Kävin toissapäivänä hakemassa täydennystä platyihini erään akvaristin luota. Kävi hauska yhteensattuma kun selvisi, että olin itse myynyt hänelle molleja viime talvena. Tätä en siis itse muistanut ennen kuin tuli puheeksi, ettei hänelläkään ollut kuin naarasmolleja.

Meille ei koskaan tullut muita, kuin tyttö poikasia ja nyt ainoa, jo yli 5 vuotias vanha herra hopeakylkinen siirtyi tuonpuoleiseen, eikä yhtään urosta jatkamassa mollisukupolvea. Anyway, hämmästys oli melkoinen kun näin nuo puolivuotiaat

. Olivat todella komeassa kunnossa, isoja ja nätin värisiä, sametin mustia! Omani, edes noiden emot, eivät ole niin isoja! En ole vielä tämän kuluneen kahden päivän aikana toipunut siitä järkytyksestä, kun tajusin, että annan omille kaloilleni liian vähän ruokaa! Muiden altaiden pohjakalat kyllä köllöttelevät masujensa vieressä, mutta tämä kalasoppa on ollut tiukilla? Ei ihme että poikaset ovat kadonneet ja sukikset piiloutuneet tai tulleet syödyksi jos toiset ovat metsästäneet nälkäänsä!
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ja aina vaan jaksetaan sanoa siitä yliruokinnasta ym ongelmista. Kyllä on paha mieli ja vielä omien kalojen takia! No, ainakin näin, että nuo 10 mollia olivat upeassa kunnossa!