Sisustusvinkkejä kaivataan

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Janda kirjoitti:Onkos nuo Expon altaat MP akvaarion 180litrasia, näyttävät niiltä mutta osassa kuvissa toisaalta tosi isoilta. Eikai MP isompia kuitenkaan edes valmista.
Siis MP ei valmista isompia akvaarioita kuin 180litraisia vai? Jännä juttu, meillä kun tuolla yläkerrassa on n. 240litrainen MP:n kalusteallas (valmistetaan kokoluokkaa 126-720L) ja mietittiin kyllä yhdessä välissä isompaakin allasta samalta valmistajalta, MP scubaline 130, mutta ei antanut budjetti remontin keskellä periksi. Mutta jos taas puhutaan näistä MP:n pelkistä akvaariopaketeista Ei sisällä jalustaa, mutta tekniikan) niin niitähän he valmista kokoluokassa 54-180L.

Jup, saivartelua "aamutuimaan"... :D
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Sisustusvinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Nyt on taas allasta sisustettu uudelleen, kiitos TAS:n huutiksen. Elikkä näyttää tältä:

Kuva

Aattelin tohon vesimiekkojen eteen vielä joko poimupatsulia tai blyxa japonicaa. Samoin ton pantterivesimiekan takana kasvaa punaista rusolehteä, laitoin sinne latvapistokkaita ja heitin ne loput biojätteisiin. Oli jo niin monesti latvottu, että oli melko rumannäköistä. Ne ei vielä sieltä näy.

Sisustusvinkkejä saa antaa, jotta mäkin saisin sellaisen kauniin altaan. :D
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Sisustusvinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Moikka jälleen...

Mä oon ihan käsi tässä sisustuspuuhassa, kun ihania kasveja on liian paljon... Tulee ostettua milloin minkäkin näköistä ja kokoista kasvia, vaikka se ei sopiskaan altaaseen. Ja taas mun allas näyttää ihan kamalalta, joten apua kaipaisin kovasti. Sori heijastumat ja kakkainen lasi...

Tässä kuva koko altaasta:
Kuva

Tässä altaan oikea reuna:
Kuva

Keskiosa:
KuvaKuva

Vasen reuna:
Kuva

Kuvissa on lueteltu kaikki kasvit, joita altaassa on, vaikkei niitä näkyiskään. Osa on pieniä taimia, osa taas jää muiden varjoon. Sellaisia kasveja, joista ehdottomasti en halua luopua, ovat: punanuottaruoho, jättivedensuosikki, Helanthium vesuvius, pikkusuokki, staurogyne sp., afrikansaniainen, kierteisvallisneria, vesimiekka 'kleiner bär', pantterivesimiekka, punainen tiikerilumme sekä tuo susswassertang kookoksen kuori. Mutta jos noita kaikkia ei saa kivaan sisustukseen, niin aina noista kyllä voi tinkiä...

Mä tiedän, ettei tohon keskelle saa laittaa mitään, mutta mä en saanu tota susswassertangia mihinkään kivasti. Kun etualalle sen haluaisin, mutta toisella puolella kasvaa staurogyne sp. ja toisella pikkusuokit.

Löytyy vielä yks juurakko lisää, mikäli sille on tarvetta.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”