Noni...selvitetäänpä hieman:
Olen siis 17-vuotias, toistaiseksi yksin asuva lukiolainen, jota ei onni ole työpaikalla suosinut, muutan keväällä takaisin vanhempieni luo, oman ja poikaystäväni koulunvaihdoksen seurauksena.
Rahat joita saan tulottomana näiden elinkustannusten lisäksi tulevat siis vanhemmilta, teen rahojen eteen kotitöitä siinä määrin mitä koulun sivussa ehdin, välillä enemmän, välillä vähemmän, näin ollen saan töitäni vastaan rahaa silloin kuin sitä tarvitsen, ei siis ole säännöllisiä viikkorahoja tai kuukausirahoja joita sivuun laittaisi, ainoastaan juuri esim. tuo 50€/kk jos tämän rahan välttämättä tarvitsen.
Äitini on siis periaatteessa suostunut akvaarioon silä pohjalla, ettei sen hankinta saa vähentää elämiseen tarkoittettuja rahoja enempää, kuin minun humputteluni yleensä.
Tässä kuitenkin on huomioitava se, että vanhan rintamamiestalon remontit eivät aina aivan ilman lainoja suju, viimekesän kattoremontti ja äipän uusi työauto on maksussa, joten tuo kuukaudessa saamani raha, ei voi juuri 50€ korkeampi olla.
Siihenkin saan jo apinoida kesän ruohonleikkurin perässä 100% varmuudella.
Myöskin mikäli akvaarion osamaksulla pystyisin hankkimaan, 2 pienempää akvaariotamme lähtisivät myyntiin heti uuden ollessa kalavalmis, pikkuakvaarioista saisin jo noin. 100€ osamaksujen suorittamiseen, mikä mielestäni esim. 200-400€ osamaksua lyhentäisikin jo kummasti.
Kaipa minä olen hieman kummallinen muitten silmään, vaikken sitä itse huomaa. .__.
(Ja miellän säästämisen toiminnaksi, jolla pyritään saamaan koko tarpeellinen summa yhteen mutikkaan ja ripiät, itse painan todetusti kovempaa, jos on aikarajaa ahdistamassa.)
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.