Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ninium85
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

MA7xGE: Mulla on valtava määrä Kirsikkasukia saat 50snt/kpl. Nämä on siis kirkkaan punaisia, urokset aikas vaaleita. Ei kuitenkaan Sakuroita. joista oon koittanut päästä eroon. :) Tervetuloa hakemaan. :) En ole tännekään hetkeen jaksanut kirjoitella. Kahden viikon päänsärky on verottanut aika paljon tätä koneella istumisaikaa..

Omissa pöntöissä ei mitään uutta edelleenkään.. 180l on ihan yhtä tyhjä kuin ennenkin paitsi että roskakotilot, siis noi pienet kehä? kotilot on vallanneet kunnolla asuinsijaa.. Pitää laittaa peto armeija sinne duunailemaan.. Pelkään vaan et ne syö noi punaiset kiekkokotilotkin tuolta.

Muilla on ollut tauteja liikenteessä.. Koittakaahan saada kalat kondikseen... Eipä tässä sitten varmaan muuta...
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Jaahas, jos ehtisi tähänkin ketjuun vähän kirjoittelemaan. Tänne ei mitään ihmeempiä, allasprojekti jumissa kun ei ole ehtinyt sen kanssa touhuamaan. Mutta josko huomenna ehtisi taas sutaisemaan maalia päätylevyyn ja jos saisi saavin hommattua, niin voisi alkaa jossain vaiheessa pesemään hiekkoja.

Äsken tein siivouksen altaassa ja tuli samalla vaihdettua taustapaperi. Tulipa oudon näköinen akvaario mustalla taustalla, jotenkin koko valaistuskin muuttui sinivihertävämpään suuntaan 8O. Tuolla vaatehuoneessa on kyllä putkia jos jonkinlaisia, että voisi nyt koittaa vaikka taas vaihdella niitä. Jos satun pääsemään niihin asti käsiksi kun koko koppi on täynnä roinaa :mrgreen:.

Olen tässä muuten alkanut oikeasti huolestumaan, mitä lopuille kääpiösuppusuille on tapahtunut :(. Ei meinaan ole näkynyt päiviin. En ole kyllä ehtinyt allasta kauheen tarkkaan tuijottelemaan ja ovat myös kyhjöttäneet aika lailla takareunassa kasvien lomassa, mutta nyt niitä ei oikeasti ole missään. Tulee karmiva ajatus, että hotkaisiko iso punatimantti ne ennen hengenlähtöään? Jotenkin sekin ajatus tuntuu kauhean epäloogiselta, kun ei ne suppusuut nyt ihan niin pieniä olleet, että olisivat menneet ainakaan yhtenä suupalana ahvenen kurkusta alas. Mutta mutta... mihin tuo määrä suppusuita muuten häviäisi? Eipä kai ne kaikki henkeään minkään taudin takia ole heittäneet yhtä aikaa... joka tapauksessa näyttää siltä, että saan nyt sitten hankkia niitä uusia pintakaloja tankkiin. Äh, ihme mysteereitä tuntuu tapahtuvan...
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Mahtuisko kenenkään altaaseen noita timanttikirjoahvenia, tai edes vaikka toinen noista (Tia-Teresia, sullahan on monta allasta [;)])? Ihan ilmaiseksi saa, jos tahtoo. Nyt jo mieskin sanoi, että rasittavaa katsoa tuota ahventen keskinäistä ajojahtia. Muutenhan tuo ukkokin on täysi lälly :D ja ihan nätin kokoinenkin.
Ninium85
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Huomenta taas.. Mä otin eilen veljen altaasta kolme pientä sinileukaa hoitoon, kun veljen altaasta loppuu tila.. Niitä olis siellä vielä kuus kappaletta lahjoitettavana... Ei kelleen kelpais? Tuli vaan mieleen että kun noihan kasvaa aika suuriksi, niin miten käy mun sinineoneiden? Rapuset menee parempiin suihin kyllä, mutta niille onkin suunnitteilla toinen koti...

Akvaristi. Mä olisin muuten ottanut niitä timanttikirjoja, mutta kun noi ei kerran tule toimeen keskenään, enkä tiedä miten harvinainen toi punasilmäisyys on niillä.. En tiedä sitten että saisinko kaveria sille..

Itse ihastuin Rusokirjoahveneen ja sellaisia ajattelin jossain vaiheessa ottaa, jos noi sinileuat ei tuolla jostain syystä menesty.

