Riksu95: ei pyöreä hiekka/sora vahingoita monnisia mutta ne eivät pääse seulomaan sitä, mikä on se niiden juttu. Eli siis itse vaihtaisin koko hiekan niin on monnisillakin koko pohjan pinta-alan verran tilaa temmeltää.
Mikä pohja paras monnisille?
Valvoja: Moderaattorit
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Mikä pohja paras monnisille?
Mulla on tota Maxitin hiekkaa, olihan siinä pesemistä juu.. Pesin muutaman litran ja totesin että ei kiitos. Kippasin loput tohon 60-litraiseen sairasaltaaseen (ei siis ollut potilaita sillä hetkellä
) ja vaihdoin vettä letkulla ja pöllytin ja vaihdoin vettä jne... Helpompaa kuin kyyryssä pestä litra kerrallaan kylppärissä. 
Riksu95: ei pyöreä hiekka/sora vahingoita monnisia mutta ne eivät pääse seulomaan sitä, mikä on se niiden juttu. Eli siis itse vaihtaisin koko hiekan niin on monnisillakin koko pohjan pinta-alan verran tilaa temmeltää.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
bj
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Ja se tahtoo olla niin, että isompi maa-aines nousee pintaan. Se hienompi hiekka jää sinne alle. Että kannattaa vaihtaa kaikki vaan suosiolla
.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Juu niin vähä ajattelinkin mutta en ole ainakaan vielä hankkimassa monnisia. Vaihdan hiekan sitte kun olen. Kiitos neuvoistanne
!!!