Altaan jakaminen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

nosegoblin
Member
Member
Viestit: 488
Liittynyt: 13:10, 12.12.2003
Sukupuoli: N/A

Re: Altaan jakaminen

Viesti Kirjoittaja nosegoblin »

En tiedä onko tämä mainostaminen sallittua muualla kuin kauppa-alueella aqua-webissä, mutta modet rankaiskoon minua virheestäni tarvittaessa. [;)]

Altaan jakamisesta kiinnostuneille olisi hyvä ja siisti paketti myytävänä:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 0&t=141334
JPuranen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 218
Liittynyt: 12:06, 24.10.2008
Sukupuoli: Mies

Re: Altaan jakaminen

Viesti Kirjoittaja JPuranen »

Mabo kirjoitti:Meilläkin on suodatinmatolla (5 cm paksu, karkeudeltaan hieno) jaettu allas kahtia. Pala on riittävän iso, jotta se pysyy paikoillaan ilman erillistä kiinnitystä.
Näin minullakin on 600L rakennettu, tosin ei kahtia jaettuna, vaan 100L on eristettynä.

Syy on se, kun altaassa asuu karppeja ja ne porukalla repivät, rikkovat ja syövät kaikki kasvit.. Saan 100L puolella kasvit voimaan hyvin ja ottamaan vedestä kuormaa itseensä tulematta ollenkaan revityiksi. :) Imen veden maton lävitse ulkosuotimella ja pumppaan sen toiselle puolelle pintavirtaukseksi. Pikkupuolella on vielä toinenkin pumppu 300L/h siirtämässä vettä isolle puolelle maton yli, kun sellainen oli joutavana..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”