Aloittelijan painajainen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Pelkästään kanssa akvaristien vuoksi sinulla on velvollisuus vaatia korvaus hajonneesta altaasta, eihän se näin voi mennä, että let it be...
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Aika onneton "takuu", jos kolmen viikon jälkeen ei ole enää voimassa..
Takuu tuotteissa on käytännössä ikuinen. Jos vika voidaan osoittaa valmistusviaksi tai muutoin käyttäjästä ei johtuvaksi on myyjä velvollinen ensisijaisesti toimittamaan uuden tuotteen tilalle, hyvittämään hintaa tai loppupeleissä purkaa kauppa.

TÄMÄ SAMA KOSKEE MYÖS AKVAARIOKALOJA!

Tarkoittaa siis, että jos liike on myynyt puolimetriseksi kasvavan ahvenen sadan litran akvaarioon katsotaan tuote vialliseksi koska se ei vastaa asiakkaan oletusta tuotteen laadusta. Kauppa on siis velvollinen sopimaan kuluttajan kanssa asian molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla.
neiti_rock
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja neiti_rock »

no niin. asia saatiin sovittua..:)

allasta he eivät halunneet takaisin, koska rikkinäisellä altaalla eivät mitään tee. saan siis tuon altaan pitää omaan käyttötarkoitukseen tai myydä eteenpäin vaikka terraksi tms. ja toki kaapistot ym. mitä mukana tuli saan pitää myös.

sovimme näin että saan korvausta 100e altaasta, tämä sovittiin niin että saan heiltä ostaa sadalla eurolla ihan mitä vain tavaraa mitä nyt tarvitsen (ja sitähän aloitteleva harrastaja vielä tarvitsee). altaan normi hinta oli kai noin 170e, mutta en siitä jaksanut alkaa vääntämään kättä sen enempää.

eli korvausta nyt sain hajonneesta ja olen nyt tähän tulokseen ihan tyytyväinen, koska toinen allas on pian tulossa ja kasvien yms. osto olisi kuitenkin ollut ajankohtaista ihan pian. päästiin siis kauppiaan kanssa yhteisymmärrykseen ja vaikutti tällä kertaa ihan asialliselta.

olen nyt tulokseen ihan tyytyväinen. rahallista korvausta en nyt sitten alkanut vaatimaan, koska se olisi kai tarvinnut joka tapauksessa enemmän toimeinpiteitä. joku voi toki olla tästäkin nyt eri mieltä, että olisi pitänyt vaatia, mutta itse olen nyt tähän tyytyväinen.

kiitos kaikille vastauksista!

harrastus jatkukoon...:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”