Ehdotuksia 2400-litraisen kalastoksi

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Junttis
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Mies

Re: Ehdotuksia 2400-litraisen kalastoksi

Viesti Kirjoittaja Junttis »

bymoor kirjoitti:Kyllä pistäisin ennemmin noita Datnioideseja, ku seepratilapioita. Huomattavasti hienompi kala kyseessä. Siis ainaki mun mielestä...

http://www.youtube.com/watch?v=AV8Y-xdzOVQ&NR=1
Samoilla linjoilla olisin myöskin minä. Seepratilapioista tulee todella äksyjä kasvaessaan. Olen nähnyt seepratilapian hakkaavan hengiltä jopa sitruunakirjoahvenen. Tämäkin tosin on taas tuurista kiinni, että minkälaisia yksilöitä satut saamaan.

Itse tosiaan laittaisin pohjalle muutaman rauskun, pari isompaa plekoa, ehkä jonkin antennimonnin, pinnalle tuo arovana ja samaan soppaan parvi datnioideseja tai cichloja.
Tiff
Junior Member
Junior Member

Re: Ehdotuksia 2400-litraisen kalastoksi

Viesti Kirjoittaja Tiff »

Seepratilapiat ajattelin siis jättää akvaarioon kun ne ovat jo valmiiksi siellä olemassa. Nämä yksilöt ovat ainakin rauhallisia, rauhallisimpia kaloja koko akvaariossa, ja käsittääkseni ovat täysikasvuisia.
Ovathan nuo datnioidisit nättejä, niinkuin cichlatkin, mutta mikä on kohtuullinen hinta? Jos satasista puhutaan ja tilaamalla tulevat kalat ovat kuitenkin todennäköisesti mitättömän kokoisia, en usko että vaivaudun hankkimaan. Juuri sitä meinasin että "helposti hankittavissa" -> ei vaadi ulkomailta tilaamista ja parhaimmillaan sitten vielä kasvattamista pienemmässä akvaariossa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”