Juvelin suodatin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Annusa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Annusa »

Kiitos neuvosta :D
Mulla on ihan tiiviisti niitä,,,ja nyt kun laskin sienet niin niitähän olikin 5 sellaista isoa sientä ja sit on ollut päällä vielä se vanu jutska.
Järjestys;
valkoinen vanu
3 sinistä harvempaa sientä
2 sinista tiheämpää sientä

Pitäis sit varmaan ottaa jotain pois? Itse olen vaihtanut sitä valkoista vanua, melkoein joka viikolle kun olen vaihtanut vettä, joskus kun ei ole ollut mistä vaihtaa, niin olen vaan huuhdellut puhtaaksi.

Nyt kun muuten putsasin akvaarion ihan tyhjäksi niin pitäiskö mun pestä se jollain aineella? Putsasin sen kyllä, mut en käyttänyt mitään aineita vaan kävin läpi höyrypuhdistimella,,, :roll:
Imujon
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Imujon »

Minä en pitäisi suodatinsieniä ihan tiiviinä pakettina, virtaus sujuu mielestäni paremmin kun on vähän väliä jossain. Ja kai se on hyvä että ne sienetkin pääsevät vähän "hengittämään". Mitään teoriapohjaa minulla ei kyllä tuolle mieltymykselleni ole... Ei siitä haittaa ole vaikka sitä valkoista vanua vaihtaa usein, sehän liikaantuu muutenkin aika nopeasti.

Ei sitä allasta tarvitse tai kannata pestä millään aineella. Jos siellä on ollut jotain tautia tjsp suorittaisin kyllä jonkinlaisen desinfioinnin. Höyrypuhdistin on hommaan varmasti mainio.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Imujon kirjoitti:Ei sitä allasta tarvitse tai kannata pestä millään aineella. Jos siellä on ollut jotain tautia tjsp suorittaisin kyllä jonkinlaisen desinfioinnin. Höyrypuhdistin on hommaan varmasti mainio.
Höyrypuhdistimen kelvollisuutta olen itsekin ihmetellyt. Vaan kestääkö akvaarion lasi näin äkillistä lämmönmuutosta?

Keittämistä Juwelin suodatin ei kestä - tämäkin on kokeiltu! Muutoin lyhyt höyrykäsittely ei ehkä aiheuta tuhoa, mutta varvovainen sopii olla.
Minä juon nyt kahvia!
Annusa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Annusa »

jokelamaniac kirjoitti: Höyrypuhdistimen kelvollisuutta olen itsekin ihmetellyt. Vaan kestääkö akvaarion lasi näin äkillistä lämmönmuutosta?

Keittämistä Juwelin suodatin ei kestä - tämäkin on kokeiltu! Muutoin lyhyt höyrykäsittely ei ehkä aiheuta tuhoa, mutta varvovainen sopii olla.
Eipä tullut kyllä itsellä mieleen se kestävyys, kun läpi tuon akvan kävin :roll: Ehkäpä aattelin että kun ikkuna lasitkin kestää,,,mutta eipä kyllä onneksi tullut mitään säröjä ja suodatinkaan ei tuhoutunut. Eli kait sillä sitten kestää käsitellä :D

Ja tyhmänä keitin minäkin tuon suodattimen "virtaus putken",,, pilalleppa meni. Tyhmäähän sitä oli edes keittää sitä, mutta vahingosta viisastuu. Kait niitä saa varaosana ostaa?!

Siks aattelin sitä pesua kun mulla oli siinä akvassa sitä levää, mun josko tuo höyry sitten olis ainakin jotain auttanut!!!

Onhan tuossa kyllä sittenkin aika lailla sieniä, vaikka jättäiskin yhden pois,,,Oon myös kuullut että jotkut käyttää sen valkoisen vanun sijasta pumpulia? Olishan se varmaan halvempaa, mut onko järkevää? 8O
Imujon
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Imujon »

Ihan tavallista pumpulia en kyllä laittaisi, mutta suodatusvanua voisi varmaankin käyttää. Sitä saa akvaariokaupoista. Täällä oli juuri keskustelua asiasta.
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Ja uudemmissa akvaarioissa nuo pömpelit ovat entistä tiukemmin kiinni. Tänään irrotin kolmatta kertaa Juwelin akvaariosta tuollaista pönttöä. Aika monet haluaa sen pois ja ainakin uusissa, pienimmissäkin malleissa tötterö on kiinni jopa 9:llä silikonitäplällä.

Vuonna 2003 ostetussa Rio 180:ssä oli vaan 5 silikonitäplää, se lähtikin ihan mukavasti vielä irti. Rio 300:ssa v.2006 taisi olla yhdeksän tai vielä useampi noita täpliä. Jopa tänään ostetussa Lido 120:ssä on 9 silikonitäplää... 8O Kyllä siinä kylmänhiki tulee, kun terävän veitsen kanssa pelaa upouudessa akvaariossa.. Naarmuitta kuitenkin selvittiin ainakin tänään(ihme). Edellisellä kerralla taisi pari ilmaantua... Mutta hirveitä vekottimia. Surkeatehoinen suodatin, joka vie mielettömän tilan akvaariosta. Biologisena suodattimena hyvä, jos vaan sais jostain tohon pömpeliin tehokkaamman hyvänlaatuisen pumpun.

Jos joku näiden loistavien myyntipuheiden jälkeen on innostunut ostamaan tosi halvalla multa tuon käyttämättömän juwelin suodattimen massoineen, niin ilmoittakaa ihmeessä, eroon siitä haluan ja tarjouksia saa esittää! Siis ihan oikeasti lähtee tosi halvalla. :D
Fishy fella.
Drooms
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drooms »

Meillä on 4 silikoni täplällä tuo juwel rio 400 suodatin kiinni. Suodatin on hyvä ja toimiva, eikä roskat siellä suodattimen takana haittaa, mutta se nurkka jääkin melkein kokonaan piiloon. Jos ikkunan puolella se suodatin olisi niin haittaisi varmaan paljon enemmän
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”