Olen ihan sekaisin tuon pikkualtaan kalaston kanssa...
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Harmi, musta ei ainakaan tällä hetkellä ole auttamaan tuossa sinileukaongelmassa, kun ei ole sopivaa allasta tarjota.

Timanteista, että en usko tuon punasilmäisyyden (tai mikä ruβkopf-muoto sitten onkaan) olevan kauhean harvinainen värimuoto, kun tilasin timanttini Turusta (ja ihan siis tavismuotoa oli tarkoitus ottaa) ja Jenni otti niitä myyntiin Akvaariopisteeseen itselleenkin. Eikä siitä kuitenkaan ole kuin noin puoli vuotta. Voi olla, ettei niitä aina ole ehkä tarjolla (joka tukkulistassa) mutta olen satavarma, että mulla ei käy sellaista tuuria että saisin vahingossa jotain superhyperharvinaista värimuotoa :roll:. Joten uskoisin kavereita kyllä löytyvän noille ainakin jossain vaiheessa. Niistä on kyllä tullut nyt yksi kysely, joten toivotaan että saisin lahjoitettua ne eteenpäin. Tai sitten jos ei kelpaakaan, niin koitan saada ne Ninium sulle :D. Voihan olla, että vika on mun altaassanikin, jossa kannot on keskellä tankkia niin, ettei siellä ehkä sitten muodostu luonnollisia reviirirajoja. Ja jotkuthan pitää noita isommissa porukoissakin käsittääkseni, luulen että ukko vois rauhoittua kun sais uusia naisehdokkaita ja kilpailijoita. Ettei pääse elelemään kukkona tunkiolla kuten nyt :roll:.

Rusokirjoahven on varmasti hieno. Itse ajattelin ottaa noiden timanttien tilalle (jos/kun joku ne haluaa ottaa) perhoskirjoahvenia. Tällä kertaa otan ahvenia kyllä kunnon porukan ja annan siitä sitten valikoitua sopivan parin. Minulla on perhosia joskus ollutkin ja ovat aivan upeita. Olisko muuten jollain nyt ehdottaa jotain pintakalaa tuohon altaaseen, kun nyt niitä suppusuita ei kerran enää taida missään olla :(.
jahmatti
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja jahmatti »

Onnistukohan kluvan lisäys? Lupasin joskus laittaa kuvaa seinällä olevista monimetalleista. Siinäpä ne. Altaassa voi huomata että vallisnera kasvaa liiankin kanssa, mutta mikään muu kasvi ei sitten menestykään. Ennen tuota kuvaa keräsin juuri ämpärillisen vallua pois, ja vieläkin on jos jollain on tarvetta. KAks viikkoa nyt kulunut viimeisestä lääkkeen annosta, joten sen puolestakin turvallista.

Kolme satsia laitoin loislääkettä altaaseen. Ensimmäisen kerran jälkeen ei kyllä ollut mitään uusia sairastumisia huomattavissa. Joten en tiedä oliko niillä kahdella myöhemmällä lääkkeellä merkitystä enää. Mutta nyt toivottavasti tauti; mikälie olikin, on selätetty. Ja voi alkaa miettiä altaan uudistusta vaikka toteutus olisikin kuukauden-kahden päästä.
Liitteet
Valot seinässä
Valot seinässä
0772.jpg (60.46 KiB) Katsottu 1564 kertaa
maailmalle olet joku, mutta jollekkin olet koko maailma. älä uneksi elämääsi vaan elä unelmaasi!
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Hyvin näytti kuvan lisäys onnistuneen :). Todella siistin ja kivan näköinen tuo valaistussysteemi. Vallua kyllä näyttäisi olevan ihan reilusti tuolla :D, se kyllä kasva itsellänikin ihan loisteputkilla tosi reippaasti. Toivottavasti lääkekuurit tepsivät ja sulla on nyt kaikki hyvin altaassa.

