Pari teippimittaria, yksi normaali lasinen (gummipidikkeet antaneet periksi, joten makaa nyt pohjalla) sekä uunimittari C.O:lta.
Uunimittarin anturin olen tökkinyt kukkaputkiloon, ettei olisi suoraan kosketuksessa veden kanssa mutta pinnan alapuolella. Ja laittanut hälytyksen soimaan jos veden lämpötila nousee yli 28 astetta. Kerran on soinut (viime kesänä) kun tulin töistä kotiin. Heti alkoi tuulittimen viritys, jonka jälkeen tilanne meni parempaan suuntaan.
Akvaarion lämmön mittaus
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Akvaarion lämmön mittaus
Kyllähän hifistely aina kivaa on, lajissa kuin lajissa.
Multa löytyy perus karvalakkimalleja eli tylsiä kelluvia akvaarion lämpömittareitta, mittarikaloja siis. Sellaisiksihan ne muuttuvat sen jälkeen kun imukupit kuoleentuvat ja alkavat seilata virtauksien mukana pitkin allasta.
Näissä hifistelijän karttamissa karvalakkimalleissa on huonona puolena epätarkkuus. Kerrankin minulla oli akvan laidassa kiinni, silloin oli vielä suht tuoreet imukupit, 5 mittaria. Tein pientä vertailua.
Mittareissa olikin eroa, peräti 3 astetta suurimman ja pienimmän lämpötilan välinen ero. Tuo jo tuntuu tässä akvamaailmassa.
Täytynee minunkin siirtyä hifimaailmaan, vähintäänkin digi.
Multa löytyy perus karvalakkimalleja eli tylsiä kelluvia akvaarion lämpömittareitta, mittarikaloja siis. Sellaisiksihan ne muuttuvat sen jälkeen kun imukupit kuoleentuvat ja alkavat seilata virtauksien mukana pitkin allasta.
Näissä hifistelijän karttamissa karvalakkimalleissa on huonona puolena epätarkkuus. Kerrankin minulla oli akvan laidassa kiinni, silloin oli vielä suht tuoreet imukupit, 5 mittaria. Tein pientä vertailua.
Mittareissa olikin eroa, peräti 3 astetta suurimman ja pienimmän lämpötilan välinen ero. Tuo jo tuntuu tässä akvamaailmassa.
Täytynee minunkin siirtyä hifimaailmaan, vähintäänkin digi.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Eli mittaat huoneilmaa veden läheltä? No kaipa se ihan suuntaa-antava on. Ehkä.aco kirjoitti: Uunimittarin anturin olen tökkinyt kukkaputkiloon, ettei olisi suoraan kosketuksessa veden kanssa mutta pinnan alapuole.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Siis aco varmaat tarkoitti sitä että se anturi on kukkaputkilossa, siis sillaisessa kovamuovisessa höskässä, jonka toinen pääty on pehmeää kumia jne. Se kukkaputkilo on taas laitettu veden alle, jolloin kukkaputkilon ilma on veden lämpöistä. Siis ainakin jos itse sen tajusin oikein.
Eema kirjoitti:Äitiyspakkauksessa aikoinaan tullut kylpyveden lämpötilan mittaukseen kait tarkoitettu mittari on oikein oivallinen ja nopsa peli. Löytyi sillekin käyttöä lopulta.
Mullaki on toi käytössä ja ihan oiva peli

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Kai noi digitaaliset on tarkempia kun analogiset? En haluu turhaa ostaa kymmenii kertaa kalliimpii mittareita.
Meillä ainaki digitaalinen ulko- ja sisälämpömittari näyttää mitä sattuu. Luotan enemmän elohopeamittariin. (ei niissä kyllä nykyään varmaan elohopeaa ole)