Voit kiinnittää ne laseihin ihan miten päin haluat, ja voivat kyllä luiskahtaa pois jos on kiinnitetty huolimattomasti tai jos lasi on todellä likainen. Eli järjellä kun menee niin ei mitään ongelmia pitäisi olla.
Ja kyllä joku perus 300l allas menee 2 hengen voimin ihan nätisti.
Akvaarion kuljetus
Valvoja: Moderaattorit
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Re: Akvaarion kuljetus
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
-Portaissa varovaisesti.
-Irroita ovenkahvat, kun ovet ovat kiinnitetty auki.
-Älä hätäile.
-Älä yliarvio kantovoimaasi.
-Pidä rikkaharjaa ja -lapiota saatavilla mahdollisten sirpaleiden takia.
Siinä ne.
-Irroita ovenkahvat, kun ovet ovat kiinnitetty auki.
-Älä hätäile.
-Älä yliarvio kantovoimaasi.
-Pidä rikkaharjaa ja -lapiota saatavilla mahdollisten sirpaleiden takia.
Siinä ne.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Minä kuljetin 600 litrasen pakettiautolla Jyväskylästä Kokkolaan, altaan alla oli vain puukehys. Ehjänä tuli perille. 

60,200,600
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Heh, pakko kertoa oma akvaarion haku reissuni. Akvaario on siis 450 litranen juwel vision. Ensiksi en saanutkaan autoa, joka oli tarkoitus saada, mutta akvahan oli pakko päästä hakemaan samana päivänä (matkaa kertyi yhteen suuntaan vaivaset 500 kilometriä) joten nappasin isäni vanhan toyotan, josta ei kyllä ollu mitään takeita, että kestäis reissun. No, enhän tietenkään saanu etes sitä parempaa peräkärryä, vaan ruosteisen romun. Noh, pohja näytti hyvältä, joten tuumailin, että eiköhän tuolla kalustolla ja positiivisella mielellä akvan saa haettua 
Kaikki meni hyvin, paitsi, että lahen moottoritiellä ajaessani huimaa 60-70km/h satuin katsomaan takapeiliin ja samassa huomaan, kuinka kiinnitetyksi peräkärryn pohjaksi luulemani vanerilevy nousee pystyyn ja lentää pientareelle, niinpä niin, matka jatkuu... toyota kesti perille ja kärry(osittain)
Onneksi saatiin taiteiltua uusi "pohja" kärrylle ja akvakin saatiin kyytiin, mutta oli siinä myyjällä varmaan ihmetteleminen, että kuka hullu tuommosella kärryllä ja autolla ajaa 500 kilsaa per suunta
oisin ehkä itekki hiukan ihmetelly
akvaario "suojattiin" parilla pienellä viltillä ja jalusta myös. Siinä sitten sydän kurkussa ajelin kotiin päin, peläten joka ainoaa koloa ja sydän jätti pari lyöntiä aina välistä, kun erehdyin ajattelemaan, että mitä jos toisen auton renkaista vaikka sinkoutuu kivi tai jotain muuta akvaarioon.
Eipä mitään matka olisi ollut muuten ihan loistava mutta noin 200 kilometriä ennen päätepysäkkiä aloin oksentamaan ja kyllä minulle iski mahatauti, no onneksi "vaan" oksensin :/ kotona olin aamu 4 aikaan, akvaario ehjänä, vaikka turvatoimia sen säilymiseen ei liiemmin ollut, onnellisena, väsyneenä ja seuraava päivä meni pää ämpärissä. Mutta sain unelma akvaarioni ja tuossa se vieressä pyörii ja olen siitä edelleen hyvin onnellinen

Kaikki meni hyvin, paitsi, että lahen moottoritiellä ajaessani huimaa 60-70km/h satuin katsomaan takapeiliin ja samassa huomaan, kuinka kiinnitetyksi peräkärryn pohjaksi luulemani vanerilevy nousee pystyyn ja lentää pientareelle, niinpä niin, matka jatkuu... toyota kesti perille ja kärry(osittain)

Onneksi saatiin taiteiltua uusi "pohja" kärrylle ja akvakin saatiin kyytiin, mutta oli siinä myyjällä varmaan ihmetteleminen, että kuka hullu tuommosella kärryllä ja autolla ajaa 500 kilsaa per suunta

Eipä mitään matka olisi ollut muuten ihan loistava mutta noin 200 kilometriä ennen päätepysäkkiä aloin oksentamaan ja kyllä minulle iski mahatauti, no onneksi "vaan" oksensin :/ kotona olin aamu 4 aikaan, akvaario ehjänä, vaikka turvatoimia sen säilymiseen ei liiemmin ollut, onnellisena, väsyneenä ja seuraava päivä meni pää ämpärissä. Mutta sain unelma akvaarioni ja tuossa se vieressä pyörii ja olen siitä edelleen hyvin onnellinen

~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)

Itellä olis altaan haku edessä...Kippo itessään ei ole iso, 270l, mutta kuution mallinen...
Kyydin oon saanut jo järkättyä, mutta nyt pitäis sitten saada hankittua ne sellaset imukuppikahvat. Ei autoa, lähin biltema mahdottoman bussimatkan päässä...
Niillä luulis menevän. Oma operaationsa on kantaa kippo ja jalusta himaan... Nouto 2.krs, mutta meille saakin kantaa sitten 5.kerrokseen... Ei oo hissiä. Jeejee.
Pitää ottaa kuntoilun kannalta. Alkoi vaan pelottaa niin arkeleesti, että jos imukupit ei pidäkään...

Ei ne imukupit helpolla irtoa jos vain lasi on puhdas johon ne kiinnitetään.
mulla itellä on noita bilteman 3 kuppisia joilla ooon liikuttanu...
960 litranen allas ja 15mm lasit, painaa liikaa neljälle miehellekkin, mut nostimet on hyvä, lasi ei vaan saa olla kostea, sillon liukuu nostin...
960 litranen allas ja 15mm lasit, painaa liikaa neljälle miehellekkin, mut nostimet on hyvä, lasi ei vaan saa olla kostea, sillon liukuu nostin...