Helsingin paras kalakauppa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

naumante
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja naumante »

Itse pidän luotettavaa ja hyvää palvelua tärkeimpänä valintakriteerinä. Tarkoitan tällä sitä että en osta huonosti hoidetusta altaasta, yhtään kalaa vaikka saisinkin halvalla. Mieluummin maksan pienen lisähinnan, joka todellakin kalojen ollessa kyseessä on aikaslailla pieni.

Tämän vuoksi Akvaariokeskus on niin loistava kuin on ja olen sen Petrillekin joskus sanonut.
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

naumante kirjoitti:Tarkoitan tällä sitä että en osta huonosti hoidetusta altaasta, yhtään kalaa vaikka saisinkin halvalla.
Tämän vuoksi Akvaariokeskus on niin loistava kuin on ja olen sen Petrillekin joskus sanonut.
Häneltä ostetut kalat ei ole sairastellut yhtään, viimeksi kun ostin häneltä kaloja, taisi olla aika monessa akvaariossa uusien kalojen pussit niin kivasti upoksissa että saa nähdä miten käy uusien kalojen. Siitäkin on jo 1,5 viikkoa. (26.9 tulee tasan 2 viikkoa) Ehkä nuo kalat ei saa mitään tauteja, mutta tämä pisti silmään liikkeessä että uusien kalojen pussit killuu kohta pohjassa johon pääsi akvaarion omaa vettä. Vai onko tämä ollut Akvaariokeskuksen käytäntö pitkän aikaa? Vai tahallinen unohdus?

Onko joku muukin huomannut saman asian?

Ehkä tulen kysymään suoraan Petriltä tätä asiaa jossakin vaiheessa, koska parempi nämä asiat hoitaa hänen kanssaan.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Olen viime aikoina käynyt lähinnä kahdessa liikkeessä; Akvaariokeskuksessa ja Siniriutassa.

Akvaariokeskuksen vauvailmiö ei ole haitannut minua asiakkaana, päinvastoin (saapa siinä sivussa beibien muotinäytöksenkin samaan hintaan :D ), ja valikoima sekä palvelu ovat mielestäni pysyneet kautta vuosien yhtä hyvinä. Hintoja olen huono arvioimaan mutten niissäkään mitään ihmeellistä ole havainnut. Altaiden määrä on viime aikoina kasvanut ja sama tarkkuus siitä että uutuudet ovat mahdollisimman nopeasti saatavilla on säilynyt. Erityisplussana mainittakoon taannoinen kalatilaus Saksasta yhdessä NL-Aquan kanssa. Pienille liikkeille voimien yhdistäminenkin voi olla kelvollinen kilpailuvaltti tällaisissa asioissa. Harmittaa kun ei ole aikaa käydä näissä molemmissa liikkeissä useammin.

Siniriutta näyttää makean veden osalta ihan hyvältä ja palvelu on mainiota, mutta se merivesipuolen kuivatarvikkeidenkin valikoima, se valikoima... Nyyh. Tätä on viime viikkoina säälitelty monella suulla ja kaikki haluaisivat asiaan pikaista parannusta. Jos todellista vaihtoehtoa netistä tilaamiselle ei ole niin nettiinhän se kauppa väistämättä siirtyy. En varmasti ole yksin kun sanon etten haluaisi nähdä tällaista kehitystä tuoreena nanoharrastajana. Siniriuttaa uskallan kuitenkin suositella hyvänä akvaarioliikkeenä puutteista huolimatta.

Vuosikausien kokemuksella suosittelen lisäksi Leppävaariota vaikken ole siellä koko kesänä ehtinytkään käydä.
Syno
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Syno »

naumante kirjoitti:Itse pidän luotettavaa ja hyvää palvelua tärkeimpänä valintakriteerinä. Tarkoitan tällä sitä että en osta huonosti hoidetusta altaasta, yhtään kalaa vaikka saisinkin halvalla.
Juurikin näin ja nimenomaan näistä syistä ei tule Kurjessa asioitua.
Mieluummin maksan pienen lisähinnan, joka todellakin kalojen ollessa kyseessä on aikaslailla pieni.
25-30 % verrattuna Yannan kalahintoihin (esim. ravut ja kiipijät) on kyllä melkoisen suuri lisähinta Petrin showsta :D Myyrmannin kalaosaston taso on pysynyt yllättävän hyvässä kunnossa, vaikka vetovastuu vaihtuikin Jounin siirryttyä isommille vesille.

Tokihan Akvaariokeskuksesta löytyy hurja määrä lajeja, joita ei muualla näy ja tietyissä lajeissa hinnat ovat edelleen seudun halvimmat, mutta ei tosiaan kannata sokeasti olettaa, että Petri on aina se edullisin kauppias. Jollakin se on kauppamiehenkin elettävä :)
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Faunattarista puheenollen... Itseäni ainakin harmittaa ylikaiken, että yksi seinä akvaarioita siirrettiin Arabian Faunattareen. Arabian Faunattaren kalatarjonta puolestaan kilpailee Tikkurilan uuden liikkeen kanssa siitä, kummalla on peruskalojakin peruskalaisemmat altaat. Olisivat vaan pitäneet ne altaat Itiksessä, niin Itiksessäkin olisi laajempi valkoima.
Syno
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Syno »

aqua2002 kirjoitti:Arabian Faunattaren kalatarjonta puolestaan kilpailee Tikkurilan uuden liikkeen kanssa siitä, kummalla on peruskalojakin peruskalaisemmat altaat.
Tikkurilan uudelle kaupalle puolestaan ei löydy voittajaa Corydoras sterbain hinnoittelussa. Käykääpä katsomassa ja kauhistumassa :mrgreen:
kauranne
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kauranne »

Leppävaariossa on mielestäni ehdottomasti paras palvelu, eikä hintatasokaan ole kovin korkea. Neuvot ja opastukset saa kaupanpäälle.
Suosittelen. :P
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Kauppatorilta löytyy sitä kalaa aika hyvin.

Ja otsikko olisi ehkä kannattanut olla pääkaupunkiseudun paras, sillä täällähän tarjotaan Vantaata ja Espootakin :roll:
Jaani
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jaani »

kirjo kirjoitti:Nykyään sitä hyvää palvelua on saatu monista muistakin liikkeistä kuin Vauvakeskuksesta. Toisella liikkeellä toiset, toisella toiset hyvät puolensa.
Ei pysty kykenee sanomaan parasta. Vaikka ehkä haluaisi.
Enpä itsekään pysty yhtä ylitse muiden nostamaan ihan siitä syystä, että erikoisempia kaloja etsiessä tulee kierrettyä lähes kaikki liikkeet. Useimmista liikkeistä löytyy yksi tai useampia lajeja, joita ei ole kenelläkään muulla myynnissä juuri sillä hetkellä. Tarjonnan monipuolisuuden takia on hyvä, että liikkeitä on paljon.

-Jaani-
Tuukkah
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Tuukkah »

Itse tykkään asioida Leppävaariossa ja Petikon Siniriutassa... okei, sijainti on mulle molemmissa todella sopiva, mutta valikoimat ja hintataso, sekä palvelu ja laadukkuus on molemmissa top notch 8-)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”