Ettet vain olisi luntannut jostain maa-ainesten oppikirjasta.Fisustaja kirjoitti:Tuosta soran ja hiekan rajasta. Itse olen käsittänyt se niin että alle 2 mm jyvät ovat hiekkaa ja 2mm ja yli ovat soraa.
Onhan monenlaista akvaarionhoitoa
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
-
MonnisFani
- Starting Member

-
Fisustaja
- Senior Member

- Viesti:
Vai niin.liina kirjoitti:Ettet vain olisi luntannut jostain maa-ainesten oppikirjasta.Fisustaja kirjoitti:Tuosta soran ja hiekan rajasta. Itse olen käsittänyt se niin että alle 2 mm jyvät ovat hiekkaa ja 2mm ja yli ovat soraa.
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Antin & Annen kotisivut
Minun tietolähteeni oli tämä, ulkomuistista:Fisustaja kirjoitti:Jostain olen tuon tiedon kyllä lukenut, mutta se taisi olla netistä.
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... 1&start=30
Pitääkin olla tarkkana, jos vaikka puhuu pienistä kivistä. Ne kun ovatkin yli kuusisenttisiä!
-
Fisustaja
- Senior Member

- Viesti:
Aivan ja luin jostain että 20 senttiä läpimitaltaan olevat kivet ovat jo lohkareita.liina kirjoitti:Minun tietolähteeni oli tämä, ulkomuistista:Fisustaja kirjoitti:Jostain olen tuon tiedon kyllä lukenut, mutta se taisi olla netistä.![]()
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... 1&start=30
Pitääkin olla tarkkana, jos vaikka puhuu pienistä kivistä. Ne kun ovatkin yli kuusisenttisiä!
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Antin & Annen kotisivut
-
MonnisFani
- Starting Member