Altaan vaaitus

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

joppe
Advanced Member
Advanced Member

Re: Altaan vaaitus

Viesti Kirjoittaja joppe »

joka kirjoitti:Anteeksi skeptisyyteni, mutta toistakymmentä vuotta takana rekennusliikkeiden konsulttina, uskallan väittää, vaikka laitteet ovat parantuneet, ei työn laatu siinä suhteessa ! Taas vanhoja taloja auki nähneenä, vaikka menetelmät on esim. 50-luvulla olleet vähän sitä ja tätä, on työn laatu taas ollut hieman korkeampaa !
Saat anteeksi mutta jos oikeasti olisit mitä väität tiedät kyllä mikä on vanhan ja nykyisen laadun erot. Kunhan nyt tyypilliseen tapaan poraat nostalgiaa...
Mä taas olen vielä kauemmin asunut ja korjannut niitä vanhoja taloja ja sanon että ei ole syitä olla kateellinen. Jos et usko osta vaikka rintsu ja avaa silmät... :mrgreen:

Tuohon lattiakysymykseen vielä että jos on lankut uivana niin takuulla antaa periksi tuon tuhannen litran alla. Siis jos se tosiaan on uiva eristekerroksineen...
joka
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja joka »

joppe kirjoitti: Saat anteeksi mutta jos oikeasti olisit mitä väität tiedät kyllä mikä on vanhan ja nykyisen laadun erot. Kunhan nyt tyypilliseen tapaan poraat nostalgiaa...
Mä taas olen vielä kauemmin asunut ja korjannut niitä vanhoja taloja ja sanon että ei ole syitä olla kateellinen. Jos et usko osta vaikka rintsu ja avaa silmät... :mrgreen:

Tuohon lattiakysymykseen vielä että jos on lankut uivana niin takuulla antaa periksi tuon tuhannen litran alla. Siis jos se tosiaan on uiva eristekerroksineen...
Hei, kamoon, tämä on kyllä kumma selkäänpuukottajien palsta ! P**kaahan tänne on tultu puhumaan, henkilökohtaisesti olen yhden vuoden 1952 "rintamamies"-talon tehnyt ja nyt asun 1890 valmistuneessa itse korjatussa tiilitalossa ! Tietysti laatueroa löytyy sodan jälkeen tehdyissä oikeissa rintamamiestaloissa ja ns. rintamamiestaloissa, lisäksi pääsääntöisesti teen työtä suurempien rakentajien kanssa vuodesta about -97 lähtien, selvästi laadussa on eroja eri ajan jaksoilla, kuten esim. 80-90-luvun taite oli melkoista säpöstämistä, samoin öljykriisi ja nyt tämä 2000 luvun ensimmäisen kymmenyksen loppu ! Jos itselläsi on parempia kokemuksia hyvä niin ! Toimistomme on tehnyt täällä Lappeenrannassa minun siinä mukana ollessa LVI teknisiä kuntoarvioita mm. LOAS ja Asuntopalvelu (kaupungin vuokra-asunnot) about 150-200 kohteeseen, kai siinä jotain näkemystä jää, ettei ole pelkkä vanhan haikailija ! Lisäksi vielä uuden rakentaminen Etelä-Kymenlaaksossa ja täällä Etelä-Karjalassa.

No se rakentamisesta !

------------------------------------

Lisätään nyt vielä, ettei pääse sanomaan, rakennustekniikassa en ole ammattilainen, mutta sanoin omasta näkemyksestäni/kokemuksestani kommentin ! Olen kovin pahoillani, jos se jonkun henkistä selkärankaa nakertaa, tai tuntuu, että hypin jonkun täällä jo kokeneemman silmille, kun sitä en tee !

- j o n i -
joppe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja joppe »

joka kirjoitti: Lisätään nyt vielä, ettei pääse sanomaan, rakennustekniikassa en ole ammattilainen, mutta sanoin omasta näkemyksestäni/kokemuksestani kommentin ! Olen kovin pahoillani, jos se jonkun henkistä selkärankaa nakertaa, tai tuntuu, että hypin jonkun täällä jo kokeneemman silmille, kun sitä en tee !

- j o n i -
Niin no kukapa täällä nyt mahtoikaan provosoitua? :mrgreen: Yp ainakin mutta totesin että töissä vaan sitä oltiin ennenkin ja noihin muihin väitteisiin ei oikein löydy todellisuuspohjaa. Sitä nyt vaan kansa haikailee vanhoista hyvistä ajoista vaikka ei ne aina niin hyviä ollut. Jos tiedät paremmin kerro edes yksi asia rakentamisessa joka osattiin ennenvanhaan paremmin kuin nykyään? Vaikka eihän tämä enää akvaarioihin liity...
joka
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja joka »

Anna olla [}:)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”