Suren tässä edelleen suppusuiden kohtaloa, ja viimeksi Turusta kysellessä niitä ei ollut tukkulistalla, joten kyllä kai mä vaan vaihdan lajia. Huoh, on näköjään sitten puolisen vuotta altaan perustamisesta menossa kalasto kokonaan uusiksi, ei kyllä ollut tarkoitus. Toivon mukaan eräs akvaristi tulisi hakemaan nuo ahvenet viikon loppupuolella, niin voin sitten tehdä uusia hankintoja tuonne. Se rubiiniseeprakala ei kyllä taida onnistua, vaatii viileämpää vettä. Tällä hetkellä mietin sitä perhoskirjoahvenporukkaa (josta tarvittaessa jakelen sitten ylimääräisiä teille :mrgreen:), vaikka jostain syystä ahventen ottaminen hiukan arveluttaakin... mutta perhosia tuonne altaaseen pitäisi kyllä sopia joka tapauksessa useampikin pari. Ainakin kirjallisuuden mukaan, kun katsoo minimiallaskokoa. Jos koitan muljata sisustusta ahvenille paremmin sopivaksi. Lisäksi mietin isoa porukkaa (~ 20 kpl) rubiinitetroja tai kardinaalitetroja tms. vastaavia ja mahtaiskohan tuonne pintaan mahtua uiskentelemaan taistoukko? Mietin vaan, tuleeko ongelmia ahventen kanssa (ei kai luulisi kun asuvat ihan eri vesikerroksissa?) ja sitten se on probleema, miten torppaan tuon Fluval 4:n (Aquaball on myös lisäksi suodattimena) puhalluksen, kun etenkin puhdistuksen jälkeen tuntuu lähes tuulevan tuolla altaassa. Olisko ideoita, pitäisikö kääntää puhallus takalasista etulasiin tms.?

Mietin myös perhoskirjoahventen karanteenaamista, että kun nuo eivät siedä yhtään nitriittiä... kannattaisiko vaan ottaa riski ja lyödä suoraan altaaseen? Kun minä en ainakaan saa kypsällä suodattimella ja BioDigestillakaan karanteenialtaan vesiarvoja ok:ksi heti kättelyssä. Tosin ruokintaa voisi harjoittaa minimaalisemmin, jos nuo eivät ole sellaisia ahmatteja kuin punatimantit :roll:. Mutta nitriittitesti voi silti värähtää. No tätä ehtii miettiä, kun pitää ensin saada vanhat kalat uuteen kotiin.

Tällaista siis täällä. Ison altaan juttuja en ole juuri ehtinyt miettimään. Muuta kuin että taidan tilata sen ötökkäsuojan ja alkaa pesemään hiekkoja. Ja jos vaikka ehtis sen viimeisen kierroksen vetaista maalia päätylevyyn, sais senkin kuntoon.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

niin siis minkä kokoises sull tuo 4+ on? ...ja minkä kokoinen aquaball?
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

175 litraa, altaalla mittaa n. metri. Aquaball oli aika pienehkö, olisko ollu toi 130 eli alle 130 litraiseen tarkoitettu. Kun otin sen takia aika pienen suodattimen Fluvalin kaveriksi, että sen saa sitten kätevästi siirrettyä karanteeni-/kutualtaaseenkin, jos tarvis.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

8O no ei mikään ihme jos siel vähän kieputtaa. Mulla yksistään tuo 4+ säädettynä kaikkein pienimmälle vastaa koko 270litraisen 150cm pitkän altaan suodatuksesta, ja tosiaankin on täysin riittävä, samanmoinen vastaa nyt yksin 140cm 240litraisen puron virtauksesta (säätö isolle) ja siihenkin ihan hillitön. Eli nuin pieneen purkkiin en kyl suosittelis muuta kuin vaihtamaan pienempään (en tie millanen tuo fluvalin uusin on, mut tuo vanhempi 3+ oli aika hyvä vähän pienempään) tai vaihtamaan virtaavan veden kaloihin :mrgreen: Tosin mulla sewelliatkin välistä pää pyörällä tuon puhurin takii vaik allas paljon pidempi :D

ota ny se aquaball ainakin sielt pois ja pidä pikakypsytyksen varalta paketti biodigestiä kaapis, ja käännät sen fluvalin etulasille ja säätö pienelle :D

Mä myönnän olevani huono akvaristi, en ole kaloja koskaan karanteenannut, ja aina on hyvin mennyt. Perhoset oliskin varmasti hyvä tällätä suoraan tulevaan akvaansa, en usko niille jatkuvan vaihdon tekevän hyvää. Ovat tosiaan melkoisia herkkiksiä, harmillista sinänsä, kun ovat niiiin kauniita. Jahka joskus mun jompi kumpi pitkistä altaista tyhjenee luonnollisen poistuman kautta, niin se pyhittyy vallan pienille kääpiökokoisille affenille.

