Mitä altaassa tapahtuu?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Mitä altaassa tapahtuu?
Nyt mulla ei sitten ole enää yhtään hyvää sanottavaa tästä lahtelaisesta liikkeestä josta akvaariopaketin ja suodattimen ostin. Otin heihin aiemmin sähköpostitse yhteyttä ongelmista nano cleanerin käytössä. He vastasivat, että nano cleaner vaatiikin toimiakseen pinnantasaajan. Minä vastasin heille, että minulle ei sellaista sanottu kun olin nano cleaneria ostamassa, ja mielestäni, jos laite käytännössä vaatii kunnolla toimiakseen toisen laitteen, siitä tulee mainita kaupantekohetkellä. Liike ei tullut asiassa yhtään vastaan, sanoivat vain että pahoittelemme että että et ole tyytyväinen laitteeseen, "oletamme että asiakas tuntee laitteen toiminnan ennen sen hankintaa". Mutta itse kun olen ihan uusi tässä harrastuksessa, ei minulle kyllä ollut ihan itsestään selvää että nano cleaneria käytettäessä tulisi olla pinnantasaaja. Otin asiassa sitten ihan mielenkiinnon vuoksi yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, kerroin tilanteen ja sanoin hänellekin että ei tässä missään tapauksessa ole tarkoitus mitään riitaa aloittaa mutta minua nyt vähän jäi harmittamaan ettei minulle kerrottu laitteesta enempää. Hänkin oli sitä mieltä että kaupanteossa on sikäli tehty virhe, ettei minulle ole annettu tarpeeksi tietoa laitteesta ostohetkellä. Kuluttaja-asiamies lupasi olla yhteydessä liikkeeseen ja sanoi että kehottaa heitä jatkossa antamaan enemmän tietoa laitteista, ei voida vaatia että asiakas tuntee laitteen täysin sitä ostaessaan. Sehän on kuluttaja-asiamiehille ihan normaalia toimintaa. No, ajattelin että homma on ihan ok, hyvä että liikekin saa tästä vähän palautetta ja osaavat sitten jatkossa toimia paremmin tällaisissa tilanteissa. Että ei tästä kukaan varmasti ole ottanut kauheasti nokkiinsa, en minä ainakaan.
Tänään olin sitten menossa liikkeeseen taas ostoksille, oli tarkoitus hakea se kalsiumtesti ja lisää suolaa. No, enpä päässyt ovea pidemmälle kun nainen tiskiltä ilmoitti että he eivät halua myydä minulle enää mitään enkä ole tervetullut heidän liikkeeseensä. Hieman tyrmistyneenä sanoin, että no ei kai tässä enää hiekkalaatikolla olla, että meillä oli erimielisyys tästä suodatinasiasta mutta ei se tarkoita minun milelestäni sitä että koko asiakassuhde pitäisi lopettaa siihen. Nainen jatkoi kantaansa ja sanoi että he voivat valita asiakkaansa eivätkä he halua minua enää asiakkaakseen. Koitin vieläkin selittää asiaa, että minun mielestäni tämä on hoidettu ihan ystävällisesti ja rauhallisesti enkä minä ajatellut että tästä mitään sotaa syttyisi. Sieltäpä sitten paukkasi naisen puoliso varastosta ja huusi minulle naama punaisena että "Sinä poistut nyt heti täältä tai minä soitan poliisit! Noniin, meillä on täällä häirikkö, minä soitan nyt heti poliisit!". Jäin vähän monttu auki katsomaan, minähän vaan seisoin siinä ja kertaakaan edes ääntäni korottamatta koitin selvittää asiaa naisen kanssa. Mies tuli uhkaavasti minua kohti ja oli ilmeisesti jo heittämässä minua niskapersus-otteella liikkeestä ulos. Hän edelleen jatkoi huutamista ja oli jo näppäilemässä poliisin numeroa kännykkäänsä. Koitin vielä hetken selvittää asiaa naisen kanssa mutta kanta ei muuttunut ja päätin sitten poistua liikkeestä.
Että tämmöistä toimintaa. Omasta mielestäni erittäin epäasiallista ja loukkaavaa toimintaa, luulisi ettei suhteellisen uudella liikkeellä ole varaa vetää näin hernettä nenään jostain erimielisyydestä ja ajaa asiakkaita ulos liikkeestä jos he koittavat selvittää kantaansa. Asiakkaalle ei ilmeisesti ole mitään oikeutta olla oikeassa heidän liikkeessään.
