Harmistusta ja mutinaa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

tirppis_
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Harmistusta ja mutinaa

Viesti Kirjoittaja tirppis_ »

weemano kirjoitti: 200€ on korkein summa jonka pystyn altaaseen tarvikkeineen sijoittamaan.
Myöskin seutu jolla asun rajoittaa, kuopionseudulta 150km suuntaansa on pisimmillään mahdollista hakumatkaa.
2kk etsinnöitten jälkeen alkaa into hiipua ja harmitus vain kasaantua.

Noh, pakko oli purkaantua.
Ei saa lannistua! Voin kertoa että olen aw:n kautta löytänyt täydellisen, toimivan ja todella edullisen akvaariopaketin: n.450L kaikkine tarvikkeineen, sälöineen, 200e. Joskus näitä on, täytyy vaan olla tarkkana kuin porkkana :mrgreen:
Toisinaan sitä on tuulilasi. Toisinaan hyönteinen.
weemano
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja weemano »

Katselen nyt mitä tuosta hiukkasen isommasta kuuluisi takaisinpäin. :)
Porkkanana koitan olla, vaikka en oranssi olekaan.
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

weemano kirjoitti:Ja mistäpä 17-vuotias pikkupaikkakunnalla asuva lukiolainen säästää?
Ei löydy töitä kun ei ole täysi-ikäinen, tuet riittää juuri ja juuri vuokraan ja muuhun elämiseen saan rahaa vanhemmilta.
Jose säästäminen ei onnistu niin mitne hemmetissä osamaksu onnistuu? jos osamaksulla laittaisit esim. 50 euroa kuukaudessa niin säästä nyt hyvä ihminen jo valmiiksi!

ei sitä osamaksusumaakaan tyhjästä nyhjästä ja jos ei ole varaa säästää yhtään niin tuskin on osamaksuunkaan varaa?

Ehkä joku ymmärtää pointin.
NinZe
Member
Member

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Kyllä noita löytöjäkin välillä on. Itselle kaksi osunut kohdalle. 375L:
* akvaario
* jalusta
* lamppu
* Eheim prof.(kakkonen) 2028 ulkosuodatin
* kalat
* kasvit (oli paljon)
* ruuat, lääkkeet yms.
Hinta oli 170€

Sit hiljattain osu kohdalle toinen. 200L
Kaikki samat kun yllä paitsi oli vaa sisäsuodatin hinta oli 80€

Molemmat altaat oli hyvässä kunnossa. :D
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
weemano
Advanced Member
Advanced Member

Noni...selvitetäänpä hieman:

Olen siis 17-vuotias, toistaiseksi yksin asuva lukiolainen, jota ei onni ole työpaikalla suosinut, muutan keväällä takaisin vanhempieni luo, oman ja poikaystäväni koulunvaihdoksen seurauksena.

Rahat joita saan tulottomana näiden elinkustannusten lisäksi tulevat siis vanhemmilta, teen rahojen eteen kotitöitä siinä määrin mitä koulun sivussa ehdin, välillä enemmän, välillä vähemmän, näin ollen saan töitäni vastaan rahaa silloin kuin sitä tarvitsen, ei siis ole säännöllisiä viikkorahoja tai kuukausirahoja joita sivuun laittaisi, ainoastaan juuri esim. tuo 50€/kk jos tämän rahan välttämättä tarvitsen.

Äitini on siis periaatteessa suostunut akvaarioon silä pohjalla, ettei sen hankinta saa vähentää elämiseen tarkoittettuja rahoja enempää, kuin minun humputteluni yleensä.

Tässä kuitenkin on huomioitava se, että vanhan rintamamiestalon remontit eivät aina aivan ilman lainoja suju, viimekesän kattoremontti ja äipän uusi työauto on maksussa, joten tuo kuukaudessa saamani raha, ei voi juuri 50€ korkeampi olla.
Siihenkin saan jo apinoida kesän ruohonleikkurin perässä 100% varmuudella. :D

Myöskin mikäli akvaarion osamaksulla pystyisin hankkimaan, 2 pienempää akvaariotamme lähtisivät myyntiin heti uuden ollessa kalavalmis, pikkuakvaarioista saisin jo noin. 100€ osamaksujen suorittamiseen, mikä mielestäni esim. 200-400€ osamaksua lyhentäisikin jo kummasti.

Kaipa minä olen hieman kummallinen muitten silmään, vaikken sitä itse huomaa. .__.

(Ja miellän säästämisen toiminnaksi, jolla pyritään saamaan koko tarpeellinen summa yhteen mutikkaan ja ripiät, itse painan todetusti kovempaa, jos on aikarajaa ahdistamassa.)
annikki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja annikki »

Eikös sen elämän pidä mennä suu säkkiä myöten. Jos ei varoja ja jos niitä ei voi hankkia, sitten on vain sopeuduttava olemassa oleviin tosiasioihin ja nähtävä niissä ne mahdollisuudet.
Kuulostaa ja onkin tylyä, mutta niin totta.
Riitasointu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Riitasointu »

Mä löysin tosi edullisen kalapurkin,litroja 540 jalustalla ja mukana kaksi fluvalin 4 ja kaksiputkinen giantin lamppu.Ja hintakaan ei hirvittänyt,250€ koko roska.Kasveja tuli mukaan koko altaallinen.. :D
Omituinen höpöttäjä....
weemano
Advanced Member
Advanced Member

Itse olen sitämieltä, että elämästä puuttuu sisältöä jos ei ole jotain jonka eteen ponnistella.
Jos kuukauden tai parin kaurapuuro dietillä saa itselleen elinikäisen harrastuksen, saa siinä sivussa vararenkaat vähemmäksi vyötäröltäkin. :D

Ja tästä puheen ollen-> 320l löytyi alle 200€ tekniikoineen.
Toivottavasti saan kaupat tehtyä. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”