Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Angel86
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Onks sul Mauiwee joku järjestelmäkamera ku oot noin hyviä kuvia ssanut kaloista? Mul ei onnistu kuvien otto muuta kuin partiksesta ku se pysyy joskus paikallaankin :mrgreen:
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Laittakaa muutkin kuvia. Niitä on aina kiva kattella.

Jee tänään aamulla oli konnanputki paikallaan. partistyttö on vissiin antanu jo periksi.
-pia-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -pia- »

Yritin ottaa kuvia tost akvasta, mut ei niistä kyllä mitään hyviä saa tollasen tavallisen kameran kanssa. Järkkäri olis aikas jees :)
100L sekala, kissa, mies
http://pial.kuvat.fi
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

tavallisella kameralla on kyllä kohtuu vaikee ottaa kuvia kaloista. uivat hyvin nopeesti pois kuvasta. mutta kyllä silläkin onnistuu. mulla ei oo järkkäriä, joten kaikki kuvat on taviskameralla.
-pia-
Junior Member
Junior Member

Oot sit vissiin otellu niitä kuvia aikas paljon!! :D
Tuli otettua joku 50 kuvaa ja kolme oli just ja just siedettäviä. Haluu uuden kameran :D
100L sekala, kissa, mies
Angel86
Senior Member
Senior Member

Mul on sama ku pialla kuvia saa ottaa kyl aikas monta ennen kuin saan hyvän kuvan otettua.
-pia-
Junior Member
Junior Member

Kyl tarvii ruveta sellast järkkäriä kattelemaan, alkaa muutenkin toi mun kamera olemaan senverran vanha ja huono! Eihän ton kanssa mene ku hermo kuvat epätarkkoja ja jotenkin sumusia.
100L sekala, kissa, mies
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Ei niitä nyt niin kauheen montaa oo tullu otettua. neljännes on ehkä siedettäviä. Voi olla et mulla on vaan niin hitaita kaloja :D
Mut on toi kameraki suht uus. Viime jouluna ostettu ixus
-pia-
Junior Member
Junior Member

Ai no sit kyl varmaan saakin parempia kuvia ku on uudempi kamera.. Mun kamera on niin vanhakin jo et kännykässäkin varmaan parempi kamera!! :D Täytyy vaan räpsiä paljon kuvia tai lainata isän kameraa :D

---------------------------

Nyt tuli sit jotain kuvia laitettua tost akvasta :) Joresta sai ottaa lähemmäs 30 kuvaa ennenku edes yhden sai mist saa huonosti selvää, on niin pieni kaveri :)
100L sekala, kissa, mies
They2
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja They2 »

Oletteko tehneet mitään vertailua Turkulaisten akvakauppojen hinnoista? Entä mitä akvakauppoja Turussa ja ympäristössä on? Tiedän vain Puutorin, uuden akvaarion, akvaariopisteen ja myllyn faunattaren.
Fisu_S
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Fisu_S »

löytyipä hyvä keskustelu! :)
Mä hain maanantaina perhoskirjoahven pariskunnan. On kaunis pari ja ilmeisesti nauttivat ympäristöstä ja tosistaan kovasti, kun kutivat jo tänään ensinmäisen kerran! :D
Mun Alpo parttis meni vaan suoraan seisovaanpöytään ja popsi lähes kaikki mätipallot. Hyvällä tuurilla jokunen vois jäädä, mut aika surulliselta näyttää..

Ja täältä löytyy muutama akvaarioliike Turunseudulta:

http://tay.aqua-web.org/jasen.html

Mun täytyy myös laittaa kuvia tonne kuvat.fi sivuille, ku mä ainakin tykkään tiirailla toisten akvaarioita [;)]
-pia-
Junior Member
Junior Member

Mistä pariskunnan hait? Meille tuli eilen pari Ukko ja Akka aikas hauskasia ovat ja kovasti yhdessä ovat, pelkään vaan et jos noikin rupee kutemaan ni apuva, eihän tossa altaassa selviä kukaan! :D
100L sekala, kissa, mies
They2
Advanced Member
Advanced Member

Siis myydäänkö karvakorvissakin akvaariotarvikkeita? Joka päivä menen sen ohi, enkä ole ikinä tullut ajatelleeksikaan sitä. Täytyypä joskus mennä katsomaan. :)
Angel86
Senior Member
Senior Member

Karvakorvissa myydään pääasiassa akvaariokalojen ruokia, mutta kaloja ei enää myydä.