Tänään olin sitten menossa liikkeeseen taas ostoksille, oli tarkoitus hakea se kalsiumtesti ja lisää suolaa. No, enpä päässyt ovea pidemmälle kun nainen tiskiltä ilmoitti että he eivät halua myydä minulle enää mitään enkä ole tervetullut heidän liikkeeseensä. Hieman tyrmistyneenä sanoin, että no ei kai tässä enää hiekkalaatikolla olla, että meillä oli erimielisyys tästä suodatinasiasta mutta ei se tarkoita minun milelestäni sitä että koko asiakassuhde pitäisi lopettaa siihen. Nainen jatkoi kantaansa ja sanoi että he voivat valita asiakkaansa eivätkä he halua minua enää asiakkaakseen. Koitin vieläkin selittää asiaa, että minun mielestäni tämä on hoidettu ihan ystävällisesti ja rauhallisesti enkä minä ajatellut että tästä mitään sotaa syttyisi. Sieltäpä sitten paukkasi naisen puoliso varastosta ja huusi minulle naama punaisena että "Sinä poistut nyt heti täältä tai minä soitan poliisit! Noniin, meillä on täällä häirikkö, minä soitan nyt heti poliisit!". Jäin vähän monttu auki katsomaan, minähän vaan seisoin siinä ja kertaakaan edes ääntäni korottamatta koitin selvittää asiaa naisen kanssa. Mies tuli uhkaavasti minua kohti ja oli ilmeisesti jo heittämässä minua niskapersus-otteella liikkeestä ulos. Hän edelleen jatkoi huutamista ja oli jo näppäilemässä poliisin numeroa kännykkäänsä. Koitin vielä hetken selvittää asiaa naisen kanssa mutta kanta ei muuttunut ja päätin sitten poistua liikkeestä.
Että tämmöistä toimintaa. Omasta mielestäni erittäin epäasiallista ja loukkaavaa toimintaa, luulisi ettei suhteellisen uudella liikkeellä ole varaa vetää näin hernettä nenään jostain erimielisyydestä ja ajaa asiakkaita ulos liikkeestä jos he koittavat selvittää kantaansa. Asiakkaalle ei ilmeisesti ole mitään oikeutta olla oikeassa heidän liikkeessään.
-
Kalakaverit
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
- Sukupuoli: Nainen
Itselläni on ollut kyseinen laite merialtaassa aikoinaan. Koska altaassa ei ollut ala-allasta, hankin tuon rikkomaan pinnalle tulevaa kalvoa.Tiff kirjoitti:He vastasivat, että nano cleaner vaatiikin toimiakseen pinnantasaajan. Minä vastasin heille, että minulle ei sellaista sanottu kun olin nano cleaneria ostamassa, ja mielestäni, jos laite käytännössä vaatii kunnolla toimiakseen toisen laitteen, siitä tulee mainita kaupantekohetkellä.
Täytin suodatinkotelon valkoisella vanulla reiluun puoleen väliin koteloa, ja toimi oikein kivasti.
Altaassa ei ollut pinnantasaajaa asennettuna, vaan lisäilin korvausveden käsin.
Laite ei siis mielestäni tarvitse saati vaadi pinnantasaajaa toimiakseen.
Tämä on tietysti vain yhden ihmisen kokemus. Ja olisi kiva tietää miten asiakas on tässä tapauksessa esittänyt asiansa kauppiaalle. Tuntuu kovin ihmeelliseltä jos kauppias olisi tuollaiseen käytökseen sortunut asiallisen sähköpostien vaihdon jälkeen...Tiff kirjoitti:Nyt mulla ei sitten ole enää yhtään hyvää sanottavaa tästä lahtelaisesta liikkeestä josta akvaariopaketin ja suodattimen ostin...
...Asiakkaalle ei ilmeisesti ole mitään oikeutta olla oikeassa heidän liikkeessään.
Itselläni ei ole kuin positiivista sanottavaa kyseisestä kaupasta/nettikaupasta.
-
Sami
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Ensinnäkin, haluan tuoda esille, että tässä keskustelussa kirjoittamat asiat ovat omia mielipiteitäni eivätkä ehdottomia totuuksia.
Mielestäni missään vaiheessa tätä keskustelua kukaan ei ole sanonut, että tuo cleaner vaatii pinnantasaajan toimiakseen. On tuotu esille se, että tuon laitteen toiminta riippuu vedenpinnan korkeuden vaihteluista ja näitä vaihteluita voi kukin tavallaan tasata. Jonkun mielestä homman voi hyvin hoitaa käsipelillä lisäilemällä ja jonkun mielestä homman voi antaa pinnantasausautomatiikan hoidettavaksi. Jälkimmäinen on kiistatta vaivattomampi keino. Sitä, kuinka paljon kunkin altaassa tapahtuu pinnankorkeuden muutoksia, ei voi kukaan etukäteen ennustaa ja miten näitä vaihteluita haluaa tasata.
