Juwel akvaristit
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Juwel akvaristit
Itsestäni taitaa tulla Juwelin harrastaja, ellei hiukan isompaa allasta löydy läheltä kuin tuo 54L... 

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Voisitpa huonommallakin alkaa!MA7xGE kirjoitti:Itsestäni taitaa tulla Juwelin harrastaja, ellei hiukan isompaa allasta löydy läheltä kuin tuo 54L...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta saat muutakin kun parin litran purkin, se on tärkeintä! Tsemppiä!
Mä kärmistelen ton Juvelin sudin kanssa. Se meteli. Ja ei oo putsista kii. Kun sen kotelon on irrottanu laseista, jotta putsaus olis jotenki mahdollista paskottamatta koko vettä, se resonoi ja rätisee. Ja mutenki ku ulkosutiin tottu, tollaset pitää KAUHEETA mekkalaa! Sisä sudeista on historiassa tullu tutuks Ehaim, Sacem ja Fluval. Vain Fluval on mulla ollu hiljainen, siis tehoon nähden. Mutta juu, mulla on vanhaa tekniikkaa.
Saadapa lottovoitto = uus ulkosuti. Noita ku joutuu puljaanki vähä välillä...
Mutta kalat ui, kasvit kasvaa ja elämä mataa...
Mää mittää tiärä. Kalat ui, koira kulkee ja mää miätin.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Voin pikkasen rahottuu sun ulkosutia, jos myyt tuon juwelin mulle edullisesti.harmipurkki kirjoitti:Voisitpa huonommallakin alkaa!MA7xGE kirjoitti:Itsestäni taitaa tulla Juwelin harrastaja, ellei hiukan isompaa allasta löydy läheltä kuin tuo 54L...![]()
Mutta saat muutakin kun parin litran purkin, se on tärkeintä! Tsemppiä!
Mä kärmistelen ton Juvelin sudin kanssa. Se meteli. Ja ei oo putsista kii. Kun sen kotelon on irrottanu laseista, jotta putsaus olis jotenki mahdollista paskottamatta koko vettä, se resonoi ja rätisee. Ja mutenki ku ulkosutiin tottu, tollaset pitää KAUHEETA mekkalaa! Sisä sudeista on historiassa tullu tutuks Ehaim, Sacem ja Fluval. Vain Fluval on mulla ollu hiljainen, siis tehoon nähden. Mutta juu, mulla on vanhaa tekniikkaa.
Saadapa lottovoitto = uus ulkosuti. Noita ku joutuu puljaanki vähä välillä...
Mutta kalat ui, kasvit kasvaa ja elämä mataa...

www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Starting Member
Hei,
Minulla on uusi Juwelin 180 litrainen purkki odottamassa asukkejaan ja huomasin ketjussa kirjoittelua suodattimesta ja ravuista. Eli onko leväsukarapujen ja juwelin oman suodattimen pidossa jotain ongelmia? Vai onko ongelma vain lisääntyvien rapujen kanssa (poikaset menee suodattimeen)? Itselläni on siis leväsukarapuja, jotka olisi tarkoitus muuttaa myös tähän uuteen akvaarioon.
Minulla on uusi Juwelin 180 litrainen purkki odottamassa asukkejaan ja huomasin ketjussa kirjoittelua suodattimesta ja ravuista. Eli onko leväsukarapujen ja juwelin oman suodattimen pidossa jotain ongelmia? Vai onko ongelma vain lisääntyvien rapujen kanssa (poikaset menee suodattimeen)? Itselläni on siis leväsukarapuja, jotka olisi tarkoitus muuttaa myös tähän uuteen akvaarioon.
-
- Advanced Member
Ei siinä mun käsittääkseni ole muuta ongelmaa kuin tuo rapujen poikasten joutuminen suodattimeen...
Itse olen ottanut nuuo juwelin pöntöt aina pois, mutta olen kuullut, että noihin juwelin suodattimiin menee joskus ihan kalojakin sisälle. Sinäänsä kalat eivät siellä ahdingossa ole, koska tuohonhan jää pöntön yläosaan veden pintaa, missä voi hyvinkin oleskella... Mutta paras mahdollinen asuinpaikka tuo juwelin suodatin ei kuitenkaan taida olla...
Itse olen ottanut nuuo juwelin pöntöt aina pois, mutta olen kuullut, että noihin juwelin suodattimiin menee joskus ihan kalojakin sisälle. Sinäänsä kalat eivät siellä ahdingossa ole, koska tuohonhan jää pöntön yläosaan veden pintaa, missä voi hyvinkin oleskella... Mutta paras mahdollinen asuinpaikka tuo juwelin suodatin ei kuitenkaan taida olla...
1000 litraa vesivahinkoa
Varsinkin tuon suodatinpömpelin ulostuloputken ympärillä on sen verran väljää, että piikkisilmänuorikot vierailevavat säännöllisesti tuolla suodattimessa ruokailemassa. Mutta vaaraa joutua suodattimen roottorin silputtavaksi ei taida olla edes niillä ravunpoikasilla.
-
- Junior Member
- Viesti:
Nonii, nyt on upouusi Juwel Rio 240l pörisemässä
Ainaki vielä olen ollu tyytyväinen. Ainoa huono puoli lyhyenä ihmisenä on, että en yllä ilman penkkiä takanurkkaan kun kaapisto ja allas yhdessä niin korkeat![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

