Valvoja: Moderaattorit
En tiedä normaalista, mutta noiden mun rihmiksien (siis Janin entisten) viikkorytmi on suurinpiirtein sellainen että vedenvaihdon jälkeen pörhistellään 1 päivä, tongitaan irtohiekkaan (erityisesti melalehdet ja pienemmät miekkakasvit saa turpiin) 2 päivää reilun kokoinen kuoppa, ihmetellään kuoppaa 1 päivä ja loppuviikon naaras sitten saakin köniin. Sama tuntuu toistuvan viikottain vedenvaihdon yhteydessä, varsinkin elävät hyttysentoukat aktivoivat kummasti.jartzu65 kirjoitti:
Yksi erikoinen havainto oli se, että kun valot sammuivat kello 22.00, niin alkoi "perheväkivalta" Koiras jahtaa naarasta altaan päädystä päätyyn aivan hillittömästiKuuluukohan tuo käytös niiden normaaliin perhe-elämään?
Ne heittävät kuutamokeikkaa, pelkäsivät että tulee häätö kun kaivaa kuoppia...Jani kirjoitti:Mulla rihmakirjot jatkoivat mökkäämistä myös valojen sammuttua. Kuunvalosimu vaikutti niiden kuopankaivuuseen tosi paljon. Päivisin ei tullut kuoppia vaan kaivuuhommat tehtiin yö hämäryydessä. JJVin akvassa ei taida olla kuunvaloa, joten kalat hyytyvät pimeässä.
Oon tehnyt saman havainnon, minusta kutupari helmikirjoahveniakin oli säyseämpi toisiaan kohtaan kuin nuo. Sinulla ei ainakaan voi syyttää tilanpuutettakaan...jartzu65 kirjoitti:Koiras on yön aikana pahoinpidellyt naaraan lopetuskuntoon![]()
Kaikki evät revitty ja kyljet aivan hakattuna, ja aamukiireessä en edes ehtinyt tekemään asialle mitään. Puoliso soitti sitten töihin että koiras hakkaa sitä kalaa vieläkin vaikka naaras makaa vatsa pystyssä pohjalla.
Ja minä kun luulin että ovat säyseitä kirjoahveniksi