Akvaario Kurki Tikkurilassa
Valvoja: Moderaattorit
Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa
Hohhoijaa - kylläpäs nyt kaivellaan pikkuasioita. Kohta varmaan joku löytää Kurjen nurkasta pölypalleron - hyi kamalaa! Voisin aloittaa samanlaisen keskustelun mistä tahansa firmasta, niin aina löytyy valittajia. Ikävintä tällaisissa keskusteluissa on se, että tyytyväiset asiakkaat eivät usein kertakaikkiaan viitsi alentua osallistumaan.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Sukupuoli: N/A
Onhan tässä tyytyväisiltä asiakkailta saatu jo monenmoista keskusteluun osallistumista.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Juu, kyllä jotkut kalat on kyllä tyhmiä ja huonosti koulutettuja, mennä nyt heittämään luut nurkkaan liikkeen aukioloaikana. Aijaijai. Puhumattakaan siitä miten tyhmiä ne työntekijät ovat kun eivät tiedä myytävistä tuotteista yhtä paljon kuin Markku Varjon uusin kirja. Aijaijai. Ja altaisiin ei vaihdeta edes vesiä viikottain, tai ainakin siltä näyttää. Hyh. Ja ne takaosan karanteenialtaat ne vasta kauheita on, ei kasveja eikä mitään ja vedet ihan sameena! HUI!
Voi yhen tähen ihmiset.
Itse olen saanut moitteetonta palvelua 90% ko liikkeessä. Välillä joutuu hieman korjaamaan, mutta enpä minäkään ihan kaikkea tiedä. Aina kun Kurjessa käyn niin jotain seinää ollaan puunaamassa ja vesiä vaihtamassa.
Kuolleista kaloista sanon aina, ja joka kerta myyjä joko lähtee samantien noukkimaan sen pois, tai viimeistään kun käsillä oleva asiakas on palveltu. Tiedän että ennen kuin liikkeen ovi aukeaa aamulla jokainen allas tarkistetaan silmämääräisesti ja kuolleet kalat noukitaan pois, ja sairaat altaat laitetaan karanteeniin ja lääkitään. Niistä ei myöskään myydä kalaa eteenpäin.
Karanteenissa olen myös vieraillut "pari" kertaa. Ihan asialliselta vaikuttaa. Useissa altaissa on lääkitys päällä ja siksi vesi on sameaa, muutamissa altaissa on ujoille lajeille jopa piilopaikkoja. Harvemmin sellaista näkee karanteenissa.
Että jos vaikka asioista otettaisiin selvää ennenkuin aletaan taivastelemaan. Ja juu, olen ollut ko liikkeessä joskus aikoinaan töissä. Kiva paikka, rento meininki, ihq pomo, hyvää kahvia.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Voi yhen tähen ihmiset.
Itse olen saanut moitteetonta palvelua 90% ko liikkeessä. Välillä joutuu hieman korjaamaan, mutta enpä minäkään ihan kaikkea tiedä. Aina kun Kurjessa käyn niin jotain seinää ollaan puunaamassa ja vesiä vaihtamassa.
Kuolleista kaloista sanon aina, ja joka kerta myyjä joko lähtee samantien noukkimaan sen pois, tai viimeistään kun käsillä oleva asiakas on palveltu. Tiedän että ennen kuin liikkeen ovi aukeaa aamulla jokainen allas tarkistetaan silmämääräisesti ja kuolleet kalat noukitaan pois, ja sairaat altaat laitetaan karanteeniin ja lääkitään. Niistä ei myöskään myydä kalaa eteenpäin.
Karanteenissa olen myös vieraillut "pari" kertaa. Ihan asialliselta vaikuttaa. Useissa altaissa on lääkitys päällä ja siksi vesi on sameaa, muutamissa altaissa on ujoille lajeille jopa piilopaikkoja. Harvemmin sellaista näkee karanteenissa.
