No tää nyt on sit sellasnen juttu jost me päätettiin varkaudessa pitkällisen luokkakvereiden kanssa nahistelun jälkeen, et ne on ämpäreit kaikki kun mä en kestäny ennää niit niitten sankkoi. toisaalta on täällä lappeenrannassakin kärrit eikä kärryt ja joka kerta kun mennään kauppaan niin ottaa päähän nähdä ne kirjoitettuna väärin.iekku kirjoitti:No juujuutilli kirjoitti:Sankosta (sankko) ja sangosta (sanko). Astevaihtelun alaisia sanoja molemmat.iekku kirjoitti:mää puhun sankosta ja se sankkosta (vai mites se menikään?)Toi oli lähinnä inside-juttu Kaizulle kun mä en enää itse muista miten olen alunperin sankoista puhunut. On niiin monta kertaa tullut asiasta nimittäin keskusteltua...
kieli oppi säännötön keskustelu (puhekieli rulaa!!!)
Valvoja: Moderaattorit
Dixi et animam levavi.
möhkökala kirjoitti: Thö Bjyytiful Piipl Thö Bjyytiful Piipl
Kaikki mukaa!!
Thö Bjyytiful Piipl Thö Bjyytiful Piipl
Juu vanha Manson on jees. Mekaaniseen elukkaan asti on kaikki cd:t hyllyssä. Loppua kohti huononee ja uudempaa ei ole viitsinyt enää kuunnella
Mun mielest o iha ok jos ny vähä kirjottaa puhekieltä mu sit jos tulee äksiä niin menee tylsäks. mä puhunsuomee näin mut sit jos mun pitäs puhuu ruotsii niin:
hej ja heter caro o ja gå i en svensk skola. ja ha två katter o 2 akvarium. d e ba så att ja vet int va ja ska säga nä hä fins inge att säga. de e helt f*ttigt svårt. ja e jätte talsam men nä ja int kännää egentligen nåån så voivoi. ja ska snart ti skolan men ja ha ännu en timme. fast ja borde gå o kä mig. men ja hinnä no. ida ha ja fina, fyssa, matta, bjolla, hussa o jomppa me jomppis. i bjolla ha ja nici. o nu ska ja sluta säga nå sånthä fö VEM BRYR SEJ? jepp ja ska nu gå ti skolan...
no siin oli vähän ruotsii.. mun pitää kyl oikeesti mennä nyt kouluun.
hej ja heter caro o ja gå i en svensk skola. ja ha två katter o 2 akvarium. d e ba så att ja vet int va ja ska säga nä hä fins inge att säga. de e helt f*ttigt svårt. ja e jätte talsam men nä ja int kännää egentligen nåån så voivoi. ja ska snart ti skolan men ja ha ännu en timme. fast ja borde gå o kä mig. men ja hinnä no. ida ha ja fina, fyssa, matta, bjolla, hussa o jomppa me jomppis. i bjolla ha ja nici. o nu ska ja sluta säga nå sånthä fö VEM BRYR SEJ? jepp ja ska nu gå ti skolan...
no siin oli vähän ruotsii.. mun pitää kyl oikeesti mennä nyt kouluun.
-
tikkuhirviö
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Kokeillaa:
Vitsit. Kauheen tylsää ku ei normaalisti väännä pätkääkää mitää savoo tai muuta vänkää kieltä eikä oikei slangikaa suju ni sit tulee kirjotettuu tosi tylsästi. Minkäs sille voi jos on nii tavalline Lahtelaine.
Piti muute puhuu toi läpi et sai siitä vähän autenttisemma. Kylläpä tuli opittuu omasta puhumisest.
puhua, kirjoitettua --> puhuu, kirjotettuu
mitään, oikein, tavallinen --> mitää, oikei, tavalline
niin --> ni, nii
kunnolla --> kunnol
jne. Eli vois kai sanoo et mun puhekieli on tavallaa laiskaa ku ei jaksa ääntää sanoi kunnol loppuu. Jaaha.
Vitsit. Kauheen tylsää ku ei normaalisti väännä pätkääkää mitää savoo tai muuta vänkää kieltä eikä oikei slangikaa suju ni sit tulee kirjotettuu tosi tylsästi. Minkäs sille voi jos on nii tavalline Lahtelaine.
Piti muute puhuu toi läpi et sai siitä vähän autenttisemma. Kylläpä tuli opittuu omasta puhumisest.
puhua, kirjoitettua --> puhuu, kirjotettuu
mitään, oikein, tavallinen --> mitää, oikei, tavalline
niin --> ni, nii
kunnolla --> kunnol
jne. Eli vois kai sanoo et mun puhekieli on tavallaa laiskaa ku ei jaksa ääntää sanoi kunnol loppuu. Jaaha.
Ko kerran tänne tämmönen topikki laitethiin niin pittää se minunki kokeilla miten tämä murtheela kirjottaminen oikein onnistuu. Eipä tämmösen tekstin lukeminen mithään herkkua varhmaan kellekhään ole
On muuten hirveän mukava ko saapi koulun konheela olla aw: ssä, jos verrataan siihen minkälainen yhteys mulla on kotona.
Latautuuki niin nopeasti kaikki sivut eikä minkhäänlaista hitautta havaittavissa. Mulla on gprs kotona ja aina kuitenki pittää ittensä vääntää aw:n sivuille. Ei meinaa milhään opila sivut aueta ja meinaa hermot mennä.
Muuten hyvä mutta nyt ei keksikhään mithään kirjotettavaa, joten lopetan teän kiduttamisen höpötyksilläni
On muuten hirveän mukava ko saapi koulun konheela olla aw: ssä, jos verrataan siihen minkälainen yhteys mulla on kotona.
Latautuuki niin nopeasti kaikki sivut eikä minkhäänlaista hitautta havaittavissa. Mulla on gprs kotona ja aina kuitenki pittää ittensä vääntää aw:n sivuille. Ei meinaa milhään opila sivut aueta ja meinaa hermot mennä.
Muuten hyvä mutta nyt ei keksikhään mithään kirjotettavaa, joten lopetan teän kiduttamisen höpötyksilläni
-Dian-
Mielikuvitus on tietoa tärkeämpi. - A. Einstein
Mielikuvitus on tietoa tärkeämpi. - A. Einstein
-
möhkökala
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Oon osittain samaa mieltä, uusin levy o yhtä tyhjän kanssa (poikkeus: tainted love), mutta Holy Wood on aivan fantastinen cd!!!!iekku kirjoitti:möhkökala kirjoitti: Thö Bjyytiful Piipl Thö Bjyytiful Piipl
Kaikki mukaa!!
Thö Bjyytiful Piipl Thö Bjyytiful PiiplHippusen rupes naurattamaan kun tunnistin biisin, tää kohta oli paras kun kuvittelee sen tuolleen laulettuna. Eih-hih-hih...
Juu vanha Manson on jees. Mekaaniseen elukkaan asti on kaikki cd:t hyllyssä. Loppua kohti huononee ja uudempaa ei ole viitsinyt enää kuunnella
Mullakin on 4 uusinta albumii ja se deeveedee, onko kukaa nähny?
Ja oon myös lukemas sitä uutta kirjaa: helvettiin ja takaisin.
Et simmost sattuu...
Re: kieli oppi säännötön keskustelu (puhekieli rulaa!!!)
gyllä.... Feeling good... 'Pac is liek da good artiz..............????!!!! kol tusuoni just an unreal one
for real. joo. sIIIIIz mitäsz tähnne kirjottaisi?????????? Kauhee kängstä joo....... hey, u gangsta keep ya head up muthafukin nigga. totta kai, heti ku opit sitä englishiä visertämään oikein.???!!!!!!!! GANGSTA huuudeil !!Download it!!!Download it!!! http://tonep.bandcamp.com ........... peace and respect man! u r a strange guy ....!!!!!!!! jooo..niihä sä aina joo =( westside yoyoyo!! Muthafucka!!!!!!!! Ok.. Cool
=)) the GamE... lax fails!! 他是个伟大的黑人乐手他是个伟大的黑人乐手 Nii dataan... ............. w3stCoast vei Syrämmesi?!? hähääääää no riippuu ihan biisist, ad/hd levylt monii hyvii biisei mut surullisiilauluja täyttä kuraa ......................... yea for sure............? ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ yo muthaphukka violence forever!!!! Yo same here homie, peace. jjjaaa <: tyvm aijjjaaa kuka sä oot miäs?? =-( LUUSERI!
nyt tajuun kyl miks pitäs kirjottaa kunnol, eihän näist saa mitää selvää 
-
tilli85
- Senior Member

