Etelä-Pohjanmaalta harrastajia?
Valvoja: Moderaattorit
Nurmolainen harrastaja ilmoittautuu!
Meillä on 2 akvaariota, 105 ja 60 litraset. Hankin ne alunperin sillä verukkeella, että allergiset lapset saisivat lemmikin... Tosiasiassa olin jo vuosia odotellut sopivaa tilaisuutta jatkaa harrastusta!
Mukava olisi saada yhteyksiä muihin alueen harrastajiin esim. kasvien vaihdon tiimoilta!
Mukava olisi saada yhteyksiä muihin alueen harrastajiin esim. kasvien vaihdon tiimoilta!
Nuo tapaamiset olis tosiaan ihan kivoja,mutta ainoa ongelma on sitten ajanpuute.Mullakin on kolme alle kouluikäistä vilkasta lasta ja mies yrittäjä..niin tuota ylimääräistä aikaa ei harrastuksille yksinkertaisesti löydy.
Kasvien vaihto varmasti onnistuu hyvin,sillä olen nyt tätä kautta ostanutkin kasveja kauempaakin,ja hyväkuntoisia kasveja olen saanutkin ja kaupankäynti käynyt ihan sujuvasti!
Kasvien vaihto varmasti onnistuu hyvin,sillä olen nyt tätä kautta ostanutkin kasveja kauempaakin,ja hyväkuntoisia kasveja olen saanutkin ja kaupankäynti käynyt ihan sujuvasti!
Akvaarioita löytyy kolmisen kappaletta...54l,124l ja 240l=)
Yks vanha isookyrööläänen nykyynen seinäjokinen ilimoottautuu kans muiden mörköjen sekahan!
Vasta reilun vuoden ollut allas 325l ja nyt alkuvuodesta tuli toinen 112l.
Kaloja olen hakenut mm. Viskarista ja Kalajutusta. Faunattaressa tulee usein kuolattua lasien takana, mutta pakkavat olemaan sen hintaisia ettei tee mieli ostaa.
Tapaamiset olisi myös ihan kivoja, toki tiedän etten välttämättä saisi itseäni hinattua paikalle, jotenkin tuntuu ettei aika riitä juuri mihinkään.
Mutta kasveja olisi kiva vaihdella joo.

Kaloja olen hakenut mm. Viskarista ja Kalajutusta. Faunattaressa tulee usein kuolattua lasien takana, mutta pakkavat olemaan sen hintaisia ettei tee mieli ostaa.
Tapaamiset olisi myös ihan kivoja, toki tiedän etten välttämättä saisi itseäni hinattua paikalle, jotenkin tuntuu ettei aika riitä juuri mihinkään.
Mutta kasveja olisi kiva vaihdella joo.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
kaloja olisi myynnissä!
Olisko kukaan kiinnostunut ostamaan miljoonakalan poikasia?Mulla niitä olisi,naaraita sekä koiraita..koiraat on tosi nätin värisiä.Jos kiinnostaa niin laittakaa yksityisviestiä.
Kasveja tarjolla
Nurmossa olisi tarjolla ricciaa ja jaavansammalta, mikäli niitä joltain vielä puuttuu 

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mulla taas on melkein jatkuvasti kaupan useampaa lajia kasveja, kannattaa kysellä jos jotain tarvitsee.
Samoin kierteisiä löytyy.
Lisäksi kaupan joutaisi aikuinen, mutta pientä sukua oleva koiraspartamonni (siinä 6 cm), 9 rubiiniseeprakalaa sekä kärsänuoliainen ja nigerinkuultomonni, mikäli jollakulla jostain sattuman oikusta olisi parvi jompaa kumpaa lajia.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Lisäksi kaupan joutaisi aikuinen, mutta pientä sukua oleva koiraspartamonni (siinä 6 cm), 9 rubiiniseeprakalaa sekä kärsänuoliainen ja nigerinkuultomonni, mikäli jollakulla jostain sattuman oikusta olisi parvi jompaa kumpaa lajia.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Elleivät millisi ole villimiljoonakaloja, ei allastilaa niille löydy.Taaja kirjoitti:Mitäs kasveja sulta löytyis?
Mulla taasen olis kaupata miljoonakalan poikasia..vieläkin.