Että jos vaikka asioista otettaisiin selvää ennenkuin aletaan taivastelemaan. Ja juu, olen ollut ko liikkeessä joskus aikoinaan töissä. Kiva paikka, rento meininki, ihq pomo, hyvää kahvia.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Starting Member
Pitäisiköhän avata ketju Kokemuksia ihmisistä joilla on kokemuksia Akvaario Kurjesta. Siitä kun tuntuu olevan enemmän asiaa kuin itse liikkeeseen liittyvistä kokemuksista.Tuukkis kirjoitti: En kyllä ymmärrä että haetaan viime vuosituhannen aikaisia "leväbarbin myyntejä" tarinoihin uskottavuuden lisäämiseksi.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: Tas
- Sukupuoli: Mies
Pakko myöntää etten ole ikinä ennen nähnyt näin tehokasta mainoskampanjaa minkään yksittäisen kaupan puolesta.
Tämän ketjun luettuaan on lähes pakko käydä kyseisessä liikkeessä.
Varmaan tämän ketjun myötä on ainakin jonkin verran tullut uusia asiakkaita ja heräteostoja
Varmaasti tulee itsekin poikettua kyseiseen liikkeeseen pelkästään tämän ketjun ansiosta.
Varmaan tämän ketjun myötä on ainakin jonkin verran tullut uusia asiakkaita ja heräteostoja

Varmaasti tulee itsekin poikettua kyseiseen liikkeeseen pelkästään tämän ketjun ansiosta.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
Tottakai kun mennään ostamaan kaloja vanhaan altaaseen niin on jo jokin visio selvillä mitä altaaseen tahtoo. Lähinnä kysytään olisiko jokin ko. altaaseen sopiva laji jäänyt huomaamatta.
Liikkeen hyvä sijainti ja laaja valikoima ehdottomasti plussaa. Hyvä idea muuten se iso ja näyttävä "näyttelyallas"! Toisi varmasti valoisuutta muuten niin ahtaaseen liikkkeeseen. Vaikka itselläni onkin huono kuva liikkeestä niin varmasti erikoisempia lajeja hakevalle asiakkaalle tuo on unelma kun melkein mitä vain lajeja löytyy/on mahdollista tilata.
Liikkeen hyvä sijainti ja laaja valikoima ehdottomasti plussaa. Hyvä idea muuten se iso ja näyttävä "näyttelyallas"! Toisi varmasti valoisuutta muuten niin ahtaaseen liikkkeeseen. Vaikka itselläni onkin huono kuva liikkeestä niin varmasti erikoisempia lajeja hakevalle asiakkaalle tuo on unelma kun melkein mitä vain lajeja löytyy/on mahdollista tilata.
400l+100l
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Viesti:
Jos itse asuisin vielä Vantaalla pakkalassa, niin epäilemättä Kurki olisi tuon tuostakin vierailun kohde. Harvemmin sitä tulisi käytyä muissa liikkeissä jo sijainnin takia, mutta vielä enemmän valikoiman vuoksi. Kieltämättä Vantaalaisen tai ulkopaikkakuntalaisen silmissä esimerkiksi akvaariokeskus on todella syrjässä vaikka on lähes keskustassa
Ei tuosta liikkeestä, joskaan ei oikeastaan mistään muustakaan akvaarioliikkeestä ole minulla pahaa sanottavaa. Kyllä se on kuitenkin tässä kohtaa akvaristin itse mietittävä mitä voi omaan altaaseensa laittaa ja sen mukaan sitten esittää asiansa. Jos mennään yleisesti siihen malliesimerkkiin jossa isä/äiti on tyttären/pojan 120-litraiseen (pienellä sisäsuodattimella varustettuun) harjoitusaltaaseen ostamassa kalaa ja jälkikasvu jostain kumman syystä on ihastunut teleskooppisilmäiseen ja huntupyrstöiseen kultakalaan niin tottakai se silloin on myyjän ammatitaidon ja etiikan varassa myykö hän sitä tuohon altaaseen vai koittaako hän tarjota jotain parempaa vaihtoehtoa. Näitä tälläisiä esimerkkitapauksia tulee foorumilla esiin tuon tuostakin, kun esim. palkolliset on (suuressa?) osassa liikkeistä ohjeistettu niin että he myyvät kalan jos asiakas niin haluaa.
Kuolleita kaloja taas löytynee jokaisesta kalaliikkeestä ajoittain ja saattaa olla että henkilökunnalla on jokin tietty rutiinijärjestys tai jopa vähän kiireitä ajoittain, joten se kuollut kala ei aina ihan sekunnissa häviä sieltä altaasta... varsinkin jos niitä altaita on noin julmetusti kuin Kurjessa on.