Minkälainen toi zoojatar mahtaa olla? Siellä ei olla vielä käyty.
They2
Advanced Member
Advanced Member

Tarkoitatiko siellä Cittarin lähellä olevaa? Joskus sinne kävin ostamassa akvaariopihtejä, ja akvaosasto näytti aika suurelta. Mielikuvat kyllä aika sumuisia jo.
Jykke
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jykke »

Angel86 kirjoitti: Minkälainen toi zoojatar mahtaa olla? Siellä ei olla vielä käyty.
Peruskaloja ja kasveja, joskus aikanaan siellä oli ihan komea merivesiakvaariokin, mutta ei enää. Kaikkea sieltä akvaarioon saa, ovat kyllä enemmän panostaneet koiriin ja kissoihin ja mielestäni voi hyvin verrata Faunattareen sillä erotuksella ettei ole valtakunnallinen ketju.

Olen joskus ostanut sieltä teräkalan ja muutaman muunkin erikoisemman kalan, mutta ei ole pariin vuoteen mitään erikoisempaa näkynyt.
Angel86
Senior Member
Senior Member

Jykke kirjoitti:
Angel86 kirjoitti: Minkälainen toi zoojatar mahtaa olla? Siellä ei olla vielä käyty.
Peruskaloja ja kasveja, joskus aikanaan siellä oli ihan komea merivesiakvaariokin, mutta ei enää. Kaikkea sieltä akvaarioon saa, ovat kyllä enemmän panostaneet koiriin ja kissoihin ja mielestäni voi hyvin verrata Faunattareen sillä erotuksella ettei ole valtakunnallinen ketju.

Olen joskus ostanut sieltä teräkalan ja muutaman muunkin erikoisemman kalan, mutta ei ole pariin vuoteen mitään erikoisempaa näkynyt.
Katsahtimisen arvoinen paikka siis :)

Karvakorvista vielä et käytiin just siin kupittaan cittarin viereisessä karvakorvassa pari viikkoa sitten. Ja sanoivat et ovat lopettaneet kalojen myynnin. Tosi harmi :|
Fisu_S
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Fisu_S »

-pia- kirjoitti:Mistä pariskunnan hait? Meille tuli eilen pari Ukko ja Akka aikas hauskasia ovat ja kovasti yhdessä ovat, pelkään vaan et jos noikin rupee kutemaan ni apuva, eihän tossa altaassa selviä kukaan! :D
Ostin parin Uudesta akvaariosta. Ja mua ei olis haitannut vaikka muutama poikanen olis tullutkin, ku olisin itse pitänyt niistä muutaman ja loput laittanut eteenpäin. Ovat kyllä niin aloittelijoiden kengissä nuoripari, että kokemus tuo varmaan turvaa ja ajan saatossa osaavat näyttää Alpolle missä se kaappi seisoo! :D
Mutta uutta kutua odotellessa ;)
240 litrainen seurala.
Tuliliskoja sekä niiden poikasten kasvatus.
Vahakoin toukkaa myynnissä kokoajan.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Mun mielestä paras turkulainen akvaariokauppa on Uusi akvaario. Sieltä löytyy melkein aina sitä mitä tarvitsee.

Hepokullan karvakorvissa ei ole enää kaloja, mutta kaikkea muuta on. Juurakoita, tekniikkaa, testejä ja ruokaa. Pikkujuurakot on halvempia kuin esim. uudessa akvaariossa, mutta suodattimia kun vilkaisin, niin oli tosi kalliita.

