60l

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: 60l

Viesti Kirjoittaja millia »

miljoonakala84 kirjoitti:Mitenkäs, jos tuon taiston seuraksi ottas parven hohtomiljoonakala koiraita
Mun ensimmäinen taistelukala, Boris, masentui aivan täydellisesti kun ei saanut sen akvaarioon laittamiani miljoonakalan poikasia hengiltä. Lisäksi millikset vähän aina ohimennen nappas sen eviin kiinni.
¤albiinomonninen¤
Member
Member
Akvaarioseurat: Tas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ¤albiinomonninen¤ »

Millia: Oho.. Ei kuulosta kivalta tilanteelta kaloille eikä omistajalle. :cry:

------------------------

Mietin vaan, että meniskö mikään sukarapu? :|
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Voi mennä. Mä en ole laskenut tuota sulle tulevaa ukkelia vapaalle jalalle joten en tiedä miten se suhtautuu sukarapuihin. Jos kokeilet, kokeile mahdollisimman isoilla ja halvoilla sukaravuilla ja järjestä ravuille sellaisia piiloja minne taisto ei mahdu tuleen perässä. Taistot voi olla joskus niin mänttejä, että kun ne ei saa yhtä sukarapua syötyä, ne ei edes kokeile onneaan sitten jos kohdalle sattuisi suuhun mahtuva sukarapu.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Mites jos tuonne laittas tuon taiston seuraksi noita leväsukarapuja, nehän kasvaa sen verran kookkaikisi jötkäleiksi että taisto ei semmosta saa syötyä ja kun nuo sukaravut ei tee poikasia makeassa vedessä, niin ei tartte murehtii siitäkää että taisto syö poikasia. :)
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Tai sitten ihan mitä tahansa makeassa vedessä lisääntyviä sukarapuja, mutta aikuisia yksilöitä. Eihän se mitään haittaa vaikka taisto karsisi kantaa. Ei tule ylikansoitusta ja taisto on tyytyväinen kun saa aina välillä elävää ruokaa. Kylläinen taisto joka ei ole oppinut että aikuinen sukarapu voisi nippanappa mahtua suuhun, tuskin ryhtyy sellaista edes kokeilemaan.
Mitä sitten tulee leväsukarapuihin, ne kyllä kasvavat tarpeeksi suuriksi että ei ole mihtään mahdollisuuksia siinä taistolla. Ne vaan on aika kalliita. Mitä jos taisto tyytyykin vaan ruhjoon ja repiin, vähän niinkuin urheilukalastastusta missä otetaan vaan saalis kiinni, vähän telotaan sitä ja sitten päästetään menemään.
Kyllä mä olen edelleen sillä kannalla, että ensin kokeilee niin halvoilla sukaravuilla kuin mahdollista. Jos niille ei tehdä mitään, niin sitten voi turvallisin mielin ottaa jotain kalliimpia jos sellaisia on "pakko saada".
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

millia kirjoitti:Tai sitten ihan mitä tahansa makeassa vedessä lisääntyviä sukarapuja, mutta aikuisia yksilöitä. Eihän se mitään haittaa vaikka taisto karsisi kantaa. Ei tule ylikansoitusta ja taisto on tyytyväinen kun saa aina välillä elävää ruokaa. Kylläinen taisto joka ei ole oppinut että aikuinen sukarapu voisi nippanappa mahtua suuhun, tuskin ryhtyy sellaista edes kokeilemaan.
Mitä sitten tulee leväsukarapuihin, ne kyllä kasvavat tarpeeksi suuriksi että ei ole mihtään mahdollisuuksia siinä taistolla. Ne vaan on aika kalliita. Mitä jos taisto tyytyykin vaan ruhjoon ja repiin, vähän niinkuin urheilukalastastusta missä otetaan vaan saalis kiinni, vähän telotaan sitä ja sitten päästetään menemään.
Kyllä mä olen edelleen sillä kannalla, että ensin kokeilee niin halvoilla sukaravuilla kuin mahdollista. Jos niille ei tehdä mitään, niin sitten voi turvallisin mielin ottaa jotain kalliimpia jos sellaisia on "pakko saada".
Nii no joo, tää kyllä kuulostaa järkevältä jutulta jos tälleen tekee ja ompahan taistolla tekemistä, kun saa kyttäillä rapusia. :mrgreen:
¤albiinomonninen¤
Member
Member
Akvaarioseurat: Tas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ¤albiinomonninen¤ »

Juu, mä tota varmaan yritän ostaa tuolta akvaariokirppikseltä niitä, kun harrastajilta saa aina halvempia. Tulisukat vois olla kivoja. (tai mitkä tahansa) Mulla on jo noita kirsikkasukia toisessa altaassa ja huomannut olen kuinka joku karsi kaikki pojat pis niin eipä päässeet lisääntyyn. :?
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”