- Viesti:
(hulluja koko porukka) hih hih. Päivän naurut tuli kyll nytte 
1 kääpiöluppa, 3 gerbiiliä, Sekä tietysti 150l vettä sekä mieheke
-
kirjoplaty
- Advanced Member

- Viesti:
Eihän tollasata jaksa lukee, ees! En ees tajuu miten teinixit saa toistesa puheest selgoo. Mul on ainaskii selviö et tällases paikas puhutaan ihan normaalil kielel eikä ees jaksa ruveta vääntelemään mitään ihme muotoi.
ONks joku tehny false buukissa niit testejä? Niis on ainakin kivast kirjotettu yhdys- sanat. Esi merkiksi: asuin kunta vapaa aika ja mitä lie vielä. Pistää niin kiehumaan et.
ONks joku tehny false buukissa niit testejä? Niis on ainakin kivast kirjotettu yhdys- sanat. Esi merkiksi: asuin kunta vapaa aika ja mitä lie vielä. Pistää niin kiehumaan et.
Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
Åh, inte att tala svenska? Nåväl inte pratar, skriver jag!! Sverige är förvisso den starkaste ämne när jag inte ännu i skolan lärt sig det alls, lektionerna börjar bara syv ...
, har Sverige ett fult språk i tid, vinner England! Detta börjar bli trött, undrar jag om det är redan klart att en del av den svenska??
-
TheSiren
- Senior Member

Aa jes tänää oli elämäni viimeinen atk-tunti! Ja eile oli vipo fysiikan.
Miul on kauheesti suunnitelmii syyslomaks, saa nähä että mitä kerkeen tehä.
Miul on kauheesti suunnitelmii syyslomaks, saa nähä että mitä kerkeen tehä.