Ainaki vielä olen ollu tyytyväinen. Ainoa huono puoli lyhyenä ihmisenä on, että en yllä ilman penkkiä takanurkkaan kun kaapisto ja allas yhdessä niin korkeat
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
240l juwel: rusokirjoahvenet, punapäätetrat, kirsikkabarbit, partis, salamanteri ja kuparimonniset.
-
- Junior Member
- Viesti:
Uusi juwel on nyt ollu käynnissä vajaa 4 viikkoa. Kaikki alkuperäiset vermeet on paikoillaan. Ulkosuodatin tulee tänään eli oman sisäsuodattimen lisäksi tulee vähän lisää tehoja. Toiseen valoon käyn hakemassa heijastimen, ikävästi paistaa valo suoraa silmiin kun kannen avaa
Tällä hetkellä kaikki muuten hyvin, mutta piilevää on joka paikassa. Sisustus on tehty eli kasvit, kannot ym paikoillaan.
Mites nuo mukana tulleet lamput? Toinen on sinertävä ja toinen kirkas/kellertävä. Onko ne hyvät vai pitäiskö vaihtaa? Tällä hetkellä ainakin kasvit kasvaa hyvin eli näyttäisi valotehon olevan riittävä. Vielä kun saan tuon heijastimen niin teho hieman lisääntyy sen avulla.

Tällä hetkellä kaikki muuten hyvin, mutta piilevää on joka paikassa. Sisustus on tehty eli kasvit, kannot ym paikoillaan.
Mites nuo mukana tulleet lamput? Toinen on sinertävä ja toinen kirkas/kellertävä. Onko ne hyvät vai pitäiskö vaihtaa? Tällä hetkellä ainakin kasvit kasvaa hyvin eli näyttäisi valotehon olevan riittävä. Vielä kun saan tuon heijastimen niin teho hieman lisääntyy sen avulla.
240l juwel: rusokirjoahvenet, punapäätetrat, kirsikkabarbit, partis, salamanteri ja kuparimonniset.
-
- Advanced Member
Mää ostan pian ton Juwel Rekord 800 elikkäs 110 litraisen
Toivotaan että kaikki menis hyvin ja rahat riittäis jne, tää on vasta mun toinen akvaario elämänik aikana
Tää menee nyt off-topicin puolelle, mut lisääntyykö leväsukaravut makeassa vedessä? Jostain luin et poikaset tarvii kehittyäkseen murtovettä

Tää menee nyt off-topicin puolelle, mut lisääntyykö leväsukaravut makeassa vedessä? Jostain luin et poikaset tarvii kehittyäkseen murtovettä

