Joo ja sitten väitetään, että miksi sun altaassa ei ole kaloja?saurama kirjoitti:Niinpä. Vaan kun minä keskitynkin vain pohjakaloihin niin rumia otuksia ei altaissa näykäänaqua2002 kirjoitti:Hmm... Muistan yhden kommentin, kun kaveri katsoi olkkarin akvaarioon ja näki loistokääpiökoiraan "Onpas harvinaisen ruma kala!"saurama kirjoitti:Lisäksi suuri osa kaveripiiristä on harrastajia ja ne, jotka eivät ole, jäävät mielellään tuijottamaan poissaolevan näköisenä altaan eteen.
No höh, jos viitsii uhrata parikymmentä minuuttia niin tasan jostain kannon kolosta vilahtaa partamonnin pyrstö tai tiikerinuoliainen vilahtaa takalasin tuntumassa piilosta toiseen.
Kun ei, pitäisi olla miljoonakaloja(mitenkään miljoonakalaharrastajia halventamatta) tai jotain mitä olisi "kiva katsella".
Ne yleisimmät kliseet on: mikset hommaa sinne haukia?, laita sinne ämpärillinen niitä taistelukaloja ja katso kun ne repii toisensa!
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ja äijä yritti ihan oikeasti saada minut laittamaan 450 litraiseen kirjolohia

Minulla ei noi altaat vielä kovin pahasti ole päässeet villiintymään;
toissa vuonna 180 litraa, olin lukenut akvaario-oppaista, että aloittelijalle on semmoinen 100 litraa sopiva aloituskoko ja raukka luulin pärjääväni pitkäänkin.

Ei, kesällä 63 litrainen karanteeni, jonne tuli kylläkin loistokääpiöahvenia.
Sitten tapahtui käänne, löysin valaistumisen polun: AW:n.

Kohta vielä se 80 litraa, entä sen jälkeen?
Eeeikä suinkaan kaverit hulluna pidä

Onko muka jotenkin kummallista, 1 pitää hyttysviljelmää, 2 pitää huoneessaan ämpäreittäin hiekkaa, kiviä, kantoja, juurenkappaleita ja kaikkea muuta kivaa kuten sukkahousun palasia ja sähkötarvikeputkea, puhumattakaan ämpäreiden ja letkujen paljoudesta, 3 jääkaapissa on kivoja ylläreitä, kuten verisiä surviaissääskentoukkia, 4 puhua latinankielisillä nimillä, 5 keittää matoja sekä puunkappaleita, 6
raivostua suunnattomasti siitä kun näkee huonosti hoidetun akvaarion
7!...noh jos lopetan listaamisen tältä erää
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Välillä on tosin kivaa puhua ylihörhömäisesti pallokalojen hampaiden leikkaamisesta tai nitrospora-bakteerien toiminnan vaikutuksesta akvaarion biologisessa typpikierrossa

Hulluna pitävät kaikki tyynni.
Tulipas purkauduttua