akvaristi
Senior Member
Senior Member

No mutta kun pienemmät Fluvalit loppuu sit taas muuten suodatuskyvyltään kesken ainakin mulla, sen takia tuolla onkin toi 4 :D. Ja Aquaball oli pakko ottaa kaveriksi, kun ilman sitä sai pestä 2 viikon välein tota Fluvalia, kun on täysin tukossa. Eli summa summarum: suodatusteho loppuu kesken mutta puhtaana puhaltaa silti ihan liikaa :roll:. Sit olis hyvä virtaus taistolle, kun suodatin on täysin tukossa eikä juuri mitään enää tunnu tulevan suodattimesta pihalle :mrgreen:. Onhan mulla tuolla läjä pienempiä/vanhoja Fluvaleja, että saisin tietty tohon pienemmätkin suodattimet, jos tarvis. Niitä sit vaan pitäis olla ehkä 3, kun jos tolla kalastolla jo on suodattimet tukossa 3 viikon välein (no ehkä sisäsuodattimella muutenkin maksimipuhdistusväli), niin entäs sitten kun otan lisää tonne porukkaa... Pitäiskö siis pistää ulkopönttö tohonkin tankkiin lisäksi? Ei raaskis eikä oikein olis sille paikkaakaan. Tietty yks olis, että ostan tohon tankkiin uuden sisäsuodattimen (toinen Aquaball tms. mistä saa hyvin virtausta säädettyä) ja siirrän ton Fluvalin roskankerääjäksi siihen viissataseen. Tai sitten kokeilen, miten pitkälle ne vanhat suodattimet riittäis...

Mä luulen kanssa, että kippaan ne perhoset suoraan vaan altaaseen tai takuuvarmasti heittää mulla heti alkuunsa henkensä (tai ainakin altistuu nitriitille). Ja BioDigest kyllä juu toimii, mutta eipä se autuaaksi tee. Tarttis varmaan olla Start up-setti, kun en osaa kumminkaan ruokkia tarpeeks niukasti. :roll:
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

Hmmm, ompa toisaalta aika kinkkinen juttu. Itse varmaan ehkä koittaisin useammalla pienellä sitten, tuo tosiaan kun on melkoinen pyörremyrsky kapistus. ennen mullakin oli tuo nelisatasessa roskia keräämäs, mut aiheutti sinnekin melkoisen virtauksen, joka ei olemassa olevalle kalastolle oikein käy, joten sai sieltä lähtöpassit. Mulla menee kyl kevyesti toista kuukautta, ennenkuin virtaus alkaa edes hidastumaan, tosin mulla on aika kevyt kalasto noissa, mis nuo suotimet porskuttaa, liekö se sitten syynä?

...Tämäkin hieroo käsiään, näyttäis lupaavalta, että pitkäaikainen haave keittiön varastoaltaan vaihtumisesta hieman isompaan olis mahdollisesti toteutumassa :D Ai hitsiläinen, vähän kuin joulua odottais :mrgreen:

Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: Tas
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Nallurainen »

Fluvalin + sarja kyllä kierrättää vettä hyvin, mutta suodatuksen kanssa niillä ei juurikaan ole tekemistä. en suosittele mihinkään altaaseen ainoaksi suodattimeksi.
on ollut usein rinnan + sarjan suodatin ja vanhempi fluval ilman plussaa, vanhaa saa siivota kerran viikossa plussaa kerran kuussa, kuvastaa hyvin sitä ettei se kerää mitään sisälleen, kierrättää ainoastaan vettä.
Plussan seuraksi kannattaa laittaa vaikka akvapallo, sekin suodattaa paremmin.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Nallurainen kirjoitti:Fluvalin + sarja kyllä kierrättää vettä hyvin, mutta suodatuksen kanssa niillä ei juurikaan ole tekemistä. en suosittele mihinkään altaaseen ainoaksi suodattimeksi.
on ollut usein rinnan + sarjan suodatin ja vanhempi fluval ilman plussaa, vanhaa saa siivota kerran viikossa plussaa kerran kuussa, kuvastaa hyvin sitä ettei se kerää mitään sisälleen, kierrättää ainoastaan vettä.
Plussan seuraksi kannattaa laittaa vaikka akvapallo, sekin suodattaa paremmin.
Joo, kyllähän se Fluval taitaa enemmän puhaltaa kuin kerätä sitä roskaa altaasta... mutta sitten taas ovat nätimpiä kuin esim. Aquaballit. Joskin ehkä kestän sen rumuuden, jos/kun vaan muuten on hyvä suodatin. Ehkä hankin toisen Eheimin tuonne 175-litraiseen ja siirrän tuon Fluvalin 530:een ja ostetaan sille sitten vielä toinen suodatin kaveriksi myöhemmin, jos on koko ajan tukossa.
Tia-Teresia kirjoitti: ...Tämäkin hieroo käsiään, näyttäis lupaavalta, että pitkäaikainen haave keittiön varastoaltaan vaihtumisesta hieman isompaan olis mahdollisesti toteutumassa :D Ai hitsiläinen, vähän kuin joulua odottais :mrgreen:
Hieno homma, onko tämä asia edistynyt :D? Ja itselläkin on nyt kuin joulua odottelisi, kun sai aivan mahtavia kantoja käsiinsä. Hitsi kun olisi iso allas jo pystyssä :mrgreen:.

