Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Valvoja: Moderaattorit
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Mä kun olen tuskaillut tuon vajaan kahdensadan kanssa... käänteisosmoosilaite näyttäisi toimivan. Sinisenletkun jälkeen johtavuus vedessä noin 25µS ja punaisen jäteveden letkusta noin 250µS. Shellin akkuvedestä sain lukeman 4µS. Juu eli siis puhdistelen vettä. Varmaankin nuo pärjäävät hieman likaisemmassakin, mutta ilmeisesti kutemaan saaminen ilman todella puhdasta vettä on lähes mahdotonta.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
bj
- Advanced Member

- Viestit: 2426
- Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
- Paikkakunta: Turku
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Nii, kutemiseen varmaan tarviivatkin erityisjuttuja. Jännää sitten, jos homma onnistuukin. Pidän peukut ja varpaatkin pystyssä
.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Vajaa parikymmentä litraa tuotettu ja sinisenletkun(eli puhdistettu vesi) jälkeen johtavuus vedessä noin 4µS
ja punaisen jäteveden letkusta alle 200µS.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Ei tarvitse. Listalta löytyy myös Corydoras punctatus (kulta), jota nyt ei ilmeisesti ole edes tuotu suomeen, eli ei kyllä viljeltykään. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Reilun kymmenen yksilön parvi osasi uuteen kotiinsa juuri! Suurkiitokset Ilkalle Tampereen akvaariokalaan! Hienoa, että saadaan näinkin harvinaisia herkkuja tänne pohjolaan!
--------------------------
Aivan mahtavia kyrmyniskoja! Pisin noista on 8,5cm!
Aivan upea vonkale!
--------------------------
Aivan mahtavia kyrmyniskoja! Pisin noista on 8,5cm!
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
iomeron
- Advanced Member

- Viestit: 1400
- Liittynyt: 22:32, 24.03.2008
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
- Paikkakunta: Oulu
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Kuvia kuvia!
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
No nii-i... Tuu ottaan! ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
iomeron
- Advanced Member

- Viestit: 1400
- Liittynyt: 22:32, 24.03.2008
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
- Paikkakunta: Oulu
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Voin tullakkiDeicide kirjoitti:No nii-i... Tuu ottaan!
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Kyllä tämä Coryfani tietää miltä seuraavat meille tulevat lajit näyttävät!
Aivan selvät kuturallit noilla on jo nyt menossa, joten uskon kyllä, että nuo vielä kutevat. Arkuudesta ei tietoakaan ja suurin naaras suorastaan tarjoilee itseään koiraille aivan etulasin tuntumassa. Mahtavan näköistä, kun kyntävät kuono sentin syvällä hiekassa! Upeita otuksia!
Kyllä bj mua nyt suorastaan harmittaa, etten noita narsissuksia silloin ostanut! Mulle tuli eilen kaarimonnisia, ja nekin ovat tosi kauniita! Vielä, jos niillä olisi pitkä kuono... Tuon narsissuksen täytyy olla upea näky! Kuinka isoja nuo sulla ovat?
Kyllä bj mua nyt suorastaan harmittaa, etten noita narsissuksia silloin ostanut! Mulle tuli eilen kaarimonnisia, ja nekin ovat tosi kauniita! Vielä, jos niillä olisi pitkä kuono... Tuon narsissuksen täytyy olla upea näky! Kuinka isoja nuo sulla ovat?
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
iomeron
- Advanced Member

- Viestit: 1400
- Liittynyt: 22:32, 24.03.2008
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
- Paikkakunta: Oulu
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Mulle varattu ekat deiciden poikaset!
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
iomeron kirjoitti:Mulle varattu ekat deiciden poikaset!
No, kun ne vaan näkisi! Pannaan jonoon!
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
bj
- Advanced Member

