![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Eheim pro 3 vuotovikoja?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Eheim pro 3 vuotovikoja?
Sama vika Rahikaisella. Eheimin 2228.Vedet tulee läpi.Eka ja vika eheimi
900 litrasen akvan suodatin ois tetratecin,mut liian järee ja puuttuu pari letkuakin. Nyt sit taas menee toka ilta to p*skan kans leikkiessä.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: TAS
2228 teki sen mtä aavistin.Aamulla kuulu lorinaa,no mutta eheimi oli pistäny vedet lattaille.Jipiiiiii.Nyt läks eheimi eikä ikinä oo enää palaamista takas.Pikku vika kun lattia lainehti vedestä.
No niin vastauksia saatu vaikkei ihan tarkalla tasolla. Moottoriyksikkö oli syyllinen vuotoon ja uusi on nyt takuuseen tulossa. Se ei kuitenkaan selvinnyt mikä tuossa moottoriyksikössä sitten on pettänyt.Kopteri kirjoitti:Nyt on laite palautettu takuuseen ja tutkinnan alla missä vika. Odotellaan vastausta mitä sieltä löytyy.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Siis onkos nyt lähinnä kyse jostain tietyistä proffa 3 malleista vai esiintyykö vuotoja kautta linjan?
On kyllä melko puistattavia juttuja sikäli, kun minulla uuden karhee (2kk) 2080 pöristelee 840l pytyn alla ja hirvittää ajatuskin vuodosta.
On kyllä melko puistattavia juttuja sikäli, kun minulla uuden karhee (2kk) 2080 pöristelee 840l pytyn alla ja hirvittää ajatuskin vuodosta.

Snorkkeli kirjoitti:Siis onkos nyt lähinnä kyse jostain tietyistä proffa 3 malleista vai esiintyykö vuotoja kautta linjan?
sourz kirjoitti:Koska kaikki kehuvat vuorotellen muita malleja, joko pidempään myynnissä olleita 3e malleja tai paljon suurempaa 2080:a. Tarkennetaan, että kyse oli näista uudemmista pro 3 suodattimista eli kuten Jacke sanoi mallit ovat 2071, 2073 ja 2075. Oli ehkä epäselvästi alussa kerrottu mitä suodatin sarjaa tarkoitin. Voisiko jatkossa muut mallit jättää pois?
-
- Starting Member
Jaa kiitosta vaan. Olin lukenut huonosti. 

-
- Junior Member
- Viesti:
Mullakin Pro 3 2080. Käytössä puoli vuotta. Olen siirtänyt kerran toiseen akvaarioon ja siis avannut suodattimen kannen vain kerran. Lisäksi olen muutaman kerran käyttänyt primeria. Jos otan virtajohdon irti suodattimesta, niin se vuotaa. Aika käsittämätöntä. Alkaa varmaa jossain vaiheessa vuotamaan myös käydessään. Toivottavasti olen silloin kotona...
-
- Starting Member
Noniin
Eli 04/09 käyttöönotettu 2075 alkoi vuotamaan solkenaan - ainakin johdonlävestä tulee vettä pihalle.
Historiaa - aiemmin muutaman avaamisen jälkeen, muutama "tippa" tuli jostakin lattialle ja ~ 2 kk sitten perusteellisemmin - ehkä litra - pari. Hain uuden tiivisteen kanteen ja vaihdoin (ostin ihan itse), vaikkei siinnä mitään vikaa näkynytkään. Nyt vuotaa reilusti jostain - eli ehkä vauhtia litra / tunti. Kampe lähtee kauppaan takaisin ja kuten joku onkin jo sanonut - kertaharjoittelu piisaa + 250 € laitteella.
Eli ei tule enään uutta eheimiä meidän akvan alle ! - vanha kakkonen on toiminut hyvin (kop kop) ja ei ole edes meinannut vuotaa (2026).
Toinen murhe tuossa 3:sessa on "esisuodattimen" tukkeutuminen - sai putsata aika usein (virtaus muuttui itkettävän ja säälittävän rajamailla olevaksi), ennenkö nakkasin kankaalle moisen viltterin. Nyt sitten mietityttää mitä tilalle... akva on ~ 600 l
JiiPee
Eli 04/09 käyttöönotettu 2075 alkoi vuotamaan solkenaan - ainakin johdonlävestä tulee vettä pihalle.

