Akvaristin elämää helpottavat vempeleet

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Meitsin hifistelyhärpäke on EHEIM pohjaliete-imuri, toimii pattereilla, erittäin käyttökelpoinen!

Ongelmana on vaan että siivilän lävitse pääsee pientä roskaa aika runsaasti.
Minä juon nyt kahvia!
Nono
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nono »

Altaan kehyksen päällä makaaviin yli 1 m:n pituisiin valaisimiin ( esim. Giant ) on asennettu kahvat noston helpottamiseksi. Tyylikkäät vetimet
eivät juuri häiritse silmääkään.
-Henna-
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja -Henna- »

Vikavirtasuojakytkin on varmaan akvaristin yksi hyvä kaveri
Hermannihiiri
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Hermannihiiri »

liität sen letkun hanaan ja laitat toisen pään altaaseen. Lasket vettä letkun täyteen eli kunnes ilmakuplia lakkaa tulemasta altaaseen. Sitten vain letku irti hanasta ja vot: vesi lähtee valumaan pois altaasta
Itse käytän samaa menetelmää ja hyvin on toiminu ja sitten vaa samalla letkulla allas täyteen vettä. Eikä tarvii rasittaa itseään ämpäreiden kanssa. [;)]
partis<3
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja partis<3 »

Haa! Muistinhan minä vihdoin minkä "vempeleen" olen itse kehitellyt. Vanha lakana pääsi uusiokäyttöön akvaarionpesumattona. Eli revitään vanha lakana sellaisiksi pari senttiä leveiksi soiroiksi, virkataan niistä pyöreä matto (ensin silmukoista rinkula ja sitten pylväitä kunnes lakana loppuu) ja valmis on! Yhdestä lakanasta sain niin suuren ympyrän, että sen päälle mahtuu hyvin 65-litrainen pystyyn. Erittäin kätevää, kun kylppärin lattia viettää lattiakaivoa kohti. Heittää maton lattialle, karanteeniallas pystyyn sen varaan, pesee altaan ja desinfioi, kantaa takaisin ja heittää maton kuivumaan. Aiemmin pesin altaita niiden retkipatjan päällä, mutta retkipatja kastui ja sitten piti odottaa että se kuivui ennen kuin altaan sai paikoilleen.
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50)
Blogi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”