Mitäpäs muille kuuluu?
Nuutti
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nuutti »

No meillä on tuo lisääntymisbuumi vissiin menossa..
Kiekkokotiloita alkaa olla ihan omiksi tarpeiksi, lisääntyvät ihan järkyttävää tahtia.. 8O

Yksi omenakotilorypäs on onnistuneesti kuoriutunut, vaaleilta ompuilta näyttävät ainakin vielä. Sellaisia nuppineulanpään kokoisia ovat nyt. Kaksi munarypästä on kuivunut ilmeisesti akvalamppujen loisteessa. Mutta tuossa yhdessä poikueessa on kyllä vähäksi aikaa ihan kylliksi!

Partamonneja tuli siitä yhdestä kudusta ainakin neljäkymmentä kappaletta, vieläkin tuolla pari vipeltää akvassa haavin ulottumattomissa kun olen yrittänyt ne tuonne pikkupurkkiin siirtää. Parikymmentä otti liike vastaan kun niitä tarjosin.

Sukaravut ovat lisääntyneet myös kiitettävästi, niitä olen nyt myynyt neljäkymmentä kappaletta eteenpäin ja vielä on runsaasti jäljellä.

Monnisia on kasvamassa aina pari kappaletta ja todistettavasti yksi kupari- ja kaksi albiinomonnista ovat hyvässä kasvussa jo tuolla akvassa. Ovat ihan mukava lisä parveen. Monniset kutevat noin viikon välein ja aina kun pystyn otan kudun talteen. Ekalla kerralla kutua vaan tuli tosi paljon enemmän tai sitten olen vaan aina vähän myöhässä, tuntuu kelpaavan kutu kiitettävästi muille kaloille.

Yhden helmirihmanaaraan olen saanut akvaan lisää, on vielä paljon pienempi muita, mutta tosi rohkea.

Muuten tässä täytyisi kyllä tehdä remppaa eikä lorvia täällä, että ehtisi valmiiksi jouluksi... työ vaan haittaa harrastetta turhan paljon.
M: Laavakiveä
Aprikoosi
Member
Member
Akvaarioseurat: PAK

Viesti Kirjoittaja Aprikoosi »

akvaristi kirjoitti:Kai mun sitten pitää niitä kierteisiä sinne hommata, vaikken oikein ole vieläkään oppinut ymmärtämään tämän kotilovillityksen päälle :D. Mutta sit täytyy varmaan tarjoilla sitä kalkkisapuskaa niille, kun eivät muuten taida tuolla hengissä pysyä.
En nyt ihan heti huomannu tähän kenenkään kommentoineen, mutta voin vakuuttaa, että taatusti pysyvät hengissä, vaikket tahtoiskaan.. ;p Näitä pidetään ihan yleisesti pehmeässäkin vedessä, enkä ole itselläni ainakaan huomannut mitään kuoren pehmenemiseen tms. ongelmaan viittaavaa reagointia, kuten omenakotiloille tulee.