Sanoin myös aiemmin tässä keskustelussa, että mielestäni tuo laite soveltuu huonosti käytettäväksi suodatusmateriaalin kanssa ja oman kokemuksen mukaan hienosuodatusmateriaali tukkeutuu helposti. Toki laitteen virtausta säätämällä ja suodatimateriaalia riittävän useina vaihtamalla nämäkin ongelmat on mahdollista ratkaista.
Mikään ei siis estä käyttämästä cleaneria aktiivihiilen ja fosfaatinpoistajan kanssa - se saattaa vaatia pientä hienosäätöä laitteeseen.
Merivesihommissa on saanut kaiken kaikkiaan huomata, että mihinkään ei ole yhtä ainoaa oikeaa vastausta ja mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi lainkaan toisella. Aina pitää itse tehdä omia patenttivirityksiä hienosäätönä.
Tuossa cleanerissa ei ole käsittääkseni mitään toiminnallista vikaa, jonka perusteella kauppias olisi velvoitettu ottamaan tuotteen takaisin. Kauppias toimii useimmiten valmistajan antamien tietojen varassa ja tässä tapauksessa valmistajan mukaan tuotetta on mahdollista käyttää vedenpinnan puhdistamiseen suodatinmateriaalien kanssa tai ilman. Kauppias ei missään vaiheessa ole toiminut väärin.
Mielestäni missään vaiheessa tätä keskustelua kukaan ei ole sanonut, että tuo cleaner vaatii pinnantasaajan toimiakseen. On tuotu esille se, että tuon laitteen toiminta riippuu vedenpinnan korkeuden vaihteluista ja näitä vaihteluita voi kukin tavallaan tasata. Jonkun mielestä homman voi hyvin hoitaa käsipelillä lisäilemällä ja jonkun mielestä homman voi antaa pinnantasausautomatiikan hoidettavaksi. Jälkimmäinen on kiistatta vaivattomampi keino. Sitä, kuinka paljon kunkin altaassa tapahtuu pinnankorkeuden muutoksia, ei voi kukaan etukäteen ennustaa ja miten näitä vaihteluita haluaa tasata.
Sanoin myös aiemmin tässä keskustelussa, että mielestäni tuo laite soveltuu huonosti käytettäväksi suodatusmateriaalin kanssa ja oman kokemuksen mukaan hienosuodatusmateriaali tukkeutuu helposti. Toki laitteen virtausta säätämällä ja suodatimateriaalia riittävän useina vaihtamalla nämäkin ongelmat on mahdollista ratkaista.
Mikään ei siis estä käyttämästä cleaneria aktiivihiilen ja fosfaatinpoistajan kanssa - se saattaa vaatia pientä hienosäätöä laitteeseen.
Merivesihommissa on saanut kaiken kaikkiaan huomata, että mihinkään ei ole yhtä ainoaa oikeaa vastausta ja mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi lainkaan toisella. Aina pitää itse tehdä omia patenttivirityksiä hienosäätönä.
Tuossa cleanerissa ei ole käsittääkseni mitään toiminnallista vikaa, jonka perusteella kauppias olisi velvoitettu ottamaan tuotteen takaisin. Kauppias toimii useimmiten valmistajan antamien tietojen varassa ja tässä tapauksessa valmistajan mukaan tuotetta on mahdollista käyttää vedenpinnan puhdistamiseen suodatinmateriaalien kanssa tai ilman. Kauppias ei missään vaiheessa ole toiminut väärin.
