuvassa. Juu, laatu on surkea mutta tämä onkin ensimmäinen yritykseni tällä saralla
--> tästä voi vaan kehittää ja ehkä ensin koettaa opetella miten saisi tuon valon pois kännykän videokamerasta
https://youtu.be/A_ZgZ-i3tHM
Vähitellen olen aavistuksen verran siirrellyt kasveja ja hakenut tasapainoa kompositioon. Taitaa kuitenkin olla niin, että tuo oikean puoleinen iso kivi on liikaa vaikka se sinänsä nätti onkin --> sinnekin ehkä korkeampia kasveja aikaa myöten ja keskelle avarampaa näkymää. Sistustusideoita otetaan vastaan, koetan ladata jossain vaiheessa tuoreen kuvan akvasta.
Tuo vuolukivilouhikko jossa melalehtiä kyllä saa jäädä ja kenties jokunen lohkare toisellekin puolellle akvaa.
Kiitos Jimena kokemuksista jälleen.
Taidan myös jatkaa hiekkapohjalla näin, pitää vaan seurata tilannetta pohjan suhteen.
Kotiloiden suhteen pitää seurata tilannetta, jospa ne pysyisivt kurissa kun poimin pois kaikki jotka uskaltautuvat näkyviin

https://youtu.be/A_ZgZ-i3tHM
Vähitellen olen aavistuksen verran siirrellyt kasveja ja hakenut tasapainoa kompositioon. Taitaa kuitenkin olla niin, että tuo oikean puoleinen iso kivi on liikaa vaikka se sinänsä nätti onkin --> sinnekin ehkä korkeampia kasveja aikaa myöten ja keskelle avarampaa näkymää. Sistustusideoita otetaan vastaan, koetan ladata jossain vaiheessa tuoreen kuvan akvasta.
Tuo vuolukivilouhikko jossa melalehtiä kyllä saa jäädä ja kenties jokunen lohkare toisellekin puolellle akvaa.
Kiitos Jimena kokemuksista jälleen.
Taidan myös jatkaa hiekkapohjalla näin, pitää vaan seurata tilannetta pohjan suhteen.
Kotiloiden suhteen pitää seurata tilannetta, jospa ne pysyisivt kurissa kun poimin pois kaikki jotka uskaltautuvat näkyviin
Vanhan harrastuksen uudelleen lämmittelyä: sateenkaarikaloja sun muita sekä paljon kasveja 240 litraisessa Juwelissa.
Minä saan vain ilmoituksen, että video on yksityinen. Höh.
-
- Junior Member
Kiitos kommentista, yritän muuttaa asetuksia piilotetuksi. Niin olin tosin tekevinäni jo aiemmin toivottavasti nyt onnistuu! 

Vanhan harrastuksen uudelleen lämmittelyä: sateenkaarikaloja sun muita sekä paljon kasveja 240 litraisessa Juwelissa.
-
- Junior Member
Lay out tänään. Ideoita otetaan vastaan, tuo iso kivi oikealla ainakin ehkäpä liikaa. Keskellä voisi olla aukeampaa anubias-puun takana ja ehkä oikealle jotain korkeampia kasveja myös. Rotala "bonsai" kasvaa aika hitaasti mutta kasvaa kuitenkin
Kiirettä saavat pitää jos meinaavat täyttää purkissa luvatun 15 cm 30 päivässä
Nämä siis oli mikrolisättyjä pikkutaimia

-
- Junior Member
Voi voi, eläinkauppias tekee kiusaa. Oli tilannut sädekaloja
ei saa sellaisia tuoda uimaan nenän eteen.
VAkavasti puhuen, ei ehkä ihan fiksu valinta, pitäisi alkaa tosissaan sitä vettä vähän kovettamaan sellaisille.
Ja onhan tässä nyt populaa kun tänään tuli vielä neoneja 3 lisää, nyt yht 13 ja taitaa olla riittävästi nyt sitä lajia.
PUhukaa järkeä pliiss
Kalasto 240 l
1 partamonni
2 paratiisikala
13 neonsateenkaarikala
7 kuparimmonninen

ei saa sellaisia tuoda uimaan nenän eteen.
VAkavasti puhuen, ei ehkä ihan fiksu valinta, pitäisi alkaa tosissaan sitä vettä vähän kovettamaan sellaisille.
Ja onhan tässä nyt populaa kun tänään tuli vielä neoneja 3 lisää, nyt yht 13 ja taitaa olla riittävästi nyt sitä lajia.
PUhukaa järkeä pliiss

Kalasto 240 l
1 partamonni
2 paratiisikala
13 neonsateenkaarikala
7 kuparimmonninen
-
- Junior Member
Ph n. 7,5, KH n 3 ja kokonaiskovuudesta en edelleen saa oikein mitään arvoa --> väri on selkeästi vihreä jo kolmannella tipalla ja sitä edeltävillä ei oikeen erotukaan? --> todella pehmeää vettä ?!
-
- Junior Member
Jos Jimena käy tässä ketjussa: mikä mahtaa olla tuo kasvi jota sulla on vähän joka paikassa akvaariossa? Voimakkaan vihreä, kapeat lehdet?
Tänään vaihdettu akvaan uusi lämmitin, toivottavasti nyt tehot riittää pitämään veden 24 C lämmössä vaikka talossa on viileää välillä.