Historiaa - aiemmin muutaman avaamisen jälkeen, muutama "tippa" tuli jostakin lattialle ja ~ 2 kk sitten perusteellisemmin - ehkä litra - pari. Hain uuden tiivisteen kanteen ja vaihdoin (ostin ihan itse), vaikkei siinnä mitään vikaa näkynytkään. Nyt vuotaa reilusti jostain - eli ehkä vauhtia litra / tunti. Kampe lähtee kauppaan takaisin ja kuten joku onkin jo sanonut - kertaharjoittelu piisaa + 250 € laitteella.
Eli ei tule enään uutta eheimiä meidän akvan alle ! - vanha kakkonen on toiminut hyvin (kop kop) ja ei ole edes meinannut vuotaa (2026).
Toinen murhe tuossa 3:sessa on "esisuodattimen" tukkeutuminen - sai putsata aika usein (virtaus muuttui itkettävän ja säälittävän rajamailla olevaksi), ennenkö nakkasin kankaalle moisen viltterin. Nyt sitten mietityttää mitä tilalle... akva on ~ 600 l
JiiPee
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Mites olet paikalla sähkökatkojen aikana?loude kirjoitti:Jos otan virtajohdon irti suodattimesta, niin se vuotaa.
Pesuvati suodattimen alle? Niinkuin ihan varmuudenvuoksi Eheimissä lannattaa pitää. Nuo perkuleen primerit!
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Uudet Eheimit on leluja. Laita 2x Eheim Classic 2217 tai yks 2260. Loppuu se tiivisteiden kanssa leikkiminen.JiiPee_72 kirjoitti:Nyt sitten mietityttää mitä tilalle... akva on ~ 600 l
JiiPee
Mä heittäisin varteenotettavaksi vaihtoehdoksi fluval fx5:n!
Itse hommasin käytetyn pari vuotta hyvin palvelleen moisen suodattimen ja vaikuttaa suodattimelta jossa vesi pysyy sisällä ja suodatus tehoa on vähintään riittävästi!
Itse hommasin käytetyn pari vuotta hyvin palvelleen moisen suodattimen ja vaikuttaa suodattimelta jossa vesi pysyy sisällä ja suodatus tehoa on vähintään riittävästi!

520L projekti (http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?t=177698)
600L (1200L) paludaario projekti (http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 7&t=188959)
M:Sinirapuja (http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 0&t=196082)
600L (1200L) paludaario projekti (http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 7&t=188959)
M:Sinirapuja (http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 0&t=196082)
-
- Junior Member
Onko Eheim Professional 3 2073 Ulkosuodatimesta mitään hyvää sanottavaa?
Itselläni on kyseinen suodatin tuossa lattialla vielä paketissa 317l allasta varten...
Hieman huolestuttaa kyllä tämän keskustelun luettuani....
Itselläni on kyseinen suodatin tuossa lattialla vielä paketissa 317l allasta varten...
Hieman huolestuttaa kyllä tämän keskustelun luettuani....

