Ei mahu ees kroolaamaan...

Aivan mieletöntä! Voin kuvitella millaset täpinät on päällä.

Mä varaan eturivin paikan kiertokäynnille sit uutta allasta katsastamaan.
Koska siis tohonhan tarvii jo opastetun kierroksen.

Otanko omat snorkkelit?
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Valvoja: Moderaattorit
Eikö ufoja saa.Rapide1 kirjoitti:Varaa sit kuski myös, koska terassilla on Mojitotarjoulu!
Kyllä siin vaan pystyy kroolaamaan, jos mun 1500 litrassakin pystyy.Iipuli kirjoitti:pikkupurkkihan se on.
Ei mahu ees kroolaamaan...![]()
MIelenkiinnosta kysyn, miksi akvaariosi pitää olla iso, jos se "ei saa näkyä"? Eikö se ole "tylsä" jos "joutuu" tekemään eleettömän niinkin isolla rahalla? Olen itse aina ajatellut niin, että merivesiakvaariot ovat niin hienoja kaikkine väreineen ym. Luulin, että haluat akvaarion joka näkyy/ hallitsee kun noin ison hankit?Rapide1 kirjoitti:Akvaariosta pyrin tekemään mahdollisimman eleettömän jotta se sulautuisi ympäristöönsä.
Tuon kaliberin altaan kanssa saakin jo hieman miettiä miten sen saa kokonaisuudeksi joka ei hallitse koko kerrosta.
+1 tälle kommentille.KaOl kirjoitti:MIelenkiinnosta kysyn, miksi akvaariosi pitää olla iso, jos se "ei saa näkyä"? Eikö se ole "tylsä" jos "joutuu" tekemään eleettömän niinkin isolla rahalla? Olen itse aina ajatellut niin, että merivesiakvaariot ovat niin hienoja kaikkine väreineen ym. Luulin, että haluat akvaarion joka näkyy/ hallitsee kun noin ison hankit?![]()
Eikös nuo kaksi mielipidettä kumoa toisensa?KaOl kirjoitti:Olen itse aina ajatellut niin, että merivesiakvaariot ovat niin hienoja kaikkine väreineen ym. Luulin, että haluat akvaarion joka näkyy...
Minusta(kin) sisäänrakennetut akvat ovat hienoimpia, ehkä juuri siksi, että se sulautuu paremmin ympäristöön, eikä näytä vain yhdeltä "huonekalulta" muiden joukossa.
Mitä sä noin rimpulalla putkella?Rapide1 kirjoitti:Etrasta tarttui tänää mukaan viisi metriä 12mm PVC-putkea riuttarakennelmia silmälläpitäen... Ei vara venettä kaada, pitäähän se nyt jo olla jos vaikka sattuu tarvitsemaan
No nyt sä taas käsitit mut väärin ja mä sut!Rapide1 kirjoitti:Eikös nuo kaksi mielipidettä kumoa toisensa?KaOl kirjoitti:Olen itse aina ajatellut niin, että merivesiakvaariot ovat niin hienoja kaikkine väreineen ym. Luulin, että haluat akvaarion joka näkyy...
Minusta(kin) sisäänrakennetut akvat ovat hienoimpia, ehkä juuri siksi, että se sulautuu paremmin ympäristöön, eikä näytä vain yhdeltä "huonekalulta" muiden joukossa.
Sehän tässä on pointtina, että sisustus on se näkyvä elementti eikä se itse allas. Jos tuollaisesta päälle kolmimetrisestä jytkystä tekee vielä massiivisen värien ja materiaalienkin puolesta niin värikkäät kalat ja korallit jäävät täysin taka-alalle.
On täysin eri asia jos kyseessä on esim. metrinen allas, sellainen katoaa helposti. Mutta kun nyt tehdään koko seinän kokoinen tankki, niin ei sen halua enään kaatuvan silmille joka suunnasta.
Mahtaakohan kaikki nyt ymmärtää, että tuo kompleksi tulee lattiasta kattoon? Kyllä se on silloin hyvä sulauttaa ympäristöönsä.
Se, että allas itsessään pyrkii olemaan eleetön ei todellakaan tarkoita, että akvaarion sisustus olisi jotenkin vaatimaton...
Hmm... Vai pitäisikö kerroksesta tehdä kokonaisuus, joka sulautuu altaaseen...Rapide1 kirjoitti:Ah, aivan... Siis allas tulee kyllä seinää vasten. Anteeksi huolimattomuuteni...
Tarkoitin siis, että altaan "verhoilu" tulee olemaan jotakuinkin tuota linjaa, ja ympäristö myöskin pitkälti kuvan kaltainen. Eli siis paljon valkoista ja mustaa - kiiltävää valkoista ja mustaa. Hyvin boutiquehotellimainen sisustus siis, ei mitään skandinaavisia sävyjä. Akvaariosta pyrin tekemään mahdollisimman eleettömän jotta se sulautuisi ympäristöönsä.
Tuon kaliberin altaan kanssa saakin jo hieman miettiä miten sen saa kokonaisuudeksi joka ei hallitse koko kerrosta.