-Sami-
Korostan että myyjäliike oli itse sanonut näin, en tietenkään ole perustanut mielipiteitäni mihinkään keskustelupalstalla sanottuun totuuteen tai puolitotuuteen. Ja korostan tietty sitäkin että en ole ihan hetken mielijohteesta tuohon kuluttaja-asiamieheen ottanut yhteyttä vaan ihan omien kokemusten perusteella joista keskusteltiin sitten kuluttaja-asiamiehenkin kanssa puhelimessa useampi tunti. Eli toki selvitettiin laitteen toiminta kokonaisuudessaan. Valmistaja itse suosittelee pinnantasaajan käyttöä, ja kukaan ei olekaan sanonut että laite ei toimisi ilman sitä vaan että sen täydellinen toiminta edellyttää pinnantasaajaa. Mutta omastakin mielestäni kyse oli vain siitä että myyjäliikkeen olisi pitänyt kertoa tarkemmin laitteen toimivuudesta, en ole itsekään sitä mieltä että he olisivat tahallaan tehneet mitään virhettä. Ja tämänkin selitin kyllä tarkkaan. Kuluttaja-asiamies oli ottanut ymmärtääkseni itse laitteesta selvää ja perusti mielipiteensä mm. keskusteluun myyjäliikkeen kanssa. Eivät he lähde patistelemaan liikkeitä turhaan. Mutta alun perinkin tämän oli tarkoitus olla ihan vain huomautus liikkeelle siitä että laitteesta ei ole ehkä kerrottu tarpeeksi. Ja kyllä, asia on esitetty heille juuri niinkuin sanoin, asiallisesti. Enhän varmaan olisi palannut asioimaan liikkeeseen jos tästä olisi joku ilmiriita tullut. Siksi ihmettelen itsekin heidän lievästi sanottuna kärkevää suhtautumistaan.
Eiku ostat vaan sellaisen osmolaattorin,se kuitenkin pikkuraha tässä harrastuksessa.Nanocleaner toimii hyvin ja tiheys pysyy kohillaan.Tämä merivetistely harvoin on sellaista"Plug and play"hommaa.. Voisi sanoa että kaukana siitä,vaikka omistaisi kaikki mahdolliset härpäkkeet.Akvaarioon.fi,n palvelusta ei ole kuin hyvää sanottavaa.
-
Jorg
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: SMAS
Ei hyvää päivää. Tämää nyt on suunnilleen sama kun ostat itsellesi öljypolttimen+kattilan jostain kaupasta. Onko se myyjän vika kun säiliöstä loppuu öljy ja poltin ei enään toimi ?
Hyvää kesän odotusta
Hyvää kesän odotusta
-
patu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Viesti:
Komppaan Jorgia, se on Tiff tyhyjä pyllistellä ku pa**a on jo housuissa =)
On se hienoa että on vielä olemassa kauppiaita jotka ovat valmiita luopumaan muutamasta eurosta säilyttääkseen ylpeytensä.Tiff kirjoitti: Että tämmöistä toimintaa. Omasta mielestäni erittäin epäasiallista ja loukkaavaa toimintaa, luulisi ettei suhteellisen uudella liikkeellä ole varaa vetää näin hernettä nenään jostain erimielisyydestä ja ajaa asiakkaita ulos liikkeestä jos he koittavat selvittää kantaansa. Asiakkaalle ei ilmeisesti ole mitään oikeutta olla oikeassa heidän liikkeessään.
Olishan se nyt kumma jos joka ainoasta laitteesta pitäisi antaa kaikki mahdolliset tiedot, kaikkine kombinaatioineen. Etkö todellakaan ole koskaan ostanut esim. polttimoa joka ei sovikaan valaisimeesi?
Kauppiaanhan vika se on kun ei kertonut että e14 kannallinen polttimo ei mene kuin e14 pohjalliseen lamppuun?
Hemmetti, munhan pitäis oikeestaan palauttaa mun alllas kun ostin sinne alkaapäälle liian pienitehoiset streamit
Raskasta strategiaa
http://www.valkolaakso.org
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
No, minulla puolestaan oli 6 vuotta nimenomaan mekaaninen suodatus eikä alkuaikojen jälkeen n. 4,5 vuoteen vaahdottajaakaan käytössä ja loistavasti toimi. Puhdistin vaahtomuovilevyt useammin kuin viikottain, joskus päivittäinkin, mutta naisena tein sen tietysti laittamatta käsiä akvaarioon.Sami kirjoitti:Parin vuoden käyttökokemuksen perusteella voin sanoa, että tuohon nano cleaneriin ei kannata laittaa sisälle yhtään mitään, jos haluaa sen toimivan siinä tehtävässä mihin se on ensisijaisesti hankittu - pinnan puhdistamiseen. Itse olen kokeillut erilaisilla yhdistelmillä fosfaatinpoistajaa, aktiivihiiltä ja biopellettejä. Lopputulos on kaikissa sama: suodatusmateriaalit tukkeutuvat veden pinnalla olleesta moskasta (rasvakalvo tms.) ja cleaneri alkaa puhaltaa kuplia altaaseen. Suodatinmateriaalien kahdesti viikossa tapahtuva puhdistaminen ei ole meikäläisen hommia eikä varmasti ole merivesiakvaariollekaan hyväksi, kun niin usein täytyy käsiä uittaa altaassa (joo, kumihanskat poistaisi tämän ongelman).
