Mistä tetrasta tykkäät?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu

Tetra, joka sinua kiinnostaa on...?

neontetra
95
10%
kardinaalitetra
131
13%
rubiinitetra
47
5%
kerritetra
35
4%
keisaritetra
45
5%
sitruunatetra
61
6%
timanttitetra
64
7%
kongontetra
50
5%
puna-aavetetra
21
2%
musta-aavetetra
47
5%
mustatetra
57
6%
intiaaninsulka
82
8%
lyhtytetra
7
1%
kirsikkatetra
28
3%
ruusutetra
23
2%
mustaneontetra
30
3%
joku muu?
156
16%

Ääniä yhteensä: 979

etiiti
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja etiiti »

Äänestin kongontetraa, komeita ovat! Niistä olen ollut kiinnostunut pikkutytöstä asti. Omassa altaassa niitä ei tosin ole, tetraparven virkaa hoitavat pikkuiset sinineontetrat, jotka ovat myös kauniita.
Kieku
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kieku »

Musta-aavetetra on kaunista kateltavaa..niiden käyttäytyminen tuo mieleen lepattelevan perhosen.
Silloin ko mulla niitä oli niin sain kasvatettua myös poikasia. Poikasille tulee yllättävän pienenä oikea väritys ja ne on liikuttavan kauniita pienoismalleja.
Vielä joskus haluan niitä hankkia ja kudettaa..niitä näkyy yllättävän harvoin kaupoissa :roll:
svenja
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja svenja »

Ite pidän neontetroista.. Vilkkaita ja värikkäitä. Isossa parvessa upea näky. :)
Mynnika
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Mynnika »

Itse pidän kardinaalitetrasta. Tosin se onkin ainoa tetra mikä meillä on ollut, mutta ei kai sillä nyt niinkään väliä ole. Ne ovat suuressa parvissa kauniita ja vilkkaita (ainakin meidän kardinaalitetrat). Ne ovat myös värikkäämpiä kun esim. neontetra.
Elvis taisto: Ostettu 8.7.2004 ja kuoli 18.2.1006 =( Tulossa miljoonakalaviljelmä Elviksen vanhaan akvaarioon. Olkkarissa "iso" akvaario (102 l)
MKM
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja MKM »

Äänestin "joku muu".

Tetrasuosikkini on punatetra Hyphessobrycon flammeus.
Pieni, vilkas, rohkea ja kaunis kala. En oikein ymmärrä miksi näitä joissakin kalaesittelyissä sanotaan värittömiksi (kaupassa ne toki voivat sitä olla, niin kuin monet muutkin tetrat). Omassa altaassani uiskentelee 12 punatetraa - näyttävät todella liekeiltä (viitaten tuohon latinankielisen nimeen) - pää on keltainen ja se kalan punainen osa todella kirkkaanpunainen ja komea.

Muita tällä hetkellä muita kiinnostavia tetroja ovat mm. timanttitetra, mustatetra ja kuparitetra, mutta niistä ei ole omakohtaista kokemusta.

Kerritetroja ja rubiinitetroja minulla on ollut. Kerrit olivat todella kauniita mutta viheliäisen ilkeitä - kurittivat jopa samassa pytyssä asunutta maatiaispartista ja kääpiöahvenia pakosalle. Rubiinit sen sijaan olivat kyllä kilttejä ja rauhallisia, mutta eivät sitten yhtään mitään muuta.

Makuasioita. :mrgreen:

ps. Mikäli jollakulla on omakohtaista kokemusta punatetrojen kudettamisesta, ilmoittautukoon! Kaikki tiedot kutuolosuhteista ja poikasten kasvatuksesta ym. kiinnostavat.
kumma_otus
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kumma_otus »

Äänestin intiaaninsulkaa ensimmäinen kala joka minulla on kutenut =) Vilkkaita eloisia helppoja eivät ehkä kovin värikkäitä mutta tyylikkäitä isompana parvena. Kolumbiantetroista tykkään myös kauniit värit joskin lyhyt ikäisiä ja vanhemmiten tulevat kuulemma vähän raihnaan näköisiksi. Punapäätetratkin ovat varsin viehättäviä kahden vaiheilla kumpia viimeksi mainituista uuteen altaaseeni tulee.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Hankin juuri timantteja ja ai että kun ne on hienon näköisiä hämärässäkin valaistuksessa :D. Mutta oikeastaan voisi sanoa, että pidän ja olen kiinnostunut kaikista tetroista. Aikoinaan on ollut myös ainakin rubiinitetroja, kuparitetroja ja musta-aaveita ja kaikki olivat upeita kaloja. Tällä hetkellä kyllä kiinnostaisi taas ottaa juuri musta-aaveita tai/ja rubiineja, jos olisi tilaa. Voisi kyllä oikeastaan sanoa, että ottaisin varmaan kaikkia tetroja jos altaita olisi :roll:.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
marDH
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marDH »

Tanja M. kirjoitti:Ainut tetra, jonka hankkimista voisin harkita, on kongontetra. Näyttää todella upealta (ainakin kirjojen kuvissa). Muut tetrat ovat mielestäni olemukseltaa ja ulkonäöltään aika mitäänsanomattomia...
Samaa mieltä!