Jaa niin, ja miks mä tälläseen ketjuun eksyin? :p Noh, kun tota Harjavalta-Vammala väliä tulee suhattua joka viikko miehekkeen perässä, ni oli pakko tulla kurkkaan.. ;) Tavaraa/kasvia yms. kulkee siis tarpeen mukaan tolla reitillä, jos joskus on jollain tarvetta.. :)
100 l: sinineppareita, tähtipartis ja sukarapuja. MYYTÄVÄNÄ!!!!!
250 l: monnisia, paratiisikala, lehtarit ja partikset.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

No ei ne kyllä näytä pysyvän, kun en ole kertaakaan niitä tuolla altaassa nähnyt ja olisko se ollut syyskuuta, kun ne sinne kippasin. Että jossain vaiheessa olisi mun mielestä pitänyt näkyä jos elossa ovat (vaikka altaani aika viidakko onkin). Eilen tosin bongasin tyhjän kuoren.

Niin ja tervetuloa Aprikoosi mukaan ketjuun :D, Harjavalta sopii oikein hyvin mukaan. Ei vaan tuohon otsikkoon saanut kaikkia paikkakuntia mahdutettua :).
Aprikoosi
Member
Member

akvaristi kirjoitti:No ei ne kyllä näytä pysyvän, kun en ole kertaakaan niitä tuolla altaassa nähnyt ja olisko se ollut syyskuuta, kun ne sinne kippasin. Että jossain vaiheessa olisi mun mielestä pitänyt näkyä jos elossa ovat (vaikka altaani aika viidakko onkin). Eilen tosin bongasin tyhjän kuoren.

Niin ja tervetuloa Aprikoosi mukaan ketjuun :D, Harjavalta sopii oikein hyvin mukaan. Ei vaan tuohon otsikkoon saanut kaikkia paikkakuntia mahdutettua :).
Kiitos! :) Töissä vielä Porissa, että tosissaan sieltäkin onnistuu kuskausapu niin kauan, ku henkilöautoon mahtuu.. :)
Siis mä en kyllä keksi mitään muuta keinoa tappaa noita, ku nälkäkuolema.. :roll: Ja se tuskin tulee kysymykseen, jos altaassa hiukankin muita asukkeja ruokitaan.. :p Mutta multa saa noita kyllä lisää ihan niin paljon, ku allas vetää.. :mrgreen:
Muuttaessani syyskuussa mä siivilöin toisen akvan hiekan kotilovapaaksi, mutta hyvä kanta siellä näyttää elelevän edelleen.. :roll:
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Ja jälleen tunggettelua. :D

Kenelläkään taistopoikaa kotia vailla? :D Sukarapulaan voisin ottaa yhden, piti ensin jäädä poikasakvaarioksi koruille, mutta saavat tyytyä kelluvaan muovikuppiin... Taistohan tuonne 63:seen piti aluksi tullakkin. :D

YV:llä viestiä, kiitos. :D
(Ajattelin siis ostaa ensin kaupasta, mutta jos jollakulla vaan ei ole oikein kalastoon sopivaa pitää taistoa altaassa, niin tänne se. :mrgreen: )
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Aprikoosi kirjoitti:Töissä vielä Porissa, että tosissaan sieltäkin onnistuu kuskausapu niin kauan, ku henkilöautoon mahtuu.. :)
Varo sanomisias, voit joutua vielä katumaan :mrgreen:. No ei, itsellä on todella harvoin asiaa Poriin (tai siis, yritän välttää koko paikkaa parhaani mukaan), mutta jos jotain tarvetta kuljetukselle tulee, niin kysäisenpä sinulta [;)].
Aprikoosi kirjoitti:Siis mä en kyllä keksi mitään muuta keinoa tappaa noita, ku nälkäkuolema.. :roll: Ja se tuskin tulee kysymykseen, jos altaassa hiukankin muita asukkeja ruokitaan.. :p Mutta multa saa noita kyllä lisää ihan niin paljon, ku allas vetää.. :mrgreen:
Muuttaessani syyskuussa mä siivilöin toisen akvan hiekan kotilovapaaksi, mutta hyvä kanta siellä näyttää elelevän edelleen.. :roll:
Usko pois, nälkään eivät ole ainakaan kuolleet :mrgreen:. Joudun jopa harrastamaan pientä yliruokintaa päivittäin, kun muuten monniset eivät saisi lainkaan sapuskaa. Tetrat ja ahvenet on sen verran hotkoja :?. Mutta hyvä tietää, mistä saan uusia kotiloita, jos tarvis :).
MA7xGE kirjoitti:Ja jälleen tunggettelua. :D