Tänään vaihdettu akvaan uusi lämmitin, toivottavasti nyt tehot riittää pitämään veden 24 C lämmössä vaikka talossa on viileää välillä.
-
- Starting Member
Se on Pogostemon ´Octopus´, tosi helppo kasvi 

-
- Junior Member
Kiitos Jimena! Rupeisin ostattelemaan sulta taimia jos ei olisi pakkasia
PItää jossain vaiheessa kokeilla tuota, mullla on takaseinustalla ihan aukeakin paikka vielä kun en oikein tiedä että mitä hommaisi 

-
- Junior Member
Pari viikkoa sitten kalasto täydentyi: 7 kääpiönuoliaista
KIvoja aktiviisia kalasia, nopeita uimareita. Kun nämä on vauhdissa, sattarit on suorastaan hitaita
Ja mikä parasta, roskokotiloita ei enää näy. Tosin ei ole näkynyt ostamaani kahta petokotiloakaan.... Olisiko voineet syödä niin isot kotilot, vaikka on noin pieniä kaloja.
Kasvistoon tuli myös täydennystä: tiikerilumme, joka puskee jo pientä lehteä, sekä rusolehti. Sekin lähtenyt kivasti kasvuun.
MIetin vielä, mikä olisi virtapaikkaan sopiva keskikorkea kasvi?
Kalasto:
3 x paratiisikala
12 x neonsateenkaarikala
1 x partamonni
7 x kuparimonninen
7x kääpiönuoliainen.
ensimmäinnen tappio tuli reilu viikko sitten, yksi sateenkaarikala kuoli. (Ja joku ehti jo syödä vainajalta silmät
Muuten porukka voi hyvin ja vaikutta varsin sopuisalta.
Suodatustehoa lisätty Eheimin Powerline sisäsuodattimella. VAnhassa Juwellin bioflowssa oli johdon pinnassa vaurioita, joten vaihdoin sen uuteen joka oli mulla valmiina. En uutta suodatinta silikoonannut paikoilleen vaan on pysynyt kiven tukemana.

Kasvistoon tuli myös täydennystä: tiikerilumme, joka puskee jo pientä lehteä, sekä rusolehti. Sekin lähtenyt kivasti kasvuun.
MIetin vielä, mikä olisi virtapaikkaan sopiva keskikorkea kasvi?
Kalasto:
3 x paratiisikala
12 x neonsateenkaarikala
1 x partamonni
7 x kuparimonninen
7x kääpiönuoliainen.
ensimmäinnen tappio tuli reilu viikko sitten, yksi sateenkaarikala kuoli. (Ja joku ehti jo syödä vainajalta silmät

Muuten porukka voi hyvin ja vaikutta varsin sopuisalta.
Suodatustehoa lisätty Eheimin Powerline sisäsuodattimella. VAnhassa Juwellin bioflowssa oli johdon pinnassa vaurioita, joten vaihdoin sen uuteen joka oli mulla valmiina. En uutta suodatinta silikoonannut paikoilleen vaan on pysynyt kiven tukemana.
-
- Junior Member
https://www.youtube.com/watch?v=swCUI3n ... e=youtu.be
Kääpiönuoliaisten kutukäyttäytymistä (?) Kannattaa kuunnella ilman ääntä, Youtube oli niin hidas että en viitsinyt editoida kummemmin
Hauskoja veitikoita...
Kääpiönuoliaisten kutukäyttäytymistä (?) Kannattaa kuunnella ilman ääntä, Youtube oli niin hidas että en viitsinyt editoida kummemmin

-
- Junior Member
Sinulla kun on nyt näitä neonsattareita niin pärjäävätkö ihan perushoidolla( vedenvaihto kerran viikossa ja vedenhoitoaine) ja ph7 vedessä? Uusi 375l odottaa asukkaita ja suunnitelmissa on parvi jotain vähän erikoisempaa ja näyttävämpää kalaa ja tämä neoni kiinnostais. Muuta huomioitavaa tämän kalan kanssa? Astiassa on jo pohjalla kupari ja täplämonnisia ja haarniskamonnipari.
-
- Junior Member
Hei, kyllä neonsattareiden pitäisi pärjäillä ihan perushoidolla ja toisin kuin muut sateenkaarikalat, nämä menevät pehmeässäkin vedessä. Mukava kalalaji, suosittelen
Viikottaisia vedenvaihtoja hoito-ohjeissa korostetaan, eli ilmeisesti ovat herkkiä nimenomaan veden likaisuudelle.
PS tosin huomasin että parvesta puuttuu toinenkin kala
en ole ees varma milloin on kadonnut. Joku on mitä ilmeisimmin syönyt raadon... Nuoliaiset ja monniset?

PS tosin huomasin että parvesta puuttuu toinenkin kala

-
- Junior Member
Hei, Sammakkoprinsessa! Aquawebissä käydessäni olen aina seurannut tätä sinun projektiasi
Oikeastaan en ollut ikinä edes tutustunut sateenkaarikaloihin ennen tätä, enkä ole ymmärtänyt niiden viehätystä. Itse olen ollut enemmänkin aina mieltynyt monneihin, plekoihin ja ahveniin.
Nyt mulla olisi kypsymässä uusi, vähän pienempi allas enkä ole oikein tiennyt mitä sinne voisi ottaa partiksen kaveriksi. Pari päivää sitten näin kaupassa viirikirjokaloja (joka ymmärtääkseni kuuluu sateenkarikaloihin) ja ihastuin oitis!

Nyt mulla olisi kypsymässä uusi, vähän pienempi allas enkä ole oikein tiennyt mitä sinne voisi ottaa partiksen kaveriksi. Pari päivää sitten näin kaupassa viirikirjokaloja (joka ymmärtääkseni kuuluu sateenkarikaloihin) ja ihastuin oitis!