Mulla niitä jo tosin on kymmenen parvi, mielenkiintoista 8-)

Onko muuten jutun aloittaja laskenut mille muille tetra lajeille on annettu ääniä, muu, mikä laji kun johtaa yhdellä prosentti yksiköllä kardinalitetraa 14% vs. 13%
Emsku02
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Emsku02 »

Kardinaalitetraa äänestin myös. Kaunis ja värikäs parvikala. Parhaat ominaisuudet tulee esille tosin vasta isossa parvessa 30+.
enää 180L ja 9kk kääpiöpinseripoju Pena <<3
harriet
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja harriet »

Ääni kuparitetralle :) Vaatimattomia mutta sieviä pikku kaloja.
Salla_~~
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Salla_~~ »

Kyllä ehdottomasti kardinaalitetra on kaunein tetra! :D Eli ääni siis sille.
It's true, we're all a little insane.
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Kongontetra ehdottomasti! Sillä on kaikista tetroista upein väritys. (Meiltä löytyy 16 kpl)
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Muho
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Muho »

Sanoisin että keisaritetra on aika viehättävä otus. Isommat yksilöt näyttävätkin yksilöiltä yrmeine ilmeineen ja kalojen väritys on hienovaraisuudestaan huolimatta todella kaunis. Käytös on tietenkin vähemmän parvikalamainen (ainakin minun kalat viihtyvät pareittain omissa oloissaan) mutta mitäs sitten 8-)
-->Olen puutarhatonttu<--
kurnu_ja_loikka
Junior Member
Junior Member

Musta-aave!

Viesti Kirjoittaja kurnu_ja_loikka »

Kovan harkinaan ja esteettisen pohdinnan jälkeen valitsin parvikalaksi musta-aavetetran. Enkä ole katunut!

- sukupuolet helppo erottaa
- eloisia, omapäisiä
- urosten kosiskelu on komeaa katsottavaa levitettyinä eväpurjeineen
- kaunis neonhohtoinen kiduskannen tienoilla oleva täplä
- ajoittain parvikala, ajoittain individualisti

Eli niissä on kaikkea, eivätkä ole aivan niitä pienimpiä tetroja vaan pienempikin parvi on näyttävän näköinen!
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Kardinaalitetra on jo kakarasta ollut mun suosikki.
Nytkin karanteeni altaassa ui 50 kpl odottamassa uuteen altaaseen pääsyä. :mrgreen:
April-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja April- »

äänestän neontetraa. Värikkäitä ja mukavia. Kiva seurata niiden touhuilua!
Kiiki74
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Meikä laittoi kirsikkatetran, kun ei löytynyt pikkukirsikkatetraa. Melkein kun samoja ovat (huom. melkein). [;)] Mutta molemmat ovat ihania ja pidän väreistä. Meidän pikkukirsikkatetrat ovat ainakin ihanan vilkkaita välillä ja tosi komean värisiä.
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
khalleman
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja khalleman »

Äänestin jotain muuta, eli kulmatetraa. En itse vielä omista,mutta niillä on tosi kaunis uintitapa. :D
-kalle-
miau
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja miau »

Äänestin rubiinitetraa,se on ainut tetra mitä mulla tällä hetkellä on.Sain niitä eilen 10.Ne ovat itseasiassa ekoja kaloja mitä mulla on monnin lisäksi.En tunne muita kaloja niin hyvin kuin rubiinitetraa joten siksi äänestin sitä.
akvaariot on kivoja (:
justiina8
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Äänestin intiaanisulkaa... tämä on ainakin parvikala. Kulkevat kaikki samansuuntaisesti ja yksin ei koskaan. Meillä niitä 24 kalan parvi!!

Niitä on nyt niin paljon, että niistä tulee kaksi parvea!
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
Drooms
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drooms »

Neontetrat on niitä hyviä tetroja. ^^
anskuli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja anskuli »

Multakin ääni neontetroille. Itse asiassa tää topic löyty vahingossa haulla, kun tulin kattoon vähän neojen kututietoja. Meillä nimittäin on nyt meiningit meneillään, vaikka eilen tuli vielä 5 uutta tulokasta! Melko nopeeta toimintaa! :D
Rihmis
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

Neontetra :)
80, 100, 136 ja 230 litraiset, 5 kissaa ja mies, täydellistä
heha
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja heha »

Intiaanisulka. Ne on kivan näkösiä!
villihorse
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja villihorse »

Tykkään marmoritapparoista, ovat jännän näköisiä, ja hyppivät.. Ja aijon kaiken kukkuraksi hankkia niitä, että saisin tuohon uuteen 200l pintakerrokseenkin kaloja.. :D
Gerbiilit ja akvaariot on lemmikkejäni
Lukittu

Palaa sivulle “Tetrat”