Voisiko joku Juwelin oman suodattimen omistava kertoa, että miten korkeita nuo pienimmät Bio Flowt ovat? Tekisi mieli kokeilla moista pulputinta Symbiontilla ladattuna, mutta akvaario johon tuo mahdollisesti tulisi on vain 30cm korkea.
190l,180l,72l
http://sites.google.com/site/myaquaworld/home
-
- Advanced Member
tuota 30cm luokkaa on recordin 120 litraisen pönikkä... Just eilen sen möin, joten en nyt pääse enää mittaamaan, mutta jos allas oli vajaa 40cm ja pönikkä alle ylärajan, niin paljoa ei arvioni heitä... Jos nyt pikkasen helppaa 

1000 litraa vesivahinkoa
urpojaturbo kirjoitti:tuota 30cm luokkaa on recordin 120 litraisen pönikkä... Just eilen sen möin, joten en nyt pääse enää mittaamaan, mutta jos allas oli vajaa 40cm ja pönikkä alle ylärajan, niin paljoa ei arvioni heitä... Jos nyt pikkasen helppaa
Kiitti.

Eli voisi luulla, että ainakin se pienimmän 63 litrasen suodatin mahtuis tohon 30 senttiä korkeaan lätäkköön, ehkä myös ton isomman? Muistatko urpojaturbo, että mikä bio flow-malli tossa 120l oli?
190l,180l,72l
-
- Advanced Member
Mulla Rekord 800, hyvin toimii
Mun mielestä Juwelit on tosi hienoja ja käytännöllisiä. Plussat ja miikat:
+ Hieno ulkonäkö (ja hyvä kokonaisuus, jalusta mukaan lukien)
+ Suhteellisen hyvä suodatin ja lämmitin
- Ruma ja hiukan riittämätön valo, 2x18w, ja takana oleva on sellainen keltainen, jonka vaihdan lilaan kasvilamppuun.
- Kansi välillä ''pamahtaa'', kun avaan sen.

- Ruma ja hiukan riittämätön valo, 2x18w, ja takana oleva on sellainen keltainen, jonka vaihdan lilaan kasvilamppuun.
-
- Advanced Member
Melkeinpä sanoisin, heti lonkilta, että varmana käy! Tosiaan mul oli sellainen juwel record 120 litraa, vanha, ei siis tuo kasisatanen.. Toi allas oli mitoiltaan jotain 100x40x35 jotain.. eli noi mitat ei oo ihan varmoja, mutta tuota luokkaa. 120 litraa se veti... Tosiaan tuohon kokoon oli ale 40cm reilusti se pönikkä. Luulis pienemmän tötsä olevan vielä matalampi! Tuon Rio 240 litraisenkin pönttö oli varmaan 40cm. Sekin on nyt muualla, joten en pääse sitäkään mittaamaan... Tuollaisen päätelmän perusteella voisin kuvitella, että tuo sun ehdottamasi jää reilusti alle 30cm!MrBrett kirjoitti:urpojaturbo kirjoitti:tuota 30cm luokkaa on recordin 120 litraisen pönikkä... Just eilen sen möin, joten en nyt pääse enää mittaamaan, mutta jos allas oli vajaa 40cm ja pönikkä alle ylärajan, niin paljoa ei arvioni heitä... Jos nyt pikkasen helppaa
Kiitti.
Eli voisi luulla, että ainakin se pienimmän 63 litrasen suodatin mahtuis tohon 30 senttiä korkeaan lätäkköön, ehkä myös ton isomman? Muistatko urpojaturbo, että mikä bio flow-malli tossa 120l oli?
niin ja tuo bioflow on ihan hakusessa, en yhtään muista. En muista edes tuon isomman altaan bioflow mallia. Tehottomia jokatapauksessa kumpaankin koko luokkaan, mutta kyseleppä, josko noita olis täällä jollain myynnissä. Oon joskus nähnyt kun immeiset haluaa päästä eroon noista juwelin omista...
Sen verran viel lisään, et 240 litraisen pumppu oli sopivampi tuohon 120 litraisen kierrätykseen.
1000 litraa vesivahinkoa
Enpä muista olenko tässä ketjussa maininnut, mutta juwelin pumppujen pumppaustehoa pystyy kyllä kasvattamaan aina 1200l/h asti yksinkertaisesti roottorin vaihtamalla. Valitettavasti kaikkein pienimmän mallin roottoria ei pysty vaihtamaan, mutta siinähän pumppausteho on 280l/h, joten kyllä melkomoisia suttupyttyjä pitää purkki olla täynnä jollei tolla kierrolla pysy reipas 50l puhtaana:)
-
- Advanced Member
- Viesti:
Korjaus; JUWEL Record 600, eli 63LMA7xGE kirjoitti:Itsestäni taitaa tulla Juwelin harrastaja, ellei hiukan isompaa allasta löydy läheltä kuin tuo 54L...
+Kaunis kokonaisuus
+Toimiva suunnittu (laitteet, ruokinta-aukot)
-Valon sähkökatkaisin AIVAN pistokkeen vieressä, johto n. 1m.
-/+Ruma, mutta riittävä valo
Eli hyvin tuo toimii, jos ajastimen tuohon valoon ostaa.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Advanced Member
Juu tuo valokatkaisija on aika hassussa paikassa. Itse haluaisin ostaa myös ton Juwelin 63L ns. kakkosakvaarioksi mutta äitini ei ole ihan samaa mieltä ..
Ajattelin puhdistaa ton suodatinpömpelin. Miten saan tuon operaation parhaiten suoritettua? Juwel 63l siis kyseessä, alkuvuodesta hankittu. Kertaakaan en ole tuota suodatinpömpeliä vielä puhdistanut, suodantintyynyt pelkästään huuhdellut kerran viikossa.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Eikös sen voi niistä valkoisista muovisista kahvoista vaivoin repiä irti? 