- Viestit: 2426
- Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
- Paikkakunta: Turku
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Juu, on nuokin komeita, kahdeksan sentin paikkeilla varmaan isoimmat näissäkin. Kaarimonninen onkin sen pyöreäkuonoinen kopio, mutta en tiedä, ovatko yhtä isoja?
On ne varmaan livenä komeita nuo ristit, kun kuvissakin ovat jo sitä. Ei sitä tiedä, vaikka saisitkin ne kutemaan. Minuukin kiinnostaisi ne kovasti, mut nyt ei ole enää altaissa tilaa, kun ostin nuo punamonniset suurempaan tuskaan. Nekin on muuten tosi isoja jötkäleitä, yhtä suuria kuin jouset. Ehkä joskus tosiaan, jos saan tilaa hankkia jokunen kasvatusallaskin (räkki olis hieno), saatan taasen haaveilla ristimonnisistakin. Ja jos saisi nuo jousetkin omaan altaaseensa siirrettyä, vois yrittämällä yrittää järkätä niitä kutemaan. Tuolla nuo yhdessä on niin arkailevaa sakkia, että eivät siellä ainakaan taida innostua kutemaan.
On ne varmaan livenä komeita nuo ristit, kun kuvissakin ovat jo sitä. Ei sitä tiedä, vaikka saisitkin ne kutemaan. Minuukin kiinnostaisi ne kovasti, mut nyt ei ole enää altaissa tilaa, kun ostin nuo punamonniset suurempaan tuskaan. Nekin on muuten tosi isoja jötkäleitä, yhtä suuria kuin jouset. Ehkä joskus tosiaan, jos saan tilaa hankkia jokunen kasvatusallaskin (räkki olis hieno), saatan taasen haaveilla ristimonnisistakin. Ja jos saisi nuo jousetkin omaan altaaseensa siirrettyä, vois yrittämällä yrittää järkätä niitä kutemaan. Tuolla nuo yhdessä on niin arkailevaa sakkia, että eivät siellä ainakaan taida innostua kutemaan.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Eihän tuo arcuatus kasva kuin kuusisenttiseksi. Todellakin mukavan näköinen takki noilla on, ja vielä kun olisi se pitkä kuono. Räkki olisi kyllä jo kohta pop. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
bj
- Advanced Member

- Viestit: 2426
- Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
- Paikkakunta: Turku
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Jee, nii oliskin. Oon jo pitkään suunnitellut, että kun tytär muuttaa (ainakin kovasti itse on lähdossä omaan kämppään, heti kun koulu loppuu) että hankin neljän, n 90 tai 100 sentin mittaisen altaan räkin noille monnisille ja miksei jotain muutakin kalaa voisi sitten yrittää kudettaa. Aina tietty suunnitelmat voi ajan saatossa muuttua.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Mulla oli jo räkki kaupat hierottuna, mutta sitten meni tuo turkasen helekatti ja särki koipensa. Sinne meni räkkirahat ja monet muutkin..
Vielä mä sen pystytän, kunhan mamma häipyy taas pidemmälle reissulle! Sitä on hyvä aina ärsyttää, kun pystyttää poikasaltaita keittiön pöydille, niin eiköhän pikkuhiljaa ala räkkiajatus miellyttää! 
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
Mika Sandell
- Advanced Member

- Viestit: 2027
- Liittynyt: 16:20, 06.04.2009
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Turku
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Strategia se on tuokin...Deicide kirjoitti:Sitä on hyvä aina ärsyttää
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Ja tehokas! 
----------------------------
----------------------------
Tuli muuten tuosta vielä mieleen tuo "super arcuatus", jolla myös pidempi kuono, muttei sellaista kyömyä otsassa, kuin narsissuksellaa. Nuo kylläkin maksavat aivan maltaita, jos edes sattuisi jostain saamaan.Kaarimonninen onkin sen pyöreäkuonoinen kopio
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Mielenkiintoista, täysin tähänastisista monnis kokemuksista poikkeavaa käytöstä noillla semeillä. Noiden altaassa on yhtä kiveä vasten kaareva kanto, johon muodostuu avara piilo 10 x 15cm? Yksi koiras on valloittanut tuon, eikä päästä muita koiraita kannon alle. Ei kyllä myöskään naaraita. Äkäisesti pukkimalla ajaa kannon alle yrittäjät poissa. Tulee mieleen suurikokoiset C. barbatus koiraat, jotka myöskin voivat käydä kiivaita taisteluita naaraista.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
Mika Sandell
- Advanced Member

- Viestit: 2027
- Liittynyt: 16:20, 06.04.2009
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Turku
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Tutulta kuulostaa. Taitavat olla kovinkin läheistä sukua keskenään. On muuten Scleromystax barbatus nykyisin, jos tarkkoja ollaan. Odota vaan kun tulee kutu ajankohtaiseksi, meillä yksi parantelee rintaeväänsä ensimmäisen kudun jäljiltä. Että sellaisia rauhallisia monnisia nämä barbatukset.Deicide kirjoitti:Tulee mieleen suurikokoiset C. barbatus koiraat, jotka myöskin voivat käydä kiivaita taisteluita naaraista.
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Tosiaan, mutta tuo Corydoras on niin paljon helpompi kirjoittaa!
Toivottavasti tulee kutu vielä! Hyvin kyllä enteilee. Lisää vettä vaan tilalle. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
bj
- Advanced Member