Kenelläkään taistopoikaa kotia vailla? :D Sukarapulaan voisin ottaa yhden, piti ensin jäädä poikasakvaarioksi koruille, mutta saavat tyytyä kelluvaan muovikuppiin... Taistohan tuonne 63:seen piti aluksi tullakkin. :D

(Ajattelin siis ostaa ensin kaupasta, mutta jos jollakulla vaan ei ole oikein kalastoon sopivaa pitää taistoa altaassa, niin tänne se. :mrgreen: )

Eipä tuo mitään tungettelua ole, sitähän varten tämä ketju onkin, että voi kysellä lähellä asuvilta yhtä sun toista :). Taistoukkoa ei kyllä ole valitettavasti tarjota, itsekin kyllä harkitsen sellaisen hankkimista. Ei kenellekään edelleenkään nuo mun ahveneni kelpaa??
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

akvaristi kirjoitti:
MA7xGE kirjoitti:Ja jälleen tunggettelua. :D

Eipä tuo mitään tungettelua ole, sitähän varten tämä ketju onkin, että voi kysellä lähellä asuvilta yhtä sun toista :). Taistoukkoa ei kyllä ole valitettavasti tarjota, itsekin kyllä harkitsen sellaisen hankkimista. Ei kenellekään edelleenkään nuo mun ahveneni kelpaa??
No höh, pitää sitten varmaan ostaa Zoo-Jatarista... Siellä muuten on metallisen ja sähkönsiniset taistot, joista se sähkönsininen on mulle varattu! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Aprikoosi
Member
Member

akvaristi kirjoitti:No ei, itsellä on todella harvoin asiaa Poriin (tai siis, yritän välttää koko paikkaa parhaani mukaan),
No enpä voi sanoa ihmetteleväni.. ;D Ei siellä ole mitään, ku töykeitä ihmisiä kaupunki piukassa - paria harvinaista poikkeusta lukuunottamatta.. ;) Mäkin oon lähdössä lauantaina Tampereelle kalaostoksille, kun Porin liikkeet on niin_nähty. Katotaan, tuleeko ilkasta mun uus vakimyyjä.. ;)
akvaristi
Senior Member
Senior Member

MA7xGE kirjoitti: No höh, pitää sitten varmaan ostaa Zoo-Jatarista... Siellä muuten on metallisen ja sähkönsiniset taistot, joista se sähkönsininen on mulle varattu! :mrgreen:
Osta pois vaan se taisto sieltä :mrgreen:. Mulla taitaa mennä hetki, ennen kuin pääsen kala-/taisto-ostoksille ylipäätään. Tai sitten laitan tänne ostoilmoitusta, noita taistokasvattajia kun taitaa olla aika paljon, että jos löytyisi nätti yksilö joltain harrastajalta :). Paitsi että jos teen tuosta altaasta teema-altaan Etelä-Amerikan mukaan, niin sittenhän ei kyllä taisto enää mahdukaan sinne. No, katotaan. Tuntuu, että suunnitelmat kummankin altaan kalastojen osalta on nyt täysin sekaisin. Ei vaan osaa päättää :roll:.
Aprikoosi kirjoitti: No enpä voi sanoa ihmetteleväni.. ;D Ei siellä ole mitään, ku töykeitä ihmisiä kaupunki piukassa - paria harvinaista poikkeusta lukuunottamatta.. ;) Mäkin oon lähdössä lauantaina Tampereelle kalaostoksille, kun Porin liikkeet on niin_nähty. Katotaan, tuleeko ilkasta mun uus vakimyyjä.. ;)
Hehheh :mrgreen:. Kai sieltäkin sentään muutama fiksukin ihminen löytyy, mutta yleensä kaupunkina Pori on mun mielestä todella synkeä ja liikennejärjestelyt täysin käsittämättömiä! Tarttis itsekin vaihtelun vuoksi käydä välillä Tampereella Akvaariokalassa, nyt on tullut vallan ravattua Turussa.
mickey2004
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

Heipsan!
Onko teillä kellään tiedossa millainen akvaariovalikoima tuolla Loimaan Zoojattaressa on? Pientä rapuallasta olisin vailla...
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

On siellä ainakin 54litrainen paketti, n. 30litrainen akvaario ja n. 20litrainen kasikulma. :D

Ja laitteitakin löytyy. [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”