Kasveista löytyy ainakin ajoittain vedensuosikkia, karvalehteä, konnanputkea, muutamaa melalehtilajia, jaavansaniaista, vallisneriaa ja jättiläisvallisneriaa, muutamaa eri pintakasvia, ricciaa, süsswassertangia ja pian varmaan myös karkeaviuhkalehteä ja rusolehteä, ei tosin vielä hetkeen.
Ihan tyhmä kysymys, mutta mistä tiedän onko millikseni villi vaiko viljelty? Ostin kaupasta ihan tavallisena miljoonakalana?
Vallisnieria ainakin kelpais näin alkuunsa tänne. Täytyy ensin selvittää mitä ne muut on mitä sulla oli kaupan. Tahtoo kasvituntemus olla vielä aika hataralla pohjalla.
Mutta palaan asiaan näinä päivinä.
Vallisnieria ainakin kelpais näin alkuunsa tänne. Täytyy ensin selvittää mitä ne muut on mitä sulla oli kaupan. Tahtoo kasvituntemus olla vielä aika hataralla pohjalla.
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Laita sitten yv:tä, jos löytyy jotain kiinnostavaa.Taaja kirjoitti:Ihan tyhmä kysymys, mutta mistä tiedän onko millikseni villi vaiko viljelty? Ostin kaupasta ihan tavallisena miljoonakalana?

Useimmat kaupassa myytävät miljoonakalat ovat niitä jalostettuja, huntueväisiä, värikkäitä ja useimmiten myös kovaa ja emäksistä vettä vaativia, tähän suuntaan. Tosin eivät ne kaikki ole ihan noin pitkälle jalostettuja.

-
- Starting Member
Up
Pistämpä korteni kekoon minäkin. Eli Lapualla asusteleten perheeni (vaimo ja nyt 5-vuotias pojan koltiainen) kanssa. Akvaariokärpänen puraisi joskus 70-luvun lopulla ja siitä lähtien vettä on ollut lasissa lähes koko ajan. Pieni tauko tuli tuossa v.98, kun hankimme tällaisen purutalo Italiassa projektin Lapualta. Eipä kauaakaan kun allasta taas kannettiin porstuaan. Tällä hetkellä pari n.150 litraista seura-akvaa, mutta suuri on haaveissa
. Hmm. pitäisköhän tuo olkkarin lattia repiä auki ja paaluttaa, että sais kunnon kantavuuden
. Kyllä se vaan on mukava värkätä nuoden pyttyjen kanssa eikä koskaan tule valmista.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Kerronpa nyt sitten minäkin jotakin itsestäni vaikka tuolla ketjun alkupuolella epäilinkin ettei tähän ketjuun monikaan vastaa.
Eli olen 32v. naisihminen Seinäjoelta, aviomies ja koira löytyy, kakaroota ei oo.
Tällähetkellä kotona on 317L aasialais painotteinen "seuraario" joka on kuitenkin lähiviikkoina siirtymässä uudelle omistajalle.
Sillä tänään saapui Porista 1050L JUTA allas meidän uuteen rakenteilla olevaan taloon.
Muuttamaan olisi tarkoitus päästä kuukauden sisällä.
Seinäjoella toki pysytään jatkossakin.

Eli olen 32v. naisihminen Seinäjoelta, aviomies ja koira löytyy, kakaroota ei oo.
Tällähetkellä kotona on 317L aasialais painotteinen "seuraario" joka on kuitenkin lähiviikkoina siirtymässä uudelle omistajalle.
Sillä tänään saapui Porista 1050L JUTA allas meidän uuteen rakenteilla olevaan taloon.
Muuttamaan olisi tarkoitus päästä kuukauden sisällä.
Seinäjoella toki pysytään jatkossakin.
-
- Junior Member
Re: Etelä-Pohjanmaalta harrastajia?
Kirjotteleeko tänne enää kukaan?
-
- Starting Member
Täällä olisi Seinäjoelta yksi uusi harrastaja. 9 vuotiaan tyttömme ainoa syntymäpäivätoive oli akvaario, joten meille hankittiin 126L akvaario. Yhdessä tytön kanssa sitä hoidetaan, ja hän on jaksanut olla siitä äärimmäisen innostunut nyt yli 5 kk. Lahjoittaisin kauniin hunajarihmakoiraan (väri kulta), jos joku täältä lähialueelta haluaisi sen käydä hakemassa.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Täälläkin ollaan Sjoelta.
Altaita 2, 60l poikasallas ja 380l... suurempaa ollaan kattelees jonne tulis Lehtialojen seuraks lähinnä monnisia ja plekoja.
Voitais ehkä myydä meidän Platyt, Mollit ja Miekkapyrstöt pois jos jotain kiinnostaa...
Altaita 2, 60l poikasallas ja 380l... suurempaa ollaan kattelees jonne tulis Lehtialojen seuraks lähinnä monnisia ja plekoja.
Voitais ehkä myydä meidän Platyt, Mollit ja Miekkapyrstöt pois jos jotain kiinnostaa...
720l, 300l
http://kuvablogi.com/blog/20245/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/blog/20245/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Junior Member
Meillä ainostaan 166_nen allas. isompaa oon kauan jo haaveillu että jos jolla kulla on myytävänä ehjä allas voin harkita ostoa. mielellään tarvikkeineen
ai niin 3 lehtikalaa ettii uutta kotia. mielellään vaihdos pehmeän veten kaloja.