Lisäksi erilaiset suodatinvanut ja karkeampi "suodatinvilla" toimivat erinomaisesti typpibakteerien alustana ja tehokkaana nitraatin tuottajana. Omassa altaassa tämän seurauksena tuli reipas syano-ongelma, josta oli helkkarin vaikea päästä eroon. Ongelma lähti ratkeamaan vasta, kun tajusin poistaa kaikki suodatinvanut suodattimista (ja alettuani käyttämään biopellettejä ulkosuodattimessa).
-
Aqualung
- Katalysaattori

Ainakin vanhemmissa AquaClear ulkolaidoissa massakori nousee suoraan ylös ilman vedessä lutraamista. Wink wink - kaupan olisi. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
Teemu Salonen
Annetaan nyt täältä yksi ääni tiff:n joukkueelle.
Todella uskomatonta, että tälläistä vielä tänä päivänä tapahtuu. Taidan tietää, mistä lahtelaisesta yrityksestä on kysymys ja tämän sinulle tehdyn tempauksen jälkeen voi se yritys olla sata varma, että multa ei senttiäkään sen putiikin kassaan heru.
Kyllä mun mielestä tuotteesta pitää kertoa olennaisimmat tiedot. Kuten tässä tapauksessa fiksu kauppias/myyjä olisi jo nanocleanerin ostohetkellä suositellut sille pinnantasaajaa kaveriksi, kertonut vielä, että toki toimii ilmankin mutta helpommalla pääsee jos on pinnantasaaja. Tietysti, kuten tuossa aikaisemmin todettiin, perustaa myyjä tietonsa valmistajalta/maahantuojalta saatuihin ohjeisiin. Mutta sen verran pitää kyllä itsekin olla myymistään tuotteista perillä että osaa suositella oikean kokoonpanon. Ja jos ei tiedä, niin sitten kannattaa jättää ko tuote kokonaan pois valikoimista.
Ja vielä jos nyt mennään off-topic puolelle. Itse olisin mielelläni jäänyt odottamaan sitä poliisia. Olisi konstaapeleilla ollut hauskaa kun olisit kertonut heille että "kaupan setä suuttui kun en ollut tyytyväinen ostamaani tuotteeseen". Hymyillyt sitten kauniisti ja toivottanut kaikille oikein hyvää päivänjatkoa:)
Tai vaihtoehto 2: Antanut sen myyjän/omistajan/mikälie tuupata sut sieltä pihalle ja soittanut sitte itse sen poliisin. Yksityishenkilöllä kun ei ole minkäänlaista oikeutta poistaa ketään ilman järjestyksenvalvojakylttiä rinnassa pois mistään (pois lukien oma koti). Mikäli näin olisi käynyt, olisit joutunut lievän pahoinpitelyn uhriksi ja siitä olisi napsahtanut sakot satavarmasti. Nooh, eipä tosta sen enempää.
Tiedät ainakin missä kaupassa ET jatkossa asioi ja mitä kauppaa ET kenellekään suosittele:)
Todella uskomatonta, että tälläistä vielä tänä päivänä tapahtuu. Taidan tietää, mistä lahtelaisesta yrityksestä on kysymys ja tämän sinulle tehdyn tempauksen jälkeen voi se yritys olla sata varma, että multa ei senttiäkään sen putiikin kassaan heru.
Kyllä mun mielestä tuotteesta pitää kertoa olennaisimmat tiedot. Kuten tässä tapauksessa fiksu kauppias/myyjä olisi jo nanocleanerin ostohetkellä suositellut sille pinnantasaajaa kaveriksi, kertonut vielä, että toki toimii ilmankin mutta helpommalla pääsee jos on pinnantasaaja. Tietysti, kuten tuossa aikaisemmin todettiin, perustaa myyjä tietonsa valmistajalta/maahantuojalta saatuihin ohjeisiin. Mutta sen verran pitää kyllä itsekin olla myymistään tuotteista perillä että osaa suositella oikean kokoonpanon. Ja jos ei tiedä, niin sitten kannattaa jättää ko tuote kokonaan pois valikoimista.
Ja vielä jos nyt mennään off-topic puolelle. Itse olisin mielelläni jäänyt odottamaan sitä poliisia. Olisi konstaapeleilla ollut hauskaa kun olisit kertonut heille että "kaupan setä suuttui kun en ollut tyytyväinen ostamaani tuotteeseen". Hymyillyt sitten kauniisti ja toivottanut kaikille oikein hyvää päivänjatkoa:)
Tai vaihtoehto 2: Antanut sen myyjän/omistajan/mikälie tuupata sut sieltä pihalle ja soittanut sitte itse sen poliisin. Yksityishenkilöllä kun ei ole minkäänlaista oikeutta poistaa ketään ilman järjestyksenvalvojakylttiä rinnassa pois mistään (pois lukien oma koti). Mikäli näin olisi käynyt, olisit joutunut lievän pahoinpitelyn uhriksi ja siitä olisi napsahtanut sakot satavarmasti. Nooh, eipä tosta sen enempää.
