Siniriutassa syyskauden avaus

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Frye
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Jyväskylän akvaarioseura ry, Suomen merivesiakvaariot (Facebook), @#merivesi.fi
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Siniriutassa syyskauden avaus

Viesti Kirjoittaja Frye »

Ei se saksakaan autuaaksi tee. Meillä on vielä maaliskuussa tehty kimppatilaus toimittamatta Saksan putiikkien osalta =)
780 litrainen riutta keskisuomessa.
Merivesiwiki
Merivesifoorumi
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Teemu Salonen kirjoitti:Pientä selvyyttä kaipaisin nyt tähän hommaan ettei linnasta saa kuin tuurilla.
...
Pitkien matkojenkin päähän voi toimituksia saada kunhan vaan vähän "verkostoituu" (eiks oo hieno muotisana:) ). En muista nähneeni tuossa "kyytejä ja kuljetusapuja tarvitaan" threadissa yhtään kutsua suolavedelle. Me ihmiset liikutaan tänäpäivänä hyvin paljon. Uskon että toimitukset koko suomeen onnistuu, kunhan niitä vaan halutaan.
Hienostihan se toimii ainakin teoriassa. Oma kokemus on tuo mitä kerroin aiemmin.

Kaunis ajatus kuljetusavuista Teemu, mutta ei toimi käytännössä. Tästä kuvatunlaisessa systeemistä on vain hirveä vaiva ja paljon päänvaivaa sekä kauppiaalle/henkilökunnalle, että ostajalle. Aikamoista epävarmuutta ja säätöä kun ilmoitellaan että minäpä maksan/tilaan nuo ja sitten järjestelen seuraavan viikon ajan kyytiä niille tai sitten jätän koko kaupan tekemättä kun ei sitä kyytiä olekkaan. Tässä harrastuksessa olen huomannut suuren osan ihmisistä olevan täysin tuulella käyviä ja joka johtaa siihen, että moni sovittu asia jää toteutumatta. Onhan näissä peruuntumisissa paljon takana ihan syitäkin esim. "siskon kummin kaiman tytär sairastui" tai vastaavaa, mutta useinmiten koko selitystä ei edes kuulu.

Sitten vielä pieni huomio siitä lähettämisestä. Itse olen valmis maksamaan tuosta lähettämisen vaivasta vähän enemmän jos siinä käytetään polyuretaanilaatikkoja ja lämpöpakkauksia. Ei niitä silloin tarvitse aivan välttämättä laittaa sinne lämpöisen puolelle jos ne pakataan kyllin hyvin.
Kaitsuh
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja Kaitsuh »

Frye kirjoitti:Ei se saksakaan autuaaksi tee. Meillä on vielä maaliskuussa tehty kimppatilaus toimittamatta Saksan putiikkien osalta =)
No noita tulee vastaan jo täällä suomessakin. On noi ikäviä hommia kun ei saa matskua mitä on tilannut.
Minä olisin perunut kaupat jo aika päivää sitten ja vaihtanut putikkia. [;)]

No jos muotoillaan niin Saksasta on sitten jonkillainen mahis saada matskua.
Ja mita tuohon akvaariolinnan hommaan tulee niin se on ihan sieltä mistä ei aurinko paista. tuntuu jotenkin siltä että suosivat eteläisiä liikkeitä. Kauppiaskin kerran haukkui suomen tukut alimpaan hel.... [}:)]
Se on vaan kumma aina kun olen sieltä koitta nut hommata niin ei sieltä saa mitään. Vaikka olen paikalisessa liikeessä tekemässä tilausta kauppiaan kanssa.

Kumminkin olen suolat viellä kotimaisista liikeistä hoomannut ja jotain muita matskuja.
Akvaariolinna
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Akvaariolinna »

En tiedä meneekö tämä jo asteelle, että pitäisi keskustelu erottaa omaksi topiciksi. Paikalla olevat modet niin tehköön, jos siltä näyttää.
Haluan kuitenkin kommentoida tuohon Akvaariolinnan aiheeseen, että etätilauksia tehdessänne tilaukset liikkuvat kahden - joskus kolmenkin henkilön / tahon välissä ennenkuin tieto tulee minulle, kaloja pakkaavalle henkilölle Akvaariolinnaan. On kokeiltu keinoa, että etätilausta tekevät henkilöt varaisivat elävät suoraan minulta, mutta tämä tuntui sekoittavan kuviota liikaa. Onhan tuossa välissä eräs tukku, joka ei pyöritä mitään nappikauppaa sekä se toinen liike jonne olisi elävät toimitettava.
Kyseistä toimintaa on yritetty muokata joustavaksi ja toimivaksi, jotta harrastajat sinne Ouluun asti saisivat tilattua meripuolen elävää. Jokainen varmaan ymmärtää ettei ketju ole kestävä, jos sieltä välistä löytyy muita heikompi lenkki ja homma menee puihin jos se lenkki sattuu katkeamaan.
Kaikki ne keskustelut joissa puhutaan nettikauppojen ja ulkomaalaisten liikkeiden romuttavan suomalaisia kivijalkaliikkeitä, on täynnä tosiasioita enkä voi uskoa, että kukaan suomalainen kauppias jättäisi tahallisesti palvelematta oman maan asiakkaita tai edes yrittävänsä kaikkensa.
On hyvä, että tätä asiaa jaksetaan vielä yrittää. Varmasti olisi rikkaampaa saada niitä kehitysehdotuksia ja rakentavaa keskustelua tähän aiheeseen, jos jollain on niitä ehdotella. Mielellään Kimikin niitä varmasti vastaanottaisi.

-Kaisa / Akvaariolinna-
Akvaariolinna
Avoinna: TO-PE klo 10-18, LA klo 10-16, muina aikoina sopimuksen mukaan.
Tiilenlyöjänkuja 3, 01720 Vantaa p.09-852 1726
akvaariolinna@lemmikki.com http://www.akvaariolinna.fi
Siniriutta
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS SMAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Siniriutta »

Siniriutta palvelee myymälässä taas tänään lauantaina kello 10.00 - 15.00
Runsaasti koralleja altaissa ;)

Aqua-web foorumin lukijatarjous, Kaikki hiutaleruuat 2 € / purkki (1 prk/asiakas ja ei jälleenmyyjille)

Tervetuloa! :)
Varastomyymälä avoinna lauantaisin 10 - 14, muina aikoina sopimuksen mukaan!
http://www.siniriutta.fi
kim.soderberg@siniriutta.fi
Siniriutta
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS SMAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Siniriutta »

Varastomyymälä avoinna lauantaisin 10 - 14, muina aikoina sopimuksen mukaan!
http://www.siniriutta.fi
kim.soderberg@siniriutta.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”