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Päivän trolli 100% . Ei kai kukaan uskaltaisi jättää suodatintaan vartioimatta jos se tollaseen pystyisi. Mulla on kaksi 2080 käytössä joista toinen on myynnissä eikä minkäänlaisia vuotoja ole ilmennyt. Onhan siinä takuu.Mullakin Pro 3 2080. Käytössä puoli vuotta. Olen siirtänyt kerran toiseen akvaarioon ja siis avannut suodattimen kannen vain kerran. Lisäksi olen muutaman kerran käyttänyt primeria. Jos otan virtajohdon irti suodattimesta, niin se vuotaa. Aika käsittämätöntä. Alkaa varmaa jossain vaiheessa vuotamaan myös käydessään. Toivottavasti olen silloin kotona...
In numbers of ten the power is in one.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Yksi niin susi 2228 löytyy täältä etten edes varaosiksi ole kehdannut myydä. Minusta tässä omassani on se muovi niin heikkolaatuista että se "väsyi" ja alkoi avatessa vuotaa, kun jokin kohta joutui eri asentoon. Näin siis minulla mutta nähtävästi Eheimit voivat vuotaa ihan mistä vaan.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: Tas
Lahjoita se sitten mulle, se olis just sopiva laite yhteen projektiin, ei pääsis ainakaan valuttamaan vesiä lattialle.maisu kirjoitti:Yksi niin susi 2228 löytyy täältä etten edes varaosiksi ole kehdannut myydä. Minusta tässä omassani on se muovi niin heikkolaatuista että se "väsyi" ja alkoi avatessa vuotaa, kun jokin kohta joutui eri asentoon. Näin siis minulla mutta nähtävästi Eheimit voivat vuotaa ihan mistä vaan.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
Empäs olekaan muistanut laittaa tänne, myö vaihettiin tohon meiän 2:seen toi virtausnäyttö? osa ja lakkasi vuotamasta. Vuoti juurikin jostakin tosta johdon vierestä vedet lattialle.
Ei tuo mikään trolli ole, juuri noin ne vuotaa silloin kun primeri ei pidä. Eheimin pitäisi pikkuisen ryhdistäytyä proffa 2 ja 3 sarjan kanssa, mutta ainut mitä ne saa aikaan on kaikki turha tingelitangeli ja itse suodatin ei täytä edes alkeellisinta perusvaatimusta eli ei pidä luotettavasti vesiä sisällään.Tuukkis kirjoitti:Päivän trolli 100% . Ei kai kukaan uskaltaisi jättää suodatintaan vartioimatta jos se tollaseen pystyisi. Mulla on kaksi 2080 käytössä joista toinen on myynnissä eikä minkäänlaisia vuotoja ole ilmennyt. Onhan siinä takuu.Mullakin Pro 3 2080. Käytössä puoli vuotta. Olen siirtänyt kerran toiseen akvaarioon ja siis avannut suodattimen kannen vain kerran. Lisäksi olen muutaman kerran käyttänyt primeria. Jos otan virtajohdon irti suodattimesta, niin se vuotaa. Aika käsittämätöntä. Alkaa varmaa jossain vaiheessa vuotamaan myös käydessään. Toivottavasti olen silloin kotona...
/jari
Eheimin ja muiden valmistajien kannalta on tietysti selvää, että markkinoille kannattaa tuoda trendikkään näköisiä uutuusmalleja, jotta maksukykyisiltä asiakkailta saadaan rahat pois. Mutta mikä on se perimmäinen syy siihen, että ihmiset ostavat näitä kalliita Proffia tai Fluvaleita? Onko niissä jokin erityinen ominaisuus, joka tekee niistä parempia kuin Classic-sarjan suodattimista?
niinpä, proffat ovat suodatusteholtaan hyviä mutta mekaaninen kestävyys ja muutamat selvät mokat suunnittelussa takaavat että niitä ei meillä enää nähdä. Classic sarja tuplahanoilla on ihan yhtä helppokäyttöisiä ja huomattavasti luotettavampia
/jari
kirahvi1 kirjoitti:Eheimin ja muiden valmistajien kannalta on tietysti selvää, että markkinoille kannattaa tuoda trendikkään näköisiä uutuusmalleja, jotta maksukykyisiltä asiakkailta saadaan rahat pois. Mutta mikä on se perimmäinen syy siihen, että ihmiset ostavat näitä kalliita Proffia tai Fluvaleita? Onko niissä jokin erityinen ominaisuus, joka tekee niistä parempia kuin Classic-sarjan suodattimista?
Tämä on suuri kysymys mitä on paljon pohdittu. Veikkaisin että johtuu pojat on poikia faktasta.Elämässä pitää olla tuninkia,karvanoppia,ksenon-valoja,tuuliohjaimia, spoilereita ja viemäriputken paksuisia pakoputken päitä turpoja urpoja ja leveitä nakkeja.... Miksi olisi akvaariot poikkeus kaavasta? Vilkkuledejä,nestekidenäyttöjä,virtausmittareita,tuotteistettua lasikuonaa neliväri pakkauksissa, ym. jne höpöhöpöä mitä vaan markkinaosaston notkeat myyntimiehet jaskahuussissa istuessaan vaan ideoi ja keksii isoille lapsoille tyrkyttää.....

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Höpsistä; minähän tietysti odotan ettet malta pitää projektiasi omana tietonasi vaan laitat siitä jossain vaiheessa kuvia eli ts. kerrot minulle miten voin itse vielä hyödyntää tämän kalliin aparaatin.Nallurainen kirjoitti:Lahjoita se sitten mulle, se olis just sopiva laite yhteen projektiin, ei pääsis ainakaan valuttamaan vesiä lattialle.maisu kirjoitti:Yksi niin susi 2228 löytyy täältä etten edes varaosiksi ole kehdannut myydä. Minusta tässä omassani on se muovi niin heikkolaatuista että se "väsyi" ja alkoi avatessa vuotaa, kun jokin kohta joutui eri asentoon. Näin siis minulla mutta nähtävästi Eheimit voivat vuotaa ihan mistä vaan.

Joo kerro mullekin miten voisi hyödyntää epävarman proffa 2:sen, ankkuriksi se on liian kevyt ja vesilintuihinkaan sillä on paha osua...
/jari
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: Tas
Ongelma on siinä ettei ole varaa ostaa 2-3 vanhaa pumppua projektin raaka aineeksi.
Jos olis pumput niin lopputulos tulisi tuonne nalluraisen näperrykset topikkiin näkyville.
Valmiiksi suunniteltu on puoliksi tehty, sanotaan.
Nyt vaan odotellaan että lahjoitus osioon ilmestyy joskus noita rikkinäisiä/huonoja/täysin sopimattomia suotinia muutama kappale.
Jahka jyrsinkone/pora laulaa pari päivää niin vuoto/letku ongelmat jää taakse.
Jos olis pumput niin lopputulos tulisi tuonne nalluraisen näperrykset topikkiin näkyville.
Valmiiksi suunniteltu on puoliksi tehty, sanotaan.
Nyt vaan odotellaan että lahjoitus osioon ilmestyy joskus noita rikkinäisiä/huonoja/täysin sopimattomia suotinia muutama kappale.
Jahka jyrsinkone/pora laulaa pari päivää niin vuoto/letku ongelmat jää taakse.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
-
- Senior Member
Voihan itkurätti. Olen muutaman päivän taistellut eheim 2057:n kanssa. Se valuttelee vettä lattialle kannen sisältä virtajohtoa pitkin. Vuoto alkoi ihan tyhjästä, edellisestä huollostakin on jo 3kk aikaa. Nyt kuitenkin puhdistin suodattimen ja rasvailin kaikki tiivisteet. Veikkaan vahvasti, että vuoto on peräisin sieltä, mihin letkut liitetään siinä kannen päällä. O-renkaat ovat ihan uutta vastaavat ja suodatin onkin otettu käyttöön vasta vajaa vuosi sitten. Mikä avuksi, voinko palauttaa suodattimen ja saada rahani takaisin?
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
Minulla tapahtui myös pieni vuoto parivuotta sitten 
Nykyisin on ulkosuodatin muovisessa pyykkikorissa ja seurana pieni uppopumppu automaattisella tyhjennyksellä suoraan lavuaariin. Ei tule lattialle ja jää vielä se 20cm vettä akvaarioon jos pahin tapahtuu...

Nykyisin on ulkosuodatin muovisessa pyykkikorissa ja seurana pieni uppopumppu automaattisella tyhjennyksellä suoraan lavuaariin. Ei tule lattialle ja jää vielä se 20cm vettä akvaarioon jos pahin tapahtuu...