Tiedät ainakin missä kaupassa ET jatkossa asioi ja mitä kauppaa ET kenellekään suosittele:)
-
Aqualung
- Katalysaattori

Luepas Teemu sinäkin näin yösydännä tuolta toiselta osiolta kyseisen kaupan palauteketjustsa (jonne tämä sama itkuvirsi on laitettu) kauppiaan vastine tarinalle nini saat vielä mahdollisuuden vasihtaa leiriä.
Mutta joo, ketään tuomiutsematta sanottakoon että oppirahat on maksettava. Aina ja jokaisen.
Mutta joo, ketään tuomiutsematta sanottakoon että oppirahat on maksettava. Aina ja jokaisen.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
-
Teemu Salonen
Meidän puoli on edelleen (hitto, en oo saanu nukuttua) edelleen samassa joukkueessa Tiff:n kanssa.
Näky olleen ko. liikkeen nimellä ensimmäinen viesti täällä. Tiedä sitte senkään luotettavuudesta... Ts. Kukahan sen viestin tosiasiassa on kirjottanu?
Tulihan sitä itekkin joskus samantyyppisissä tilanteissa mokailtua, joskus muisti jo maksamisen yhteydessä, et hei, ota viel tää, ni helpottaa sun elämää. Ainakin kerran muistan juosseeni asiakkaan kadulta takas sisään ja sopersin, että yks pikkujuttu jäi kertomatta. Joskus taas vasta asiakkaan seuraavalla käynnillä korjasin mokani tavalla tai toisella.
Muutaman kerran asiakas pettyi ja kauppa purettiin täydestä arvosta (siis kuitin mukaisesta arvosta). Muina kertoina asiakas oli vaan tyytyväinen kun sai paremman tuotekokonaisuuden/systeemin tms.
Eipä olla ainakaan mun aikana ollu tarvetta heittää yhtään asiakasta ovesta ulos:D
Näky olleen ko. liikkeen nimellä ensimmäinen viesti täällä. Tiedä sitte senkään luotettavuudesta... Ts. Kukahan sen viestin tosiasiassa on kirjottanu?
Tulihan sitä itekkin joskus samantyyppisissä tilanteissa mokailtua, joskus muisti jo maksamisen yhteydessä, et hei, ota viel tää, ni helpottaa sun elämää. Ainakin kerran muistan juosseeni asiakkaan kadulta takas sisään ja sopersin, että yks pikkujuttu jäi kertomatta. Joskus taas vasta asiakkaan seuraavalla käynnillä korjasin mokani tavalla tai toisella.
Muutaman kerran asiakas pettyi ja kauppa purettiin täydestä arvosta (siis kuitin mukaisesta arvosta). Muina kertoina asiakas oli vaan tyytyväinen kun sai paremman tuotekokonaisuuden/systeemin tms.
Eipä olla ainakaan mun aikana ollu tarvetta heittää yhtään asiakasta ovesta ulos:D
-
akvaarioprojekti
- Member

- Akvaarioseurat: SMAS, TAS
Minulla vastaava pintaimuri sietää hyvin ainakin puolen sentin vaihtelut pinnan korkeudessa. Mitä enemmän/tiiviimmin massaa lokerossa on, sitä herkemmäksi säätäminen muuttuu. Oikein säädettynä se kuorii pinnan todella paljon paremmin kuin mitä pelkällä pumppujen suuntaamisella saa aikaiseksi.
Jos ei pintaa jostain syystä halua tasata, täytyy laskea laitetta alaspäin samaan tahtiin kuin pinta laskee. Kannattaa kuitenkin pitää edes hiukkasen vettä altaassa, kaikki laitteet toimivat siten paremmin. Vakavasti puhuen, pinnantasaajan kanssa pääset monessa suhteessa vähemmällä, kuten liike jo oikein opastikin.
Jos ei pintaa jostain syystä halua tasata, täytyy laskea laitetta alaspäin samaan tahtiin kuin pinta laskee. Kannattaa kuitenkin pitää edes hiukkasen vettä altaassa, kaikki laitteet toimivat siten paremmin. Vakavasti puhuen, pinnantasaajan kanssa pääset monessa suhteessa vähemmällä, kuten liike jo oikein opastikin.