Zoojattaressa kävin muutama viikko sitten, mutta jotenkin jäi sellainen olo, että siellä on keskitytty eniten koiriin. Myyntialtaat oli tosi tyhjän näköisiä.

Tänään olin myllyn faunattaressa. Siellä oli todella osaava myyjä paikalla. Joku nainen osti kaloja (en kuullut mitä) ja myyjä kysyi ensin, että minkä kokoiseen akvaarioon ne tulevat ja mitä muita asukkeja siellä on.
Kyseisessä liikkeessä käy ihan käsittämätön määrä porukkaa kun se on niin hyvässä paikassa. Eräs mies tuli noin vuoden ikäisen lapsen kanssa sisään. Lapsi osoitteli tiikeribarbeja ja mies sanoi "Joo iskä ostaa sulle yhden tollasen. Tai no vois niitä ottaa kaks." Lähtivät sitten onneksi ostamatta mitään. :mrgreen:
-pia-
Junior Member
Junior Member

Me kans hankittiin tuo pari uudesta akvaariosta samalla vietiin isopurjepleko sinne! Ja tuli otettua partis kans! Meillä varmaan nuo ahneet syövät kaiken et vaik onni parilla kävis ni joku muu pääsee herkuttelemaan!
Samaa mieltä kyllä et uusi akvaario on ihan paras, myyjä tosiaan tietääkin asioista, toisin ku muualla. Akvaariopisteessä olisivat laittaneet vaikka lehtikalojakin tohon mun 100L, puutoriin en uskalla edes mennä! Skanssin faunattaressa ollaan käyty kylläkin kissalle harjaa hakemassa, kaloja ei tullu varmaan edes vilkaistua sillon. Vois varmaan käydä nekin katsastamassa. :) Vaikka nyt ei kyllä altaaseen mahdu yhtään mitään!!
100L sekala, kissa, mies
They2
Advanced Member
Advanced Member

Itsekin yllätyin myllyn faunattaren myyjien asiantuntevuudesta. Monta kertaa olen käynyt siellä, ja aina kun jotain ostaa, niin kysyy akvaariosta ja muusta kalastosta ym. Harmi kun puutorissa ja monissa muissa kaupoista ei voi sanoa samaa. Puutorista vielä, että on remontissa juuri nyt. Mahtaakohan kukaan tietää, laajeneeko/paraneeko akvaosasto?
Jykke
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jykke »

They2 kirjoitti:Puutorista vielä, että on remontissa juuri nyt. Mahtaakohan kukaan tietää, laajeneeko/paraneeko akvaosasto?
Viimeksi, kun kävin noin reilu viikko sitten niin ei siellä remonttia kyllä näkynyt. Jyrsijät ja muut olivat kyllä muuttaneet uusiin häkkeihin siihen kohtaan missä oli ennen käärmeet ja niiden taakse oli tullut toimistotilaa tai jotain muuta tilaa.
They2
Advanced Member
Advanced Member

siis siellä kassan kohdalla oli lappu, jossa luki jotain remontista ja siitä että se voisi häiritä.
Angel86
Senior Member
Senior Member

En mäkään mitään remonttia ole huomannut.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Mä kävin siellä jossain kohtaa kesällä hakemassa kaks petokotiloa. Altaat oli tosi tyhjän näkösiä ja naismyyjä sanoi, että remontti on tulossa.
Petokotilon ostokin oli jotenkin kummallinen tapahtuma. Pyysin kahta petoa ja nainen meni altaalle ja sanoi hihitellen ettei siellä oo ku yks. Sanoin et otan sen kuitenki. Sit myyjä tuli pussin kanssa sieltä altaalta hihitellen ja sano. "Niit oli kuitenki kaks ku se toinen oli vaan hiekan alla piilossa, mä luulin et ne onki kaikki jo kuollu mut ei ollukaan."
Vähän oli hassu olo ku lähin sieltä pois.

Mut onnistuin sitten ostamaan tyttö- ja poikapedon nyt on munia tullut altaaseen ihan hulluna. Elokuun puolessa välissä tuli ekat mut ei niistäkään oo vielä mitään tullu.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”