Kymenlaakson akvaarioharrastelijat
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
- Sukupuoli: Mies
Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat
Täällä yksi harrastaja Kouvolasta. Kotkan Paratiisikalasta ostin nykyisen 660l altaan kilpaulukykyiseen hintaan. Kuka vaan on isompaa akvaariota ostamassa kannattaa tuolta kysyä. Halvemmalla ei Suomesta löydy. Kouvolan ja Kuusankosken liikkeistä tulee kaloja ostettua. Valitettavasti muuta ei liikkeistä oikein löydykkään. Esim tippatestejä ei löydy Kouvolasta mistään. Kaikki tulee melkein tilattua netistä Akvaarioon.fi:stä tai sitten ulkomailta. Lahden BlackBullissa tuli ennen asioitua mutta yksi kokemus pilasi tämänkin. Soitettiin liikkeeseen ja kysyttiin omenakotiloita joita piti löytyä ja varattiin meille. Ajoimme heti Lahteen omppuja noutamaan niin yllätys yllätys myyjä ilmoitti ettei heillä ole omppuja. Tulee tuolla silti välillä käytyä vaikka liikkeen naapurissa terasilla klo 10 on jo paikallista porukkaa tyrät täys möykkäämässä. Kyllä Kouvolaan kaivattaisiin kunnollista akvaariokauppaa.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Mielestäni Kouvolaan ei kaivata uusia akvaarioliikkeitä. Jos koko Suomessa olisi vain kymmenen liikettä, se riittäisi aivan hyvin ja tasokin olisi varmasti parempi. Minä käyn akvaarioliikkeessä pari kertaa vuodessa.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
- Sukupuoli: Mies
Ei ehkä uusia mutta yksi nykyisistä voisi kehittyä hyväksi. Tai nykyiset voisi mennä konkurssiin ja tilalle voisi tulla yksi kelvollinen mistä saisi edes perustarvikkeet ja myyjillä olisi edes perusasiat hallussa. Kyllä itse kannaittaisin paikallista liikettä mutta kun heiltä ei vaan saa mitään. Liikkeet ilmoittavat että tilaamalla saadaan mutta kun asiakas myös saa tilaamalla ja kotiin toimitettuna ja vieläpä liki puolet halvemmalla. Itse asion paikallisissa liikkeissä ehkä kerran vuodessa kysymässä ei oota. Toisessa keskustelussa jo kerroin paikallisten kauppojen tason. Jokunen vuosi sitten akvaariosta hajosi lämmitin ja päätin hakea sen lähimmästä kaupasta mutta eihän siellä ollut eikä ollut muuallakaan. Tulipahan kierretyä kaupat läpi ja päädyin kuitenkin koneen ääreen tilaamaan sen netistä. Vähän aikaa sitten kypsytin tämän nykyisen altaani ja olisin tarvinut nitraatti tippatestin kun vanha pääsi loppumaan keskenkaiken. Taas auto alle ja Prisman Faunattareen. Faunattaressa oli yksi liuskatesti josta myyjä ei tiennyt mikä se oli. Muita testejä ei ollut. Matka jatkui Lemmikkikeskukseen josta löytyi Nitriittitesti eikä mitään muita testejä. Kotimatkalla kävin vielä Kuusankosken kaupassa josta ei löytynyt yhtä ainutta testiä ei tippa eikä liuskatesti. Ei auttanut kuin tilata taas netistä. Ammattitaidosta voi sanoa erään myyjän kommentin kun kysyin akvaariooni kovanveden kaloja. Myyjä sanoi vakavalla naamalla ettei ole merkitystä kovan ja pehmeänveden kaloilla koska kalat sopeutuvat alkushokin jälkeen. Jos ei sopeudu niin harmittaahan se kun on mennyt muutama kymppi hukkaan kun kalat kuolevat. Minä ainakin kaipaan tänne yhtä kunnollista liikettä on se sitten uusi tai kehittynyt vanha liike.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Hupsis! Niinkö? Tää kertoo miten paljon mä keskustassa oon kuljeskellut tänä vuonna. (poikamme syntyi tammikuussa)kirahvi1 kirjoitti:Eikös se Petsis lopettanut jo alkuvuodesta.lomi kirjoitti:Kouvolasta minäkin hei vaan!! Olen aloittelija vasta, akvaario ollut toukokuusta lähtien. Kivaa on ollut tutustua kalojen maailmaan. Mä en tiennyt, et Petsis myy kaloja/akvaarioita. Se on niin pieni, et oon ajatellut, et ei siel varmaan ole. Täytyykin pyörähtää siel, se omistaja (?) ainakin on tosi mukava! Oon käynyt lähinnä Lemmikkikeskuksessa ja Faunattaressa tähän asti.

Kotoa löytyy 100l allas, jossa kardinaalitetroja, mustiamolleja, hopeamolleja, täplämonnisia ja partis.
Mies, lapsi ja kaksi kissaa löytyvät myös, mut ei altaasta!
Mies, lapsi ja kaksi kissaa löytyvät myös, mut ei altaasta!