- Viestit: 2426
- Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
- Paikkakunta: Turku
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Juu, eroaa nuo pyöreäkuonoisista, piru, kun mun jouset piilotteleee paljon, ni ei oikein näe mitä ne puuhaa muulloin kuin ruoka-aikaan. Nuo barbatus koiraat nahisteli ruuastakin, ainakin surviaisista intoutuivat kilpaa kiitämään ja puskemaan samalla toisiaan kuononsivuun, joka sekin on epätyypillistä tavan monnisille.
Mä oon ajatellut, että jos kumminkin hiukan muuttaisi tuota sisustusta siten harvemmaksi, että vaikka oliskin jotain vaikka kasveja, ni näkyisi välistä kumminkin. Nyt on noita kantojakin niin paljon, että vallan ovat niiden takana. Eikö ne tottuisi kumminkin siihenkin, jos olisi avarampaa? Nuo punamonnisetkin (C. melanistius) kun ovat muiden mukana piilosilla. Entisessä paikassaan olivat hyvin näkösällä eri puolilla eikä arastelleet yhtään, olikin harvempi kasvisto, eikä kantoja. Mä ajattelinkin, että nehän on reippaudessaan ja rohkeudessaan hyvää seuraa noille aremmille, vaan kuinkas kävi, nämä ottikin mallia noista...
Jokos sulla Deicide, olis kuvia noista semeistä.
Mä oon ajatellut, että jos kumminkin hiukan muuttaisi tuota sisustusta siten harvemmaksi, että vaikka oliskin jotain vaikka kasveja, ni näkyisi välistä kumminkin. Nyt on noita kantojakin niin paljon, että vallan ovat niiden takana. Eikö ne tottuisi kumminkin siihenkin, jos olisi avarampaa? Nuo punamonnisetkin (C. melanistius) kun ovat muiden mukana piilosilla. Entisessä paikassaan olivat hyvin näkösällä eri puolilla eikä arastelleet yhtään, olikin harvempi kasvisto, eikä kantoja. Mä ajattelinkin, että nehän on reippaudessaan ja rohkeudessaan hyvää seuraa noille aremmille, vaan kuinkas kävi, nämä ottikin mallia noista...
Jokos sulla Deicide, olis kuvia noista semeistä.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Ei ole vokaali vielä käynyt kuvaamassa!
Muuten minkä mukaan sulla on vesiarvot noilla narsisseilla? 
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
bj
- Advanced Member

- Viestit: 2426
- Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
- Paikkakunta: Turku
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Eipä näistä paljoa tietoa ole ollut, muistaakseni CW:ssä ei ollut mitään, näissä linkeissä lämpötila ja pH. Mun Catfish kirjassakaan ei juuri ole, mutta Varjon opuksessa tuo on kuten ne semitkin on. Siinä vain on annettu "narsisseille" lämpötilaksi vähän korkeampi arvo. Sitä sähkönjohtavuusarvoa en o missään nähnyt. Varjon kirjan mukaan muuten nuo semit viihtyisi aika alhaisessa pH:ssa, onko sulla sama tieto?
http://www.planetcatfish.com/catelog/sp ... ies_id=241
http://www.scotcat.com/factsheets/narcissus.html
http://www.planetcatfish.com/catelog/sp ... ies_id=241
http://www.scotcat.com/factsheets/narcissus.html
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
Deicide
- Elite Member

- Viestit: 5126
- Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ii
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Juu, pehmeää vettä. Eikös narsistejakin löydy molemmin puolin rajaa Peru/Brasilia? Varmaan arvot pitkäkuonoisina todella lähellä toisiaan! Vaikeaa noista on tietoa kaivaa! Tine kerro nyt jotain, tiedät kuitenkin ja lopettaisipa se Rassi jo lapsellisen mykkäkoulunsa.! ![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
naranj_a
- Starting Member

- Viestit: 35
- Liittynyt: 00:44, 11.10.2009
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Oulu, Raahe
Re: Corydoras semiaquilus eli ristimonninen
Kylläpäs täällä ollaan mielissään ristimonnisista
Tsemppiä minunkin puolesta kudetukseen, kivan näköisiä olivat!