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Junior Member
- Viesti:
^^ Siis tarkoitatko moottoriosan pesemistä? Töpseli seinästä, moottoriosa irti akvaariossa olevasta suodattimesta ja irrotat moottorin sisuksen ja virutat kaikki osat. Itse puhdistan lisäksi topsilla pikku välit.
Jee, vihdoin löysin vanhaan pikkujuweliini uuden suodatinpöntön, kun vanha sanoi sopimuksen irti tuossa tammikuun tietämillä. Ja voin heittää tuolla väliaikaisella sisäsuodattimella vesilintua. 

-
- Advanced Member
Nyt kun asiasta mainitsit niin muistuipa mieleeni, että olet sellaista joskus täällä kertoillut...Teemu Salonen kirjoitti:Enpä muista olenko tässä ketjussa maininnut, mutta juwelin pumppujen pumppaustehoa pystyy kyllä kasvattamaan aina 1200l/h asti yksinkertaisesti roottorin vaihtamalla. Valitettavasti kaikkein pienimmän mallin roottoria ei pysty vaihtamaan, mutta siinähän pumppausteho on 280l/h, joten kyllä melkomoisia suttupyttyjä pitää purkki olla täynnä jollei tolla kierrolla pysy reipas 50l puhtaana:)
Itseasiassa olenkin miettinyt, että miten sen suodatus tehon saikaan nostettua, vaihtamalla isomman pömpelin pumppu vai kuinka-se-nyt-olikaan...