Korkeintaan keskinkertainen merivesiharrastaja.
Teemu Salonen kirjoitti:Annetaan nyt täältä yksi ääni tiff:n joukkueelle.
Voi kun ihanaa, joku osaa ajatella asiaa minunkin kannalta
Ja siis tarkennan tähän vielä, että kun sanoin liikkeen toiminnan olleen loukkaavaa ja epäasiallista niin tarkoitin nimenomaan sitä hyökkäystä siellä liikkeessä, en muuta. Ihan naurettava väite että tuo poliisien kutsuminen ja uhkailu olisi tapahtunut siksi että olisin hyökännyt jotenkin myyjää kohtaan. Höpö höpö, se oli räikeää ylireagointia ja siitä se paha mieli tässä jäikin, ei muusta. Jos minä nuori nainen 160-senttisellä varrellani aiheutin uhkaa naismyyjälle yrittäessäni rauhallisesti selvittää asiaa, ja se antoi minua 3 kertaa isommalle miehelle syytä alkaa huutamaan, uhkailemaan poliiseilla ja väittämään että aiheutan häiriötä (liikkeessä jossa ei sillä hetkellä ollut muita asiakkaita, eikä niitä koko episodin aikana onneksi tullutkaan), niin se nyt räikeää ylireagointia, jos mikä. Ja tosiaan tuo myyjän vaste tuolla toisessa keskutelussa nyt on niin täynnä siirappia ja oman toiminnan kaunistelua ettei mitään rajaa. Faktat eivät taida olla yhdessäkään lauseessa kohdallaan.
Ai niin, oli mulla jotain hyvääkin! Tässä kuva meikälaisen riutasta, tämä kuva julkaistaan ainakin yhdessä, ellei jopa useammassa päivälehdessä!
- Liitteet
-
- IMG_8652.jpg (67.8 KiB) Katsottu 3224 kertaa
-
cmmd
- Senior Member

- Viesti:
Toivottavasti tuo senkki kestää altaan painon. Itselläni oli vastaavanlaisella senkin päällä n. 150l allas. Alkoi senkki hymyilemään pahasti muutaman kuukauden päästä. (Eikä ollut edes Ikeasta ostettu, vaan ihan laadukkaiden kalusteiden joukosta). Toivottavasti myöskään suora luonnonvalo ei häiritse altaan tasapainoa.
Muuten komia setti!
Muuten komia setti!
Joo ei tuokaan ole Ikeasta, Sotkasta on ja pirun raskas, mm. päälilevy on umpipuuta. Siinä on ollut päällä aiemmin myös iso terraario (siinä kylläkin oli painon jakautuminen erilaista joten ei ihan ihan vertailukelponen). Ja akvaarion paikka on sikäli tarkkaan mietitty että tuohon nurkkaan ei aurinko paista kuin hetken (ja silloinkin vain pieni viiru), ja iltapäivät pidän verhon alhaalla. Kuvassa tuo verho on sen verran valottunut että siitä ehkä saa käsityksen että valo olisi nurkassa voimakasta tai osuisi suoraan akvaarioon.
-
Frye
- Junior Member

- Akvaarioseurat: Jyväskylän akvaarioseura ry, Suomen merivesiakvaariot (Facebook), @#merivesi.fi
- Viesti:
Mihkään muuhun en ota kantaa, mutta mun oikeustajuun ei mahdu kyllä ilmanen uusi ja toimiva suodatin, ei sitten mitenkään. Oli tilanne mikä tahansa...Tiff kirjoitti:Voi kun ihanaa, joku osaa ajatella asiaa minunkin kannalta
Mun mielestä se oli ihan loistavaa... Eikö kukaan muu huomaa siinä mitään hauskaaFrye kirjoitti:Mihkään muuhun en ota kantaa, mutta mun oikeustajuun ei mahdu kyllä ilmanen uusi ja toimiva suodatin, ei sitten mitenkään. Oli tilanne mikä tahansa...Tiff kirjoitti:Voi kun ihanaa, joku osaa ajatella asiaa minunkin kannalta
Kuluttajansuojalaki on ihan hyvä asia, mutta kyselisin joskus hieman myös yksilönkin vastuusta. Pitää ne oppirahatkin joskus maksaa, kaikkea ei voi sysätä toisten vastuulle. Vaikka sysääväthän monet vanhemmatkin lastenkasvatusvastuun opettajille sekä yhteiskunnalle, niin kait se hyvä siitä sitten kiertää.