Itse ainakin olen hyvin tyytyväinen Kurkeen ja heidän toimintaansa oman kokemukseni perusteella.

Ei tuosta liikkeestä, joskaan ei oikeastaan mistään muustakaan akvaarioliikkeestä ole minulla pahaa sanottavaa. Kyllä se on kuitenkin tässä kohtaa akvaristin itse mietittävä mitä voi omaan altaaseensa laittaa ja sen mukaan sitten esittää asiansa. Jos mennään yleisesti siihen malliesimerkkiin jossa isä/äiti on tyttären/pojan 120-litraiseen (pienellä sisäsuodattimella varustettuun) harjoitusaltaaseen ostamassa kalaa ja jälkikasvu jostain kumman syystä on ihastunut teleskooppisilmäiseen ja huntupyrstöiseen kultakalaan niin tottakai se silloin on myyjän ammatitaidon ja etiikan varassa myykö hän sitä tuohon altaaseen vai koittaako hän tarjota jotain parempaa vaihtoehtoa. Näitä tälläisiä esimerkkitapauksia tulee foorumilla esiin tuon tuostakin, kun esim. palkolliset on (suuressa?) osassa liikkeistä ohjeistettu niin että he myyvät kalan jos asiakas niin haluaa.
Kuolleita kaloja taas löytynee jokaisesta kalaliikkeestä ajoittain ja saattaa olla että henkilökunnalla on jokin tietty rutiinijärjestys tai jopa vähän kiireitä ajoittain, joten se kuollut kala ei aina ihan sekunnissa häviä sieltä altaasta... varsinkin jos niitä altaita on noin julmetusti kuin Kurjessa on.
Itse ainakin olen hyvin tyytyväinen Kurkeen ja heidän toimintaansa oman kokemukseni perusteella.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Mulle tuli ihan sama mieleen.Nallurainen kirjoitti:Pakko myöntää etten ole ikinä ennen nähnyt näin tehokasta mainoskampanjaa minkään yksittäisen kaupan puolesta.

Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
http://www.karvakasat.net
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Noo... tuskinpa kukaan luoksesi on akvaariopoliiseja soittamassa.Murmelitytt8 Ruusu kirjoitti:Ja mainittakoon vielä että meille saa kyllä tulla katsomaan miten omat fisut on hoidettu, oli sitten vedet vasta vaihdettu tai ei.

Hyvää ja mukavaa palvelua olen saanut ko. liikkeestä. Taitaa kuitenkin olla monipuolisin maahantuoja tällä hetkellä... arvelen.
Ainakin on tullut ajettua useampi sata kilometriä jos toinenkin parin fisun perässä tuolta.
Ainakin on tullut ajettua useampi sata kilometriä jos toinenkin parin fisun perässä tuolta.
Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0 ♥
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Tilannut olen Kurjesta kaloja, ja mitään moitteen sijaa ei toimituksessa ollut. Hyvin olivat myös pakattu, useampaan pussiin. Liikkeen päästä varmistettiin milloin pääsen kaloja vastaan, ennenkuin ne pantiin matkaan.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Senior Member
En muista olenko vastannut ketjuun, mutta kun asun 10 kilometrin päässä, ja jos jukusenkin kerran olen siellä käynyt, niin sanon, notta käymisen arvoinen putiikki. Valikoima, siisteys, tyypit ja sijainti. Nyt en ole moneen kuukauteen käynyt, mutta sen verran aiemmin, että komppaan ja plussaan! Ja en tykkää siksi, että sukunimeni on Kurki. 

Se lisääntyy mitä katsot ja ruokit.
-
- Advanced Member
Kurje on mahtava paikka. Yleensä kun sielä käyn joku on aina jotain altaita siivoilemassa ja niin sen täytyy varmaan olla että ne saa kaikki altaat putsattua, sehän on varmaan heille jatkuva prosessi työpäivän aikana! Välillä ihan nolottaa miten kauan sielä viihdyn kiertelemassa niitä altaita. Kiekkoja kiitettävästi, monnisiä kiitettavasti, tetroja kiitetttavasti ja sitten löytyy mm. lukuisia puikkokaloja, käärmekaloja!
-
- Junior Member
- Viesti:
Se on totta, että valinta on erittäin monipuolinen ja että aina ollaan jotain allasta puhdistamassa.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: N/A
ja 2 rauskua hipoo koko ajan kylkiään kun ei tilaa ole, sääli.. kylähän se 150x70 pohja ala ois minimi yhelle saati sitten kahelle
-
- Advanced Member
Niillähän on se jätti kokoinen meriallas, tuhjentäis sen ja laittaisivat sen sinne!
Pakko vastata tähän ketjuun, kerta olen liikkeessä asioinut.
Noin vuosi sitten alkoi akvaarioharrastus 63L altaalla ja kaikki haettiin kyseisestä liikkeestä. Oli paljon kysymyksiä joihin ilmeisesti liikkeen omistaja (vanhempi herra) aika auliisti vastaili. Kaveri oli suositellut liikettä ja kehunut, että taudittomia kaloja ja kasveja tarjolla.
Mielestäni liikkeestä löytyy loistava valikoima kaloja ja kasveja (paljon altaita niin kuin akvaarioliikkeessä mielestäni kuuluu olla, en ota kantaa siihen onko tilat riittäviä aina kaloille).
Liikkeessä kannattaa mielestäni vierailla ja käydä katsomassa josko sieltä löytyy jotain itselleen
Omat "negatiiviset" kokemukset liikkeestä ovat postitorvikotilot mitkä tulivat kasvien mukana, jonka jälkeen äijä möi mulle raitanuoliaisia pari kappaletta
(ja tiedän 100% varmuuudella että tulivat tuolta, koska ihan kaikki altaaseen on ostettu tuosta liikkeestä)
Noin vuosi sitten alkoi akvaarioharrastus 63L altaalla ja kaikki haettiin kyseisestä liikkeestä. Oli paljon kysymyksiä joihin ilmeisesti liikkeen omistaja (vanhempi herra) aika auliisti vastaili. Kaveri oli suositellut liikettä ja kehunut, että taudittomia kaloja ja kasveja tarjolla.
Mielestäni liikkeestä löytyy loistava valikoima kaloja ja kasveja (paljon altaita niin kuin akvaarioliikkeessä mielestäni kuuluu olla, en ota kantaa siihen onko tilat riittäviä aina kaloille).
Liikkeessä kannattaa mielestäni vierailla ja käydä katsomassa josko sieltä löytyy jotain itselleen
Omat "negatiiviset" kokemukset liikkeestä ovat postitorvikotilot mitkä tulivat kasvien mukana, jonka jälkeen äijä möi mulle raitanuoliaisia pari kappaletta

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
Niin, tuleehan näitä helposti harrastajiltakin. Siksi suositellaankin liottelua alunalla aina kun tuot uusia kasveja, mistä vain. Halpa apu kuitenkin.Tiimalasi kirjoitti: Omat "negatiiviset" kokemukset liikkeestä ovat postitorvikotilot mitkä tulivat kasvien mukana, jonka jälkeen äijä möi mulle raitanuoliaisia pari kappaletta(ja tiedän 100% varmuuudella että tulivat tuolta, koska ihan kaikki altaaseen on ostettu tuosta liikkeestä)
-
- Advanced Member
Eikös se rauskupari ole myynnissä?akvaario mies kirjoitti:ja 2 rauskua hipoo koko ajan kylkiään kun ei tilaa ole, sääli.. kylähän se 150x70 pohja ala ois minimi yhelle saati sitten kahelle
Kumma, että siinä on kuitenkin hinta siinä Motoropytyssä...piraja kirjoitti:no ei.
-Gone fishing-
-
- Junior Member
- Viesti:
Mutta miksi siellä sitten oli ainaski viimeksi, että olemme tämän talon lemmikkejä tms... Ehkä ne on pistänyt ne nyt sitten myyntiin. Aina ne rauskut siellä ovat olleet.
Jaa, luulin tässä viitatun siihen pari myytävää motoroa sisältävään altaaseen.
-Gone fishing-
-
- Advanced Member
Siellä on ollut yksi rausku piedemmän aikaa lemmikkinä. Se motoro pari johon viitannet on kyllä myynissä.piraja kirjoitti:Mutta miksi siellä sitten oli ainaski viimeksi, että olemme tämän talon lemmikkejä tms... Ehkä ne on pistänyt ne nyt sitten myyntiin. Aina ne rauskut siellä ovat olleet.