Vuos sitte ostin päähän pistona 80litrasen altaan,sitte sain 240litrasen NIIN halvalla,pakkohan se oli ostaa.
Sitte piti ostaa 20litranen poikasille,ja niin ku on nähty,nälkä kasvaaa syödessä,piti saada 650litranen.
sitte piti saada"keittiö akvaario",sopivan kokosta ku ei ollu,piti ostaa 120litranen,sen mukana tuli 60 litranen.
Jossain välissä jostain tuli joku parikymmentä litranen faunaboxi,saunanlauteilla makaa 250litranen pohjalasi särki...
Muutama allas "sijotuksessa" kavereilla,äitillä jne.
Joka kaapista löytyy takuuvarmasti jotai akvaarioon liittyvää..
Eli altaita löytyy
650l,250l,240l,120l,80l,60l,2*20l.
Saattais jostai kaapin/varaston perältä löytyä vielä joku purkki..
Se vie koko käden...
Koko ajan uusia akvoja
Valvoja: Moderaattorit
Kuten allekirjoituksesta huomaa, niin on "vähän" livennyt käsistä tää akvatouhu.. Kun 2005 syksyllä hankin ekan 128 litraisen, se oli yksinään vuoden verran, sitten syksystä 2006 lähtien on purkkeja tullut lisää ja lisää..
Nyt piti poistaa 180l kaverille, mutta tuo 100litran projekti alkoi vuotamaan, joten se poistuu nyt (toistaiseksi, kunnes jaksan sen taas uudelleen ottaa käsittelyyn) käytöstä ja 180 siirtyy sen tilalle.. Kun noita taistelukaloja vielä koitan vähän kasvatella, niin olisi tarvetta vielä usealle pienelle purkille, mutta mutta...
Nyt piti poistaa 180l kaverille, mutta tuo 100litran projekti alkoi vuotamaan, joten se poistuu nyt (toistaiseksi, kunnes jaksan sen taas uudelleen ottaa käsittelyyn) käytöstä ja 180 siirtyy sen tilalle.. Kun noita taistelukaloja vielä koitan vähän kasvatella, niin olisi tarvetta vielä usealle pienelle purkille, mutta mutta...
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Niin siinä käy.. Kirjaimellisesti kun antaa pikkusormen se vie koko käden. Juhannuksen alla tuli 140, siitä kk päästä isäntä toi 63sen, siitä meni vähän toista kk niin taas tuli akvaario, 128. Tuossa vaiheessa oli kaikkia synnyttäviä hammaskarppeja. Sitten tuli omppuja ja rapuja, rapujan myötä piti hommata niille 21 litrainen muutama vk sit.
Olis sitä toki kiva yks iso vielä....... Mutta haaveilla saa
Kirsikkasukarapuja sekä sinirapuja.
-
Sarianna69
- Junior Member

Oli ihan pakko tulla kirjottamaan tänne unestani
Minä kun olen sitä sorttia että mulle passaa vain yksi allas; senkin mahdolliset ongelmat ja kalojen viihtyvyys ym. aiheuttaa nyt jo helposti mulle jopa unettomia öitä
Viimeyönä siis näin unen, että jostain kuului kovaa suhinaa. Ryntäsin muka ylös ja lähdin katsomaan mistä tuo suhina kuuluu. Olin aivan äimän käkenä, kun tulin olohuoneeseen, ja jokapaikka oli TÄYNNÄ akvoja. Joitain merkillisiä ellipsin muotoisia, kerrosakvoja, monikulmikkaita ja palloja
Aloin hokea, "mistä nämä kaikki altaat on tänne tulleet!!" ja mies muka vain tokaisi, että sinähän niitä tänne raahaat, hoida kanssa kun kerran olet ottanut. Kiertelin muka sellaisessa valtaisassa vesisumussa, joka suihkusi useimmista altaista; olivat menneet osa halki. Kiertelin katsomassa, mitä ihmeenlaisia kaloja olen tullut niihin hankkineeksi. Osa oli sellaisia todella mielikuvitusmaisia, isoja mötkyjä jotka olin ahtanut pieniin kuutioihin jne. Huusin miestä avuksi ja yritin katsoa mihin akvaan niitä kärsiviä alkaisin lappaa, etteivät jäisi kuiville ja kuolisi. Mies vaan jatkoi uniaan ja totesi että häneltähän ei apua heru; hoida itse kun olet niitä ottanut.
Uni loppui jotenkin kummallisesti kesken, mutta muistan vieläkin sen, kuinka niitä altaita yhtäkkiä olikin jossain nurkassa lisää, enkä missään vaiheessa saanut lasketuksi, montako niitä todellisuudessa oli
Ainakin 20-30 niitä näytti olevan
Tämä taisi olla jokin varoitus mulle; olenhan kumminkin jossain ajatusteni syvissä syövereissä joskus harkinnut josko ottaisi jonkin pienehkön altaan jollekin kutevalle kalapariskunnalle tms. No, se jää siis tekemättä, jokatapauksessa
Viimeyönä siis näin unen, että jostain kuului kovaa suhinaa. Ryntäsin muka ylös ja lähdin katsomaan mistä tuo suhina kuuluu. Olin aivan äimän käkenä, kun tulin olohuoneeseen, ja jokapaikka oli TÄYNNÄ akvoja. Joitain merkillisiä ellipsin muotoisia, kerrosakvoja, monikulmikkaita ja palloja
Uni loppui jotenkin kummallisesti kesken, mutta muistan vieläkin sen, kuinka niitä altaita yhtäkkiä olikin jossain nurkassa lisää, enkä missään vaiheessa saanut lasketuksi, montako niitä todellisuudessa oli
Tämä taisi olla jokin varoitus mulle; olenhan kumminkin jossain ajatusteni syvissä syövereissä joskus harkinnut josko ottaisi jonkin pienehkön altaan jollekin kutevalle kalapariskunnalle tms. No, se jää siis tekemättä, jokatapauksessa