1000 litraa vesivahinkoa
Ajattelin hankkia omaan 63 litraiseen nyt vihdoinkin sitä lisävaloa. Olen nyt hiukan selaillut vaihtoehtoja.
http://www.juwel-aquarium.de/en/high_li ... tm?cat=648 (n. 59e)
sekä
http://www.aquaristic.net/Arcadia-ULTRA ... oller.html (n. 35e)
Ensimmäisen vaihtoehdon miinuksena se, että en saisi enää tuota normikantta akvaarion päälle. Toisen "miinuksena" puolestaan on se, etten tiedä miten helposti onnistun paskomaan tuon kannen kiinnittäessäni valoa siihen. Näiden seikkojen lisäksi haluaisin kuulla mielipiteitä ja vähän tietoutta, mitä olennaisia eroja noissa on?
EDIT: Höpö höpö. Tuo ensimmäinen on nyt joku jonka hintaa en sitten tiedäkään. Aquaristic.netin sivuilla on http://www.aquaristic.net/en/Aquarium-L ... chten.html tuollainen, jota siis tarkoitin. Mutta sekin tarvitsee ilmeisesti tuon Juwelin kannen joka on erilainen kuin omani.
http://www.juwel-aquarium.de/en/high_li ... tm?cat=648 (n. 59e)
sekä
http://www.aquaristic.net/Arcadia-ULTRA ... oller.html (n. 35e)
Ensimmäisen vaihtoehdon miinuksena se, että en saisi enää tuota normikantta akvaarion päälle. Toisen "miinuksena" puolestaan on se, etten tiedä miten helposti onnistun paskomaan tuon kannen kiinnittäessäni valoa siihen. Näiden seikkojen lisäksi haluaisin kuulla mielipiteitä ja vähän tietoutta, mitä olennaisia eroja noissa on?
EDIT: Höpö höpö. Tuo ensimmäinen on nyt joku jonka hintaa en sitten tiedäkään. Aquaristic.netin sivuilla on http://www.aquaristic.net/en/Aquarium-L ... chten.html tuollainen, jota siis tarkoitin. Mutta sekin tarvitsee ilmeisesti tuon Juwelin kannen joka on erilainen kuin omani.
-
- Advanced Member
Ruma ja riittämätön valo... Mä tein juurikin noin, että vaihdoin sen keltaisen kasvilamppuun, eli nyt on kasvilamppu ja se valkoinen. Kokonaisuus näyttää hyvältä ja myös toimii, eli kasvit kasvaa, levät pysyy aisoissa ja kalojen värit näyttävät hyviltä. Lisäksi vesi ei näytä kusivedeltä.Butterflies kirjoitti:Mulla Rekord 800, hyvin toimiiMun mielestä Juwelit on tosi hienoja ja käytännöllisiä. Plussat ja miikat:

1000 litraa vesivahinkoa
-
- Junior Member
Heippa
Mulla 180 litrainen juwel ja toisen päädyn lasi on pullahtanut ulos 1-2milliä yläpäästään. En mene vannomaan että ei olis ollu jo uutena mut en kyllä pannu merkille (ihan uusi ollut täynnä reilun viikon). Myyjä sanoi että liikkeessä mallikappalekin on sellainen mut pitääkö tää nyt vaan niellä vai voisko pyytää vaihtoa ton takia? omaan silmään ottaa ihan hulluna vaikka kukaan muu sitä ei koskaan huomais. kuulemma robotit tekee että ne nyt vaan on tollasia et voi olla heittoa. Onko muilla samoja kokemuksia kun täältä ei yhtään sellasta silmään ottanut? Onko teillä muilla siis lasit milliulleen kohdallaan vai onko heitto suuntaan tai toiseen?
Mulla 180 litrainen juwel ja toisen päädyn lasi on pullahtanut ulos 1-2milliä yläpäästään. En mene vannomaan että ei olis ollu jo uutena mut en kyllä pannu merkille (ihan uusi ollut täynnä reilun viikon). Myyjä sanoi että liikkeessä mallikappalekin on sellainen mut pitääkö tää nyt vaan niellä vai voisko pyytää vaihtoa ton takia? omaan silmään ottaa ihan hulluna vaikka kukaan muu sitä ei koskaan huomais. kuulemma robotit tekee että ne nyt vaan on tollasia et voi olla heittoa. Onko muilla samoja kokemuksia kun täältä ei yhtään sellasta silmään ottanut? Onko teillä muilla siis lasit milliulleen kohdallaan vai onko heitto suuntaan tai toiseen?
180, 2x54 ja nano. Ensimmäinen tuli taloon syyskuussa
annoin pikkusormen ne vei koko käden.