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Täällä päivitystä parin vuoden takaiseen kirjoitukseeni, olohuoneessa tällä hetkellä kököttää 780-litrainen ja yläkerrassa 180-litrainen sekametelisoppa
Jos löytyy kiinnostuneita isoihin kaloihin niin täällä lahjoitettaisiin uusiin hyviin koteihin:
-kultasauma-ahven (20cm)
-helmiäistonkija koiras (25cm)
-tulikirjoahvenia (15-25cm)
-Helmikirjoahvenpariskunta (kuteneet,10-15cm)
-avainkirjoahvenpariskunta (kuteneet,8-10cm)
Kalat tuli minulle altaan mukana enkä oikein itse ole ollut ahvenihmisiä, suunnitelmis altaaseen oli ihan jotain muuta. Jos löytyy kiinnostuneita niin ottakaahan yhteyttä YV:llä

Jos löytyy kiinnostuneita isoihin kaloihin niin täällä lahjoitettaisiin uusiin hyviin koteihin:
-kultasauma-ahven (20cm)
-helmiäistonkija koiras (25cm)
-tulikirjoahvenia (15-25cm)
-Helmikirjoahvenpariskunta (kuteneet,10-15cm)
-avainkirjoahvenpariskunta (kuteneet,8-10cm)
Kalat tuli minulle altaan mukana enkä oikein itse ole ollut ahvenihmisiä, suunnitelmis altaaseen oli ihan jotain muuta. Jos löytyy kiinnostuneita niin ottakaahan yhteyttä YV:llä

-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: Tas
Rupesin ihan kiinnostuksesta etsiskelemään muita alueen harrastajia ja löysin tän ketjun mutkan kautta. Toivottavasti tää ketju aktivoituis
21-v nainen & poitsu Seinäjoelta. Akvaario on meillä ainoa lemmikki. Tuos selän takana on 240l sekala, joka muutti tänne vuoden alus. Aiemmin oli reilu 100l allas, mut sen pistin muuton ja opiskelujen takia pois ja ny palasin harrastuksen pariin. Sekalassa: intiaanisulkia, keisari-, mustatetroja, piikkisilmiä, kuparimonnisia, leväbarbeja, partamonni (verkkonuoliainen, muuttoa odottamassa). Kaikkien parvia voisin hieman täydentää jos jollain on ylimääräisiä
Olis kiva vaihdella kasveja/kaloja/ymppejä/kuulumisia muiden alueen harrastajien kanssa.

21-v nainen & poitsu Seinäjoelta. Akvaario on meillä ainoa lemmikki. Tuos selän takana on 240l sekala, joka muutti tänne vuoden alus. Aiemmin oli reilu 100l allas, mut sen pistin muuton ja opiskelujen takia pois ja ny palasin harrastuksen pariin. Sekalassa: intiaanisulkia, keisari-, mustatetroja, piikkisilmiä, kuparimonnisia, leväbarbeja, partamonni (verkkonuoliainen, muuttoa odottamassa). Kaikkien parvia voisin hieman täydentää jos jollain on ylimääräisiä

Olis kiva vaihdella kasveja/kaloja/ymppejä/kuulumisia muiden alueen harrastajien kanssa.
Uudelleen aloitusta: 550l sekala/paludaario joulusta 2015