Enivei, Kyllä tuollainen senkki kestää jos siinä on välituki/seinä lattiaan asti( Näyttäisi olevan koska on laatikotkin, mutta entä takana alhaalla sokkelin alla), muuten taipuu ajan kanssa.
Raskasta strategiaa
-
Jorg
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: SMAS
Mitä jos tekis siihen Tunzen laatikkoon styroksista ponttoonin niin olis aina oikealla korkeudella oli veden pinta sitten mikä tahansa. Kun kolahtaa pohjaan niin on aika tarkastaa suolapitoisuus.
Ja sitten vakavasti:
Osta nyt vaan se pinnantasaaja. Helpottaa elämaa oikein huolella. Tosin ei ton kokoiseen altaaseen ole mikää ongelma lorauttaa litra vettä päivässä vaikka ruokinnan yhteydessä.
Ja sitten vakavasti:
Osta nyt vaan se pinnantasaaja. Helpottaa elämaa oikein huolella. Tosin ei ton kokoiseen altaaseen ole mikää ongelma lorauttaa litra vettä päivässä vaikka ruokinnan yhteydessä.
Mut hei miksi mennä ostamaan sellasta, kun sen voi yhtä hyvin kusettaa ittelleen?Jorg kirjoitti:
Ja sitten vakavasti:
Ihan hyvin voi vaiks sanoo, että ei ostaessa kukaan sanonu, että käyttö vaatii sellasta normi gravitaatiota toimiakseen asiallisesti. Ja hei kukaan ei tiedä saattaisinko sit kuitenkin kokeilla laitetta seuraavalla Marsin matkallani, joten tavan 9,81 m/s^2 ei ole kurantti toimintaympäristö.
RAHAT TAKAISIN ! Pinnantasaajaa en palauta!
-Gone fishing-
-
Teemu Salonen
Hei oikeesti! Älkää nyt mollatko aloittelijaa syvimpään helvettiin ja haukkumaan asiattomasti. Meitä suolapuolen harrastajia ei suomessa ole vielä yhtään liikaa, eikä meillä ole varaa menettää yhtäkään.
Ilmaisesta pinnantasaajasta/suodattimesta ei tässä ketjussa liene keskusteltu kertaakaan. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.
Itse yrittäjänä olisin niellyt ylpeyteni (vaikka olisinkin ollut "oikeassa" ja hyvittänyt nanocleanerin hinnasta sopivan summan sekä tehnyt kaupat pinnantasaajasta. Tähänhän käsittääkseni myös Tiff oli valmis. Näin menettelee rehti ja reipas yrittäjä. Tällä kyseisellä yrittäjällä taitaa kuitenkin tulla rahaa ovista ja ikkunoista joten yhdellä asiakkaalla ei niin väliä. Todella naurettavaa sanoisin.
Nuo kaunistelevat ja nuoleskelevat vastaukset asiakaspalautteisiin on ihan tuttua tavaraa mullekin. Tosin ex-työpaikassani (lemmikkieläinliikkeessä) niitä en ole kirjoitellut, mutta erään tunnetun suomalaisen elintarvikeketjun palveluksessa kylläkin.
Ilmaisesta pinnantasaajasta/suodattimesta ei tässä ketjussa liene keskusteltu kertaakaan. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.
Itse yrittäjänä olisin niellyt ylpeyteni (vaikka olisinkin ollut "oikeassa" ja hyvittänyt nanocleanerin hinnasta sopivan summan sekä tehnyt kaupat pinnantasaajasta. Tähänhän käsittääkseni myös Tiff oli valmis. Näin menettelee rehti ja reipas yrittäjä. Tällä kyseisellä yrittäjällä taitaa kuitenkin tulla rahaa ovista ja ikkunoista joten yhdellä asiakkaalla ei niin väliä. Todella naurettavaa sanoisin.
Nuo kaunistelevat ja nuoleskelevat vastaukset asiakaspalautteisiin on ihan tuttua tavaraa mullekin. Tosin ex-työpaikassani (lemmikkieläinliikkeessä) niitä en ole kirjoitellut, mutta erään tunnetun suomalaisen elintarvikeketjun palveluksessa kylläkin.
Osaatko sä Teemu lukea? Niinku suomen kieltä?Teemu Salonen kirjoitti:Tähänhän käsittääkseni myös Tiff oli valmis.
Tiff ei ottanut vastaan ihan reilua tarjousta kaupan purkamisesta.
Tiff halusi takaisin rahat ja pitää tavaran. Älä [sensuroitu] [<=sosiaalidemokraatti] esitä, että se on reilua yhtään kenenkään mittapuulla